43 Reacties

vorig jaar

Wellicht langs een osteopaat?

vorig jaar

Mijn zoontje PRECIES hetzelfde Ik begreep er niks van. Ben nu na de girpraktiker gegaan en mijn zoontje had een blokkade in zijn nekje vandaar dat de maxi Cosi niet prettig aanvoelde. En in de wandelwagen ook huilen/krijsen. Ook rennend door een winkel, half uur krom lopen met speentje erin.. ja de maxi Cosi is nu beter te doen maar is hetzelfde verhaal bij mijn zoontje. Je word er beetje moedeloos van.. begrijp je heeeel goed.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Reactie op jolijn1608

Wellicht langs een osteopaat?
Ben ik al 2x geweest en er zit niks verkeerd 🥲. Ik denk dat het haar karakter is dat het haar niet zint ofzo. En heb gemerkt dat ze heel erg behoefte heeft aan die rust, reinheid en regelmaat. Dus echt op gezette tijden slapen in haar eigen wiegje, waar we met alle toeters en bellen naar nu in slaap krijgen. (Wiegje beweegt en maakt geluid (Snoo bedje), keihard white noise, doek over de wieg, hand op gezichtje en speen, pittenzakje op haar buik zodat ze het gevoel heeft dat onze hand daar is). Het is hard werken!

vorig jaar

Reactie op Vienne98

Mijn zoontje PRECIES hetzelfde Ik begreep er niks van. Ben nu na de girpra ...
Gaan jullie het huis nog uit? Hang in there mama! 😘

vorig jaar

Ik volg want heb hetzelfde met zoontje van 12 weken in auto zit ik vaak naast hem en haal m eruit om te troosten en dan weer erin maar tip heb ik niet het word steeds zwaarder lijkt ht wel

vorig jaar

Klinkt misschien gek maar kan het ook zijn dat ze in een sprongetje zit? (Als je idd osteopaat enz al gehad hebt) mijn dochter is 2 en mijn zoon nu 2 maanden en die hebben echt last (gehad) van de sprongetjes… waardoor ze opeens dingen niet meer willen die ze eerst wel deden. Vervelend maar het gaat voorbij!!

vorig jaar

Reactie op Olijfje_31

Gaan jullie het huis nog uit? Hang in there mama! 😘
Nee😅 mijn huis voelt net een gevangenis. Ik dacht eerst ook aan een sprongetje ofs. Maar duurt nu wel erg lang. Denk dat we er gewoon doorheen moeten. Ik heb nu zo’n kiepbak gekocht met een verkleiner erin zodat meneer alles kan zien. Want hij wilt gewoon alles zien hoor. En in zo’n bak kan meneer dat niet en in de maxi Cosi zit die niet lekker haha

vorig jaar

Hier was voor de maxicosi de oplossing de verkleiner er uit te halen, ik weet niet of je die er nog in hebt zitten?

vorig jaar

Reactie op sannejildou

Hier was voor de maxicosi de oplossing de verkleiner er uit te halen, ik we ...
Ik heb de maxi Cosi 360 coral, daar zit zo’n apart stoeltje in. Denk niet dat ik daar nog wat kan uithalen, maar heb geen idee?

vorig jaar

Reactie op Vienne98

Nee😅 mijn huis voelt net een gevangenis. Ik dacht eerst ook aan een sprong ...
Ja ik heb ook echt precies hetzelfde hier. Zij wil alles zien en alles meekrijgen. Is jouw zoontje ook extreem alert? Punt is bij m’n dochter dat ze wel snel overprikkelt is en echt haar slaap nodig heeft. Dus het is een beetje tegenstrijdig. Maar als ik haar niet binnen een uur weer in de wieg leg, dan is ze gelijk over haar toeren. En als we met de auto weggaan, dan is dat bewust op het moment dat haar slaapje moet starten, maar dat lukt dan dus niet omdat ze eigenlijk alles wil zien, maar tegelijk super moe is en dan de slaap niet kan vatten. Zo irritant!
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

vorig jaar

Reactie op Irene87

Klinkt misschien gek maar kan het ook zijn dat ze in een sprongetje zit? (A ...
Nee niet gek hoor! zou zomaar kunnen. Punt is alleen dat het lastige gedeelte van sprong 3 vanaf vandaag pas begonnen is en ze heeft dit nu al ruim 3 weken.. dus vraag me dan af wanneer het beter wordt 🥲😅

vorig jaar

Reactie op Olijfje_31

Ik heb de maxi Cosi 360 coral, daar zit zo’n apart stoeltje in. Denk niet d ...
Ooow dat weet ik zo ook niet ik heb een ander merk maar de meesten hebben eerst een baby inzet.

