23 Reacties
vorig jaar
Ja precies dat. 1 stuk groente en die pureer ik glas. In zo'n ijsblokjesbakje stop ik ze in de vriezer en 1 bakje in de koelkast. Dan krijgt ie de hele week 1 gerecht en week erna nieuwe. We hebben wortel gehad en hebben deze week bloemkool.
vorig jaar
Er van uitgaande dat een ijsblokje een inhoud is van 20-25 gram heb ik meestal 150-200 gram extra gekocht van de groenten en het fruit wat ik nodig had en dat gepureerd. Olijfolie heb ik nooit toegevoegd; groenten en fruit zijn bij mij zacht genoeg. Vind het juist fijner als het wat dikker van structuur is. Een aantal groenten (spinazie courgette paprika) vind ik juist heel waterig worden en dat maakt het aanbieden een stuk moeilijker. Ik mix die in het vervolg met ei en ik heb nu ook blokjes aardappelpuree gemaakt (van 200 gram aardappel gestampt met 30cc kunst voeding ) die ik er dan doorheen ga doen
vorig jaar
Reactie op maud24
Was even benieuwd hoeveel olie doe je erbij?
Ik gebruik geen olie.
vorig jaar
Reactie op ehj
Hier ook alles aan het voorbereiden om te starten met hapjes. Ga mama Roos ...
Ja hoor. Ga naar haar website en koop het! 😁
vorig jaar
Wij gaan binnenkort starten en ik ben alvast een voorraad voor in de diepvries aan het maken. Elke keer koop ik meer van de groente dan we zelf eten en kook ik de rest voor onze zoon heel gaar, pureer dit met wat kookbocht en olijfolie en doe het vervolgens in blokjes in de diepvries. Heb tot nu toe al wortel, erwtjes, zoete aardappel, courgette, meloen en nectarine. Deze week ook nog Paprika en bloemkool maken
vorig jaar
Ik heb in een boek staan dat paprika wordt afgeraden het eerste levensjaar, maar goed de ene zegt dit de andere zegt dat. Vind soms maar lastig, en staat ook dat je alles het beste smeuïg kunt maken met moedermelk of kunstvoeding
vorig jaar
Reactie op Eva260324
Wanneer op de dag geven jullie groente en fruithapjes? En geven jullie de z ...
‘s ochtends fruit, eind van de middag groente. En ze eet gewoon potjes op de opvang.
vorig jaar
Bij mij is de courgette heel waterig en dus lichtgroen van kleur na het pureren terwijl de afbeelding in haar receptenboek veel groener is. Heb ik het dan te lang gekookt? Of met teveel water in de pan? Ik heb geen kookvocht meer toegediend nadien want het was 'dun' genoeg.
vorig jaar
Reactie op Mellys1991
Bij mij is de courgette heel waterig en dus lichtgroen van kleur na het pur ...
Nee hoor ik denk eerder dat het plaatje niet helemaal klopt! Courgette is altijd lichtgroen als je het pureert en het klopt dat het heel dun is
vorig jaar
Ik heb nu ei gemaakt en ingevroren maar als je dit opwarmt in de magnetron wordt het korrelig? Prakken jullie dit dan door een groentehapje heen?
vorig jaar
Reactie op Eva260324
Ja, heb wel bij paprika de schil eraf gehaald omdat die slecht verteerbaar ...
Dat had ik bij de 1e badge ook gedaan maar das nog niet makkelijk! Vandaag 4 paprika's gekookt en met schil gepureerd. Daarna 2x door een zeef gehaald 👍🏼 Ze vindt t overigens allemaal niks.. begint met bellen blazen zodra ze iets in d'r mond krijgt. Terwijl t vorige week wel weer goed ging 😕
vorig jaar
Reactie op Mellys1991
Dat had ik bij de 1e badge ook gedaan maar das nog niet makkelijk! Vandaag ...
Als je de paprika eerst kookt/stoomt kun je de schil er daarna zo af trekken. Ik pureer het gewoon mee hoor moet hij maar aan wennen