10 Reacties
één maand geleden
Hier valt meneer ook voornamelijk aan de borst in slaap. Snachts ook een aantal keer en soms snachts alleen voor troost. Ik heb het geaccepteerd. Nu wil hij dat nog, maar straks niet meer. Maar ik begrijp dat als je er veel last van hebt, je er graag een andere associatie van wilt maken.
Enige tips die ik voorbij heb zien komen;
Een hydrofiele doek of shirtje met jouw geur?
Of misschien iets waardoor je tegels minder pijnlijk zijn? Gebruik je na elke voeding tepelcrème?
Hier werkt in de nachts soms kriebelen/knuffelen en zingen. Bij het horen van mijn stem wordt ie soms rustig.
één maand geleden
Hier herkenning.
Inmiddels eet hij fanatiek fruit en groente hapjes, en ondanks dat blijft het.
Hij zit momenteel ook midden in die geweldige 8mnden sprong en/of slaapregressie.
De eerste jaar is pittig, ik weet dat ook nog heel goed van mijn oudste. Dus ik geef me eraan over, want er komt echt licht aan het einde van de tunnel!
Wellicht kan je pap geven met een lepel? Dan kan hij voorzichtig leren wennen aan de kunstvoeding ? En als hij eraan gewend is steeds meer toewerken aan aanbieden in fles? En minderen met haver aan toe te voegen?
één maand geleden
Herkenning, hier heb je misschien niks aan, maar wat wij doen is er maar aan toe geven. Hij slaapt bij mij en drinkt zo vaak hij wil, zonder dat ik daarvoor echt wakker hoef te worden. Het lijkt nu zo heftig, maar straks is deze fase om een ergens ga je deze afhankelijkheid dan toch missen (onvoorstelbaar nu... ik weet het) ik denk dat hij jou nodig heeft, daarom wil hij geen fles. Probeer jezelf en soort pauze te geven op momenten dat het wel lukt. Uurtje oppas ofzo. Het wordt echt beter!
één maand geleden
Wij hebben soort gelijk iets met onze oudste gehad. Ik ben gestopt met in slaap voeden... dus de volgorde van dingen omdraaien; eerst voeden (evt beneden, even op een andere plek) en daarna de rest van het ritueel.
Wij hebben een paar hele pittige nachten gehad toen met veel troosten maar uiteindelijk kon hij zelf in slaapt vallen.
Je hoeft echt niet te stoppen met borstvoeding maar je kan gewoon liefdevol dingen aanpassen in jullie routine en hem troosten omdat hij het daar natuurlijk wel moeilijk mee heeft.
Jouw grenzen zijn ook heel belangrijk, dus het is oke!
één maand geleden
Hier ook een zoontje 8 maanden slaapt alleen aan de borst. Het is een fase. Als ze 18 zijn willen ze echt niet meer hoor 😂
één maand geleden
Met de oudste ook gehad. Wij hebben eerst gezorgd dat we een nacht slaap kregen (uit logeren gebracht bij oma die er helemaal zin in had en wist dat ze amper zou slapen) en daarna begonnen met stoppen met voedingen geven. Eerst in de nacht. Dan heb je echt een paar pittige nachten maar is het daarna klaar. We troosten gewoon maar hij was dan wel heel verdrietig. Echt afleren van in slaap vallen aan de borst. Daarna was het geen goede slaper ineens maar dronk hij overdag melk en in de nacht niet meer. Rond 23:00 u kreeg hij dan een afgekolfde fles melk. Kon mijn man ook geven. We deden sinds dien om en om de nachten. Dus kon ik ook opeens af en toe slapen. Mijn zoontje reageerde bij papa altijd beter dan bij mij. Ik denk dat hij de voeding nog rook en dus harder huilde omdat hij niet kreeg wat hij gewend was. Ik vond de associatie zielig dus ben blij dat we het doen afgeleerd hebben. Al is het een paar nachten ook zielig. Als de nachten beter gaan kun je het ook overdag toepassen. Dat zou ik pas na een tijdje proberen (mocht je dit willen gaan doen). Succes! Zie het nooit als een fout van jezelf want je bent juist een super mama!
één maand geleden
Reactie op Mamabeertjexx
Hier ook een zoontje 8 maanden slaapt alleen aan de borst. Het is een fase. ...
Klopt maar als je er zelf aan onderdoor gaat is er ook niks mis mee om het te doorbreken!
één maand geleden
Reactie op Babymama8910
Met de oudste ook gehad. Wij hebben eerst gezorgd dat we een nacht slaap kr ...
Ik zie trouwens dat de fles niet meer werk. Je kind kan prima zonder nachtvoeding op deze leeftijd maar je kunt ook kiezen om dan 1x in de avond wel nog voor borstvoeding te kiezen.
één maand geleden
Herkenbaar, ik kreeg als tip om alleen nog bv te geven bij voedingsmomenten en niet meer voor/rondom het slapen.
Ben nu 3 dagen onderweg en doe wel nog voor bedtijd en vaak nog een late avond voeding en verder probeer ik het bij het slapen weg te houden.
Of het helpt is een 2e helaas…. Maar ik hoop de associatie wel te doorbreken zo
één maand geleden
Herkenbaar! Overdag doorbroken door voeden niet meer te doen tijdens slaapmomenten. In slaap krijgen door vast te houden en liedje zingen als hij in bed ligt totdat hij stil wordt. En dan steeds verder weg gaan staan. In de nacht komt hij nog steeds vaak maar ligt nu bij oms in bed en slaap zelf dan door zodat ik wel aan mn slaap kom. Wij gaan dit weekend beginnen om de nacht ook te doorbreken, maar niet zo’n zin in de gebroken nachten 😜Sterkte