vorig jaar

Ik zou even naar de osteopaat gaan. Ik ben daar ook geweest alleen voor de zekerheid een check. Hij had dus geen klachten en gelukkig was alles goed, maar de osteopaat gaf aan dat er vaak baby's komen die niet in de maxi cosi of kinderwagen of draagzak willen en dat er dan iets niet helemaal lekker zit in het kleine lichaampje. En na een bezoek aan de osteopaat gaat het vaak gelijk al beter

vorig jaar

Reactie op Olijfje_31

Ja ik heb ook echt precies hetzelfde hier. Zij wil alles zien en alles meek ...
Ja precies die van mij.. mijne is echt een kleine stier. Als iets hem niet zint dan laat die dat meteen merken. Slaapt ook altijd met een spleetoog omdat meneer alles wilt zien. En hij komt al super moeilijk in slaap. Paar weken geleden kon ik hem in de maxi Cosi in slaap krijgen NOU dus niet meer.. die tijden zijn al snel voorbij gegaan. Mijne raakt ook altijd meteen over z’n toeren als het te lang duurt daar krijg ik stress van. En mensen om me heen zeggen heb geen stress dat voelt die kleine. Nou kan je zeggen ik KRIJG daar juist stress van 😂

vorig jaar

Reactie op Olijfje_31

Ja ik heb ook echt precies hetzelfde hier. Zij wil alles zien en alles meek ...
En extreem alert is hij ook. Enorm prikkelbaar als ik met hem ergens ben geweest. Dan merk ik dat meteen aan hem als we thuis zijn. Hij heeft echt rust en regelmaat nodig. Ik ben zelf ook een persoon als ik ergens ben geweest ff moet bijkomen ofs denk dag die dat van mij heeft en zijn papa is een kleine opreger dus het begint al erg vroeg 😂

vorig jaar

Hier precies hetzelfde. Ze is de 3e, dus ze heeft niet veel keus.. ik moet de oudste soms brengen en ophalen van school etc, dus ze moet gewoon mee. Ik merk dat het nu langzaam maar zeker met mini stapjes beter wordt. In die zin, dat de heenreis van 10min dan zonder gekrijs is en de terug reis weer wel. Eerst begon ze al te huilen als we de deur nog niet eens uit waren. Maar ik ga dan ook wel gewoon met haar de deur uit, want soms kan het dus niet anders. Kinderwagen wil ze ook echt niks van weten, maar ik blijf het steeds proberen. De enige plek die ze wél heel fijn vindt is in de draagdoek (najell wrap, voorgeknoopte draagdoek). De box of haar bedje overdag wilde ze thuis namelijk ook niks van weten, dus ze hing minimaal 6u per dag in de doek als mijn man aan het werk is. De box gaat ook met mini stapjes beter.. ze kan er nu af en toe 10 minuutjes in liggen. Ze vindt het wel fijn om op de verschoningsmat te liggen, dan kan ze alles zien.. en in het babynestje ook wel, maar dan ziet ze minder dus wel wat minder fijn dan de mat 😋. Het is aanpoten, maar sommige kindjes moeten echt leren om te wennen op een bepaalde plek (maxi cosi, Kinderwagen, bedje etc). Wat ik altijd doe is het "aan blijven bieden" en zodra ze het niet meer leuk vindt haal ik haar er uit (met de auto wat lastiger, maar alleen korte ritjes iig),je wil hun brein namelijk leren dat het een fijne plek is waar ze mogen ontspannen.. en dus geen negatieve associatie er aan koppelen. Het kost tijd, maar gaat vast goedkomen. Heb je eens een draagdoek of zak geprobeerd? Ook dit kan wennen zijn in t begin, hier ging ze zich heel erg afzetten in het begin, maar na lekker wiegen en wat praten vond ze het fijn. Nu 3 mnd later bijna wordt ze al rustig als ik haar er in wil doen.

vorig jaar

Reactie op Mom2be-27

Hier precies hetzelfde. Ze is de 3e, dus ze heeft niet veel keus.. ik moet ...
Hier heb ik wat aan, thanks! Mijn dochter leeft ongeveer in de draagdoek idd 🤪 dus hele dagen in dat ding. Eerst wilde ze ook absoluut niet in haar wiegje en de box was al helemaal een no go. Wiegje overdag lukt nu aardig, met heel veel toeters en bellen (bewegend Snoo bedje, white noise op 3 apparaten keihard en hand op gezichtje en kipkep pittenzakje zodat ze het gevoel heeft dat we er zijn). Als we geluk hebben doet ze het 30-45 min en dan moet ik weer in slaap helpen. Maar begin is er. Box sla ik eigenlijk tegenwoordig over, maar ga ik weer proberen idd. Goeie tip van dat blijven aanbieden. Na de avondvoeding om 1900 wil ze trouwens echt alleen in de draagdoek. Herken je dat

vorig jaar

Reactie op Mamabeertjexx

Ik zou even naar de osteopaat gaan. Ik ben daar ook geweest alleen voor de ...
Ben ik al 2x geweest 😘 er is niks fysieks aan de hand volgens haar.

vorig jaar

Reactie op Vienne98

En extreem alert is hij ook. Enorm prikkelbaar als ik met hem ergens ben ge ...
Haha nou meid.. dan zitten we in t zelfde schuitje. Gedeelde smart is halve smart, zal ik maar denken 🥲😆

vorig jaar

Ik herken dit van mijn 1e kind. Met hem ben ik langs de kinderarts gegaan en hij heeft een maagzuurremmer gekregen. Daarna kon ik wel met hen naar het winkelcentrum. Die maagzuurremmer was dus n voor verborgen reflux.