25 Reacties
één maand geleden
Mijn dochtertje zit nu in haar sprongen en krijgt smoegen om 9 uur 180+6 rond 14 rond 19 uur en in haar sprong soms 2 keer maar vannacht 3 keer.. ik heb idd scheid aan wat ik lees.. De flessen gaan op dus ze zal wel honger hebben. En ze ontwikkeld ontzettend dus zal het wel nodig hebben
één maand geleden
Hoi,
Mijn dochter krijgt ook 5 flessen op een dag. In overleg met kinderarts, dus je zit helemaal goed hoor, lekker lak hebben aan wat overal staat.
één maand geleden
Hé! Wij hebben net een slaapcoach in de arm genomen en hadden daarvoor ook de voedingen doorgenomen. Zij zei dat we de avondfles konden gaan afbouwen en hebben dat gedaan en ineens slaapt m’n dochter de nacht door! Zo kun je ook overdag vast voedsel opbouwen. Wij waren in een week van een droomvoeding en soms nog een nachtvoeding af en toen sliep de ook door! Zeker het proberen waard 🥰. Vanaf deze leeftijd kun je echt afbouwen naar 3-4 flessen idd. We willen nu ook nog de 4e fles rond 1600 gaan afbouwen. Ik heb steeds een beetje minder in de fles gedaan en dan daarna gelijk de speen erin en na een paar dagen vroeg ze er helemaal niet meer om. Laat ff weten wat je gaat doen! Ben benieuwd 🥰
één maand geleden
Reactie op Olijfje_31
Hé! Wij hebben net een slaapcoach in de arm genomen en hadden daarvoor ook ...
Ja dit lijkt me ideaal maar het gaat een beetje tegen de natuur in voor mij, omdat hij er wel altijd echt om vraagt zeg maar. En de fles dus ook op gaat. We bieden die late avond en nachtfles nooit actief zelf aan, hij wordt er altijd wakker voor en wil ‘m dan echt helemaal opdrinken 🥴
één maand geleden
Hoi!
Ik zou je niet teveel er van aantrekken wat overal staat inderdaad ons zoontje van 8maand krijgt sinds 2dagen ook nog 3 flessen voorheen 4.
Hij krijgt 2x 180+6 en 1x 210+7 daarnaast fruit, brood ,tussendoortje en avondeten
Wat je natuurlijk kan doen is misschien proberen de flessen ophogen naar 180+6 zodat hij ongeveer het zelfde binnenkrijgt op een dag als je dan 1 fles verminderd of helemaal weg haalt.
Succes ☺️
één maand geleden
Hier ook nog zeker 5 voedingen. Ochtend en avond 180cc en 2x 100cc. Dan nog vaak een avond en/of nachtvoeding.. de flessen gaan lang niet altijd op. Heb voorheen ook borstvoeding gegeven en vind het ook lastig om af te bouwen! Vooral omdat ze nog een nachtvoeding heeft....
één maand geleden
Reactie op MMMelanie
Hier ook nog zeker 5 voedingen. Ochtend en avond 180cc en 2x 100cc. Dan nog ...
Jaa! Wel fijn om te horen dat er dus meerderen zijn ☺️
één maand geleden
Reactie op therealkeeks
Ja dit lijkt me ideaal maar het gaat een beetje tegen de natuur in voor mij ...
Bij ons was er om vragen en dat de fles op gaat uiteindelijk niet per se een teken van honger, maar voor een groot gedeelte gewenning. Als ik mijn kleintje om 15:00 een fles geef gaat die op, maar geef ik 3 maisvingers dan houdt ze het ook tot het avondeten vol. Het hoeft natuurlijk niet maar je zou ook kunnen proberen of iets anders het kan vervangen als je echt minder melk wilt geven.
Bij ons sliep ze 8 van de 10 keer door. Als ze dan snachts nog wakker werd zijn wij gestopt met nachtvoedingen geven (want kennelijk had ze de andere nachten geen honger). Nu slaapt ze weer altijd door. Bij ons was het denk ik grotendeels toch gewenning. Natuurlijk geven wij bij echt krijsen (en niks anders werkt) uiteindelijk wel een fles, maar dat is echt bij hoge uitzondering en komt bijna nooit voor.
één maand geleden
Wij zijn net over van 5 naar 4 flessen en met 'net' bedoel ik sinds 2 dagen.
We merken dat hij wel echt een fles voor het slapen gaan wil en we geven nog een droomvoeding.
Dan nog een fles om 7u sochtends ongeveer en dan heeft hij er nog 1 in de nacht gehad of 1 tussen 7u en voor het slapen gaan. Overdag krijgt hij bv banaan met wat pindakaas, halve of 3 kwart boterham met wat boter, 1/3 avocado en hij eet met de pot mee.
Morgen wil ik wat tussendoortjes maken zoals bananenbrood.
één maand geleden
Herkenbaar. Hier een zoontje van 22-03 en krijgt rond de zelfde tijden een fles maar die fles is 200 ml. Daarnaast fruit in de ochtend en een goede maaltijd in de avond 🙈
Ik wil graag afbouwen maar hij weigert water en thee nog best wel… dus wil wel dat hij genoeg vocht binnen krijgt. Uit iets anders dan een fles drinken is ook nog een no go.
één maand geleden
Wij geven kunstmelk ook gewoon op verzoek en dit zijn vaak nog 6 voedingen.
Ik negeer die adviezen en geloof sterk dat mijn zoontje aangeeft wat hij nodig heeft.
We geven ook al vaste voeding en dat gaat goed. Met de oudste werd melk vanzelf minder naarmate hij meer vaste voeding ging eten.
Komt echt wel goed :) je kan avondeten uit gaan breiden en meer dan alleen groente geven. Ik voeg ook ei, pasta/rijst toe. En ik geef hem nu s ochtends pap met een lepel en dat vult ook wel goed.
Zo breiden wij het rustig aan steeds meer uit.
één maand geleden
Wat zijn jullie al veel bezig met vaste voeding! Mijn zoontje van 7,5 maand eet echt nog maar maximaal een paar happen en dat kan dus echt totaal niet een maaltijd vervangen. Hier dus nog 5 flessen, en soms nog een flesje ‘s nachts. Ik maak me er niet druk om, komt vanzelf. Melk blijft de hoofdvoeding tot 1. Al verschilt dat natuurlijk wel echt per kind.
één maand geleden
Reactie op Papaya
Wij geven kunstmelk ook gewoon op verzoek en dit zijn vaak nog 6 voedingen. ...
Ja precies! Fijn om te lezen. Idd maak ik nu ook “hele” hapjes, pasta of goulash of echt een aardappel/vlees/groente hapje. Pak ook wel eens de pakjes van Ella’s Kitchen mee 😬
één maand geleden
Reactie op Deemsss
Wat zijn jullie al veel bezig met vaste voeding! Mijn zoontje van 7,5 maand ...
Nou precies door die zin zat ik dus in een tweestrijd! “Tot 1 is melk de hoofdvoeding”. Dus ik begreep nooit zo goed hoe andere kindjes dan bijv met 3 flessen genoeg hadden. Maar goed, elk kindje is natuurlijk anders en de een wat verder dan de ander 😊
één maand geleden
Reactie op Deemsss
Wat zijn jullie al veel bezig met vaste voeding! Mijn zoontje van 7,5 maand ...
Mijn beide kinderen vinden vaste voeding echt heel lekker. We beginnen wel pas tegen 6 maanden met hapjes maar door het enthousiasme van beide jongens werd het snel uitgebreid.
Verschilt idd enorm per kind!