De titel zegt het al. De beste man (bijna 8 maanden) wil alleen aan de borst. Hij slaapt zelden uit zichzelf maar nooit ‘s nachts/‘s avonds. Ook wordt hij regelmatig wakker. Ik ga er echt aan onderdoor, ik wil dringend stoppen met borstvoeding of in ieder geval minderen want het breekt me echt op.
De oefenhapjes zijn nog bij lange na geen maaltijden en hij accepteert absoluut geen fles of speen. Het is ook geen honger maar het is de enige manier om hem te troosten en om in slaap te brengen. In het begin kolfde ik regelmatig en nam hij gewoon de fles maar ik ben na 5 maanden ongesteld geworden, omdat mijn tepels pijn deden heb ik een weekje niet gekolfd. Sindsdien is de fles zijn grootste vijand.
Los van dat mijn tepels zeer doen, kan ik daarnaast geen maaltijden uit handen geven of ‘s avonds/‘s nachts een keer weg.
De lactatiedeskundige zei dat zijn slaapassociatie moest vervangen. Ruim twee weken verder maar helaas zonder resultaat. Inmiddels bijna elk slaapmoment met white noise en tepel vlak voor slapen eruit. 10x met een minuut tussen en daarna moest ik eraan toegeven.
We hebben een avondroutine wijken daar soms iets van af om de borstvoeding af te bouwen maar wie heeft de gouden tip voor ons? Ik merk helaas geen progressie. Of wie herkent dit?