13 Reacties
vorig jaar
Denk zelf dat het erg lastig gaat worden. Echter is het in begage vak van vliegtuig wel goed koud. Dus dan met veel ijspacks en een koeltas dat het mischien lukt. Maar vergeet niet, vliegtuigjes duurt mischien maar 4 uur. Maar je moet er heen, al optijd erzijn (Geen idee hoeveel uur daar) Maar ga uit van 2. Dan kom je aan hier ben je ook minimaal 1 a 2 uur nog bezig voor je echt van Schiphol af bent. Dan nog naar huis (nou kun je dan op Schiphol mischien wel weer nieuw ijs kopen voor erbij) Maar je bent dan toch wel minimaal 6/8uur onderweg.
Houd daar rekening mee. En ik zou even de vliegmaatschappij bellen en vragen of je überhaupt bevroren producten mee mag nemen in het vliegtuig.
vorig jaar
Reactie op DaphneWB
Denk zelf dat het erg lastig gaat worden. Echter is het in begage vak van v ...
Dank voor je reactie, ja klopt, je bent toch wel hele dag onderweg… dacht ook aan koeltas ijspacks en dan in koffer die cabine in gaat, maar dan nog, ook zonde van alle kolf tijd, als het alsnog smelt.. ga transavia even contacten!
vorig jaar
Hey! Ik ben 2 weken geleden een lang weekend weggeweest. In principe hoef je maar voor 1-2 dagen melk mee te nemen voor de opvang. Ik heb bij de plaatselijke supermarkt bevroren doperwten gehaald en die in m'n koeltas gedaan. Na de douane heb ik bij een restaurant om ijsblokjes gevraagd en die in m'n koeltas gedaan. Je zou dit kunnen vervangen op Schiphol, ik hoefde maar 2 uur te vliegen. Bij thuiskomst waren m'n ijsblokjes nog grotendeels bevroren hoeveel melk wil je meenemen? Houd rekening met dat je bij handbagage het in zakjes van 100 ml moet doen en mogelijk maar 1 liter mee mag nemen. Ik kon gelukkig wat melk aan medereizigers meegeven 😊
vorig jaar
Reactie op Palmboom3
Gekolfde melk is uitgezonderd van deze 100 ml regel. Dus dat is fijn!
Ohja, dat geldt inderdaad alleen als je net als ik zonder baby reist. Met baby is 't anders. Hoeveel wil je meenemen?
vorig jaar
Reactie van Transavia voor geïnteresseerden:
Helaas hebben we aan boord geen mogelijkheid om bevroren moedermelk te bewaren. Je kunt de moedermelk het beste in koelzakken of vacuümflacons stoppen die voldoen aan de veiligheidsvoorschriften voor handbagage. Groetjes, Max
Voor gekoelde medicijnen in je ruimbagage is het inderdaad vaak kouder in het ruim, maar houd er rekening mee dat we geen specifieke koelmogelijkheden kunnen garanderen. Het is dus belangrijk om je medicijnen goed verpakt in koelzakken of vacuümflacons mee te nemen.
Wat betreft het meenemen van vloeistoffen in je handbagage: je mag vloeistoffen in verpakkingen van maximaal 100 ml per stuk meenemen, en in totaal 1 liter. Deze verpakkingen moeten in een doorzichtige, hersluitbare plastic zak van maximaal 1 liter zitten. Dit geldt ook voor vloeibare medicijnen. ^Max
vorig jaar
Reactie op Maxi2024
Reactie van Transavia voor geïnteresseerden:
Helaas hebben we aan boord ge ...
Dus ik denk bij een korte vlucht in je koffer in koeltas met elementen zou het moeten lukken.. maar blijft risico. Lactatie kundige vertelde mij dat 10x150ml te hebben voor start opvang maar wellicht is dat wat veel!
vorig jaar
Ik heb dit ook welleens geprobeerd met mijn zoontje (nu drie jaar geleden), gekoeld meenemen gaat prima maar bevroren is echt erg lastig, wat hieronder ook al is gezegd, het is niet alleen de vluchttijd, al met al ben je van te voren al een paar uur op pad en daarna ook nog voor je thuis bent. Gekoelde melk mag je 6-8 dagen in de koelkast bewaren, dus als je voor een paar dagen hebt voor start opvang is dat echt ruim voldoende (dus bijv. 6 voedingen totaal).