Hi, even een vraag want hier ben ik wat onzeker over. Onze jongen is van 21-03 en krijgt nog altijd een 150+5 fles om: 07.00-11.00-15.00-19.00-22.30. Daarbij komt hij ook nog altijd 1x in de nacht maar dan krijgt hij een dun, klein flesje van 120+3.
Naast dit eet hij goed ochtendfruit en avondgroente. Een broodje tussen de middag vindt hij leuk maar er wordt meer uitgetuft dan opgegeten 😂
Ik heb tot voor kort altijd borstvoeding gegeven (dus onbeperkt en op verzoek), maar omdat ik op internet en op het pak van de flesvoeding lees dat kindjes van deze leeftijd (bijna 8 maanden) maar 3 à 4 flessen op een dag krijgen denk ik nu: hij krijgt veel te veel melk. Alleen, hij vraagt hier écht om. De flessen gaan ook op. Hij heeft dus wel echt trek in die fles.
Is dit erg? Of schijt hebben aan wat ik hier en daar lees?
Ik zou gewoon je kindje volgen. Bij ons zei het cb ook dat we naar maar 500 ml kunstvoeding zouden moeten gaan?
Ik leg het advies lekker naast me neer.
Wel gaan we nu wat vaker eerst vaste voeding geven met wat water en daarna een flesje, dus dan bouwen we het op die manier vast een beetje af.
Maar zou niet minder geven als mijn zoontje nog wilt. We zaten op 4 flesjes 210 ml kunstvoeding en nu gaan we langzaam aan wel naar 3, het zal nu per dag een beetje verschillen of het er 3 of 4 zijn. En ik denk dat we dit zo nog wel een tijdje blijven aanhouden.
Die 4 flessen van 210 zijn die dan met 7 scheppen? Of is het 180 +6 en de t ...
4 flessen met 7 scheppen, dat drinkt hij de laatste tijd ook niet allemaal meer op. Dus wij zijn echt in de overgang naar 3 flessen van 210ml water + 7 scheppen.