13 Reacties

5 dagen geleden

Hi. Ik heb ergens gelezen dat het het beste is om rond 7u op te staan met je baby, omdat ze, als ze later opstaan het dag en nacht ritme om gaan draaien. Maar als dit voor jullie werkt dan zou ik het lekker zo doen toch☺️

5 dagen geleden

Zou toch wel gaan wakker maken dan om 7 uur. Ook voor jezelf handig misschien met naar werk gaan etc. En ik gok dat ze dan in de avond wel rond 19 uur zal doorslapen. Uiteindelijk wil je ook dat dat haar bedtijd ‘s avonds wordt toch? Als je er verder geen moeite mee hebt en je vindt het prima dat ze zo laat in de ochtend wakker wordt dan kan je het ook zo laten. Wij moeten wel echt om 7 uur opstaan en om 7.30 uur de deur uit vanwege werk.

5 dagen geleden

Ik word altijd een beetje jaloers op verhalen van anderen met uitslapende kinderen 😂 maar ik ben zelf ook meer van wakker maken op vaste tijden. Mijn zoontje gaat meestal rond half 7 naar bed, slaapt overdag niet altijd top dus is dan ook knock-out. Hij wordt wakker ergens tussen 6 en 7. Hij brabbelt dan wat dus gaan er niet gelijk heen maar meestal sta ik dan rond kwart voor 7/7u op. Vanmorgen hoorde ik hem om 6u al brabbelen maar is ie blijkbaar toch weer in slaap gevallen en heeft ie uitgeslapen tot 8u. Vond ik voor nu ook wel ff lekker 😊. Gisteren was ie bijvoorbeeld ook 6u wakker maar bij eruit gaan om 7u was hij voor 9u alweer moe terwijl hij naar de opvang moet rond dat tijdstip 😮‍💨 dat is dan niet ideaal want hierdoor is ie over zn slaapje heen gegaan en heeft ie alleen maar tussen de middag geslapen 🥲. Hij doet, ondanks weinig slaap, het best goed en is gelukkig niet onrustig in de nacht. Conclusie 😆 ik zou kiezen voor even wat langer laten liggen zodat het schema niet helemaal in de war raakt maar kan ook zijn dat ze het nodig heeft 😊.

5 dagen geleden

Lekker laten uitslapen joh is toch heerlijk voor jou 😂 hier is dit ook het geval. En ik heb geen zin in elke avond strijd en in de ochtend vroeg opstaan heb ik ook een hekel aan dus hier werkt het prima! Moet ook wel zeggen dat ik niet werk dus weet niet wat voor jou handig is.

5 dagen geleden

Ons zoontje slaapt ook tm 10/11 uur. Ik laat het lekker. Blijkbaar is het zijn ritme.😊

5 dagen geleden

Ik zou wakker maken, want ik neem aan dat het doordeweeks niet kan uitslapen tot 10 ? Wij staan op rond 7 uur, ook in het weekend. Een enkele keer slaapt ze uit tot half 9, maar dan gaat ze in de avond wel gewoon ro d 19:00 naar bed

5 dagen geleden

Antw. op je eerste vraag: ja, 't is herkenbaar. Ons zoontje heeft t ook een periode gehad. Af en toe laten liggen (bvb als je zelf heel moe bent en de rust goed kunt gebruiken) werd bij ons geen probleem, maar je kunt er denk ik beter geen gewoonte van maken als je niet in een cirkel wil komen

5 dagen geleden

Hier ook een uitslapertje, heerlijk! Maar het moet natuurlijk kunnen en ze gaat ‘s avonds dan ook wel wat later naar bed. Ik denk dat je moet kijken wat je wilt qua ritme en wat in jullie leven past. Wil je dat ze 19:00 naar bed gaat, dan zal ze rond 7:00 wel uitgeslapen zijn. Nu is ze tussendoor lang wakker, en dat kan te maken hebben met een ontwikkelingsprong en een fase zijn, maar kan ook komen omdat ze lang uitslaapt en daardoor te lang in bed ligt voor het slaap dat ze nodig heeft. Dus als je dat ritme van 19:00 tot 7:00 graag wilt, kun je overwegen haar ‘s ochtends wakker te maken om het ritme in stand te houden. Wie weet slaapt ze dan wel achter elkaar. Vind je het uitslapen juist fijn, kun je overwegen om haar avond bedtijd hier op aan te passen. Doe wat goed bij jullie past. 🙃

3 dagen geleden

Als je niet werkt,zou ik hem gewoon laten uitslapen.

3 dagen geleden

Wij houden hier tijden van 12 uur aan. Wanneer onze kinderen (3 & 9 maanden) om 7 uur ‘s ochtends wakker worden weet ik standaard dat ze om 19 naar bed gaan. Tenzij ik ze te lang laat slapen overdag. Ons zoontje van 3 slaapt 1-1,5 uur overdag en onze dochter slaapt ‘s ochtends een uurtje, ‘s middags 2 uurtjes en later op de dag nog een kwartiertje. Ik hou ook echt de wakker tijden aan met onze dochter. Ze is nu elke keer ongeveer 3-4 uurtjes wakker en begint dan moe te worden. Ik probeer ze altijd voor 8 uur ‘s ochtends wakker te hebben omdat ik weet dat ze ‘s avonds anders niet slapen. Gelukkig worden ze altijd zelf voor 8 uur wakker dus dat is wel fijn. Onze dochter heeft ‘s avonds ook wel is moeite met in slaap komen, maar dat zal de leeftijd wel zijn. Wij laten haar gewoon in haar bedje, als ze echt niet wilt slapen geven we haar een flesje van 90cc en dan doordat ze die dan drinkt, ligt ze rustig waardoor ze haar slaap beter te pakken kan krijgen. Hoop dat jullie het uit kunnen vogelen! Veel succes!

3 dagen geleden

Reactie op Mamabeertjexx

Ons zoontje slaapt ook tm 10/11 uur. Ik laat het lekker. Blijkbaar is het z ...
Omg zo jaloers

2 dagen geleden

Reactie op Wittevlinder

Omg zo jaloers
Maar hij gaat ook pas om 22 naar bed he 😂