8 Reacties

vorig jaar

Ik heb al vanaf kinds af aan ijzer te kort, vroeger veel bloedneuzen en eigenlijk vrijwel altijd flauwvallen tijdens of na het douchen door de hoge luchtvochtigheid in de badkamer. Slikte iedere dag een ijzer tablet, toen ik zwanger werd dit direct besproken met gynaecoloog, krijg er nu 2 per dag, maar ook dit helpt niet, ik merkte juist dat de klachten erger werden ipv stabiel bleven of weggingen. Zodra je word doorverwezen zoals jij nu hebt, gaan ze een plan met je maken, dit kan bijv zijn dat je met een diëtiste een voedingsschema gaat maken met heel veel producten die ijzer bevatten, bijv appelstroop, cranberry sap ect. Ook zul je vast extra vitamine C krijgen, dit bevordert namelijk de opname van ijzer, bijv je ijzer tabletjes innemen met een glas sinasappelsap. Mocht dit niet baten gaan ze dit aanvullen met een ijzer infuus, gezien je dan extra vitamine C binnen krijgt zou die dan beter moeten aanslaan, let wel op, ijzer zit niet direct na 1 tablet in je bloed, dit duurt weken voordat dit terug te zien is in je bloeduitslagen Bovenstaande is natuurlijk mijn ervaring, en wat ik nu volg, en na 3 weken voelde ik mij al stukken beter, geen extreme vermoeidheid meer, mijn haar viel erg uit en pluisde enorm, ook dit is minder, mijn nagels zijn sterker Ik hoop dat ze iets voor je gaan vinden! 💗

vorig jaar

Zijn je schilklier waarden gecheckt? Ook de antistoffen van he schilklier? Ook kan het aan je darmen of maag zitten als er een lekkage is.

vorig jaar

Reactie op Wondertje💖

Zijn je schilklier waarden gecheckt? Ook de antistoffen van he schilklier? ...
Nee die zijn nog niet gecheckt. Daar kan het dus ook mee te maken hebben? En gaat het dan om t3, t4 en tsh dat je weet? Ik ga dit meteen vragen de internist als ik mijn afspraak heb. Dank je

vorig jaar

Mijn vader at heel veel waterkers tijdens z'n chemo's. Ondanks de artsen sceptisch waren en hij zelf als dokter ook, hielp dit wel z'n hb omhoog te houden. Geen idee of het iets kan doen voor jou

vorig jaar

Reactie op nikki2204

Ik heb al vanaf kinds af aan ijzer te kort, vroeger veel bloedneuzen en eig ...
Dank je voor je reactie. Voeding, extra vitamine C e.d. ook al allemaal gedaan. Het ijzerinfuus is inmiddels al weken geleden. Wellicht krijg ik een tweede. Echt fijn dat je verschil merkte na een paar weken.. ik blijf die hoop ook houden en voeding en alles gewoon doorzetten.. 🤞 ‘Normaal’ zouden ze nu kiezen voor bloedtransfusie zei de arts, maar dat schijnt dus niet te mogen tijdens de zwangerschap. Mogelijk moet dit wel direct na de bevalling mocht dit blijven.

vorig jaar

Reactie op DanaL

Nee die zijn nog niet gecheckt. Daar kan het dus ook mee te maken hebben? E ...
Ja dat zijn schilklier hormonen. Als die normaal zijn dan kunnen ze nog naar schildklier antistoffen kijken dat is anti tpo en anti tg. Er is daar geen behandeling voor als die te hoog zijn, maar dan weet je waar het aan ligt en kunnen ze bloedarmoede beter behandelen.

vorig jaar

Ik heb letterlijk vanaf de geboorte al ijzertekort. Toen ik net geboren was, heb ik een bloedtransfusie gehad daarvoor. Mijn ijzer is altijd (te) laag en waar het door komt weten ze tot de dag van vandaag niet helaas.. Als het erg te erg wordt, slik ik een halfjaar ijzertabletten via de huisarts en dan is het nog steeds laag maar dan kan ik er weer ff mee door. Nu in de zwangerschap heb ik er bewonderingswaardig geen last van en is ie goed omdat je in de zwangerschap meer bloed aanmaakt. Tegen mij zeiden ze toen inderdaad ook een ijzerinfuus, mocht ie niet goed zijn. Bloedtransfusie kan wel gedaan worden maar heeft wel consequenties voor de baby geloof ik. En anders krijg je dit na de bevalling denk ik.. succes!