8 Reacties

16 dagen geleden

Ja ik ben er wel mee bezig. Ook hoe jij erin staat haha. Ik neem mijn oudersschaps verlof volledig op (1 dag per week) vanaf januari laat ik het omzetten in onbetaalde ouderschapsverlof. Dan blijft mijn contract het zelfde en mocht ik tegen die tijd weer zwanger zijn vind ik het fijn dat ik tijdens mijn verlof "normaal" betaald krijg. Wat gewoon extra is. Ik wilde dan niet op een contract van 24 uur weer ouderschapsverlof opnemen. Dan blijft er nog minder over en vind het fijn dat het zo kan.

16 dagen geleden

Same, ik wil niet terug in contracturen maar ik heb een hele berg aan vakantie/overuren staan dat ik nog tot 31-12-2025 dat voor 1 dag per week kan gebruiken. Hopelijk daarna een korte overbrugging naar een zwangerschapsverlof en daarna ooit pas de contracturen aanpassen :)

15 dagen geleden

Hoezo heb je 1 jaar om je 4e dag op te vangen? Onbetaald ouderschapsverlof mag je toch opnemen tot aan je kindje 8 is? En als jouw betaalde verlof (neem aan de 9 weken dus) op is, dan heb je toch nog 17 weken onbetaald over? Ik zou sowieso kiezen voor een dag vrij met onbetaald verlof t.o.v. vrij door contractverlaging

15 dagen geleden

Ik werk nu 20 uur en ga vanaf maart weer terug naar mn contract van 24 uur. Vind het zelf niet veel verschil 20 naar 24. Werk dan de ene week 4 dagen met het weekend erbij en de week zonder werkweekend 3 dagen door de weeks en dan soms een korte dienst. Ik zie wel of ik het trek. Het scheelt ook mn oudste gaat volgend jaar nov naar de basisschool. Zal ook een hoop veranderen thuis dan.

15 dagen geleden

Ik denk er ook wel is over na, maar mijn betaalde ouderschapsverlof loopt tot augustus 2025 en kan daarna nog zelfde aantal weken onbetaald opnemen. Dan zijn we zoveel tijd verder dan hoop ik dat ik tegen die tijd wel een tweede wil, maar ik moet ook zeggen dat ik er nu nog niet aan moet denken... dus ik zie het tegen die tijd wel.

15 dagen geleden

Ik denk hier ook over na..precies hetzelfde maar weet nog niet wat ik ga doen...

15 dagen geleden

Ik dacht altijd dat onbetaald tot 2 jaar was, wat stom dat ik dat nooit gecheckt heb😅 dan heb ik niet echt een probleem nee behalve dat 3 dagen betaald krijgen wel erg krap wordt

13 dagen geleden

Hier was mijn betaald verlof eind november op. Had 3 weken aan mijn verlof gepland en daarna 8 uur per week. Nu neem ik 8 uur per week onbetaald op. Ik heb al 2 oudere kids, bij hen had ik maar 4 uur per week opgemaakt maar van de oudste maak ik nu eerst op. (Is van november 2019) Dat red ik tot maart 2025 dan is dit pas op. Daarna heb ik nog al het onbetaald verlof van de 2e (juli 2022) en dan nog van deze (maart 2024) dus voorlopig red ik dat nog wel! Je kan er dus echt wel lang mee doen hoor! Het is vooral de vraag of je het financieel kan missen?