270 Reacties

14 dagen geleden

Ik heb een vraag. Ik geef dus borstvoeding en dat gaat volgens mij best goed. De kleine van bijna 6 weken groeit goed en komt ongeveer elke 2 uren. Maar ik merk verschil tussen borsten. Aan de linkerborst ligt hij rustig te drinken, rond de 10 min en dan valt ie in slaap. Aan de rechterborst kan hij wel meer dan een half uur drinken, maar het is niet alleen drinken. Hij draait veel met zijn hoofd, hapt continu aan en laat weer los. En valt niet in slaap. Heb niet het idee dat hij hiervan verzadigd raakt. Ik heb al gedacht dat er misschien geen melk meer uit de rechterborst komt, maar dat komt er wel. Hoe kan dit komen?

14 dagen geleden

De baby is donderdag 6 weken en het ging redelijk. Hij groeide er in ieder geval goed op. De voedingen konden wel ontspannender verlopen naar mijn smaak, maar het gaat gewoon nu gewoon slechter ipv beter. Hebben meerdere dit? Ik had het gevoel dat de productie daalt, en hij niet genoeg binnenkreeg. Even gaan wegen bij CB en inderdaad maar 40 gram gegroeid in een week. Ineens lijkt hij wel getraumatiseerd te zijn van borstvoedingen. Het ging super snel voor hem eerst door overproductie, veel verslikken. Nu heeft hij niet goed gedronken door de moeilijkheid van het uit de borst drinken > lagere productie > niet goed aankomen. Ik ben het nu soms gaan kolven en uit een fles gaan geven en dat gaat wel rustig. Hij pakt de borst niet meer soms. Al contact gehad met een lactatiekundige en ik ga morgen op spreekuur. Ik heb een haat liefde verhouding met borstvoeding. Ik wil niet stoppen maar de voedingen horen niet zo te gaan. Hij is de hele tijd aan het huilen aan de borst omdat het niet lukt. Hoe kan dit nou! Dit was eerst helemaal niet :(

14 dagen geleden

Reactie op wachtenduurtlang11

Ik heb een vraag. Ik geef dus borstvoeding en dat gaat volgens mij best goe ...
He dit heb ik ook. Wilde er ook al een vraag over stellen maar je bent mij voor. Ben benieuwd of iemand een antwoord heeft.

14 dagen geleden

Ik geen mijn kleine van ruim 2 weken live bv. Maken jullie je kleintjes wakker gedurende de dag of wachten jullie echt tor ze zelf komen? Snachts laat ik hem zelf komen, laat hij er mooi 2x 4/4.5 uur tussen. Maar overdag maak ik hem vaak toch na 3u wakker... wat is wijsheid?

14 dagen geleden

Reactie op Twister2021

He dit heb ik ook. Wilde er ook al een vraag over stellen maar je bent mij ...
T kan zijn dat hij veel van de voormelk krijgt, deze is minder voedzaam. Dit heb ik ook aan 1 borst. Als hij aan de andere borst drinkt, heb ik zo'n silicone lektuit (trekt vacuüm) en die neemt dan die voormelk al weg. Dan kan hij of als "toetje " of bij de volgende voeding meteen aan de goeie melk beginnen. Drinkt hij vaak rustiger. Bij diezelfde borst heb ik ook veel meer productie en verslikt mijn kleine zich vaak. Dus die is vaak ook onrustig in drinken

14 dagen geleden

Reactie op polyurethaan

De baby is donderdag 6 weken en het ging redelijk. Hij groeide er in ieder ...
Ik luister mee ik heb precies hetzelfde mijn zoontje is vandaag 6 weken en dus is al ongeveer een week dat hij het niet leuk/ of moeilijk vind ik kolf het nu en geef het uit flesjes maar ik produceer nu ook minder voor mijn gevoel

14 dagen geleden

Reactie op Joyce Roovers

Ik luister mee ik heb precies hetzelfde mijn zoontje is vandaag 6 weken en ...
Ja precies dit! Heel lastig. Ben jij ook bang dat hij door al die flesjes de borst niet meer pakt? Zelf heb ik dat wel. Ik wil dat het lukt. Echt al wat tranen om gelaten deze week :(

14 dagen geleden

Reactie op polyurethaan

Ja precies dit! Heel lastig. Ben jij ook bang dat hij door al die flesjes d ...
Ja daar ben ik inderdaad ook bang voor, ik weet ook niet precies wat je kan doen om weer meer te produceren heeft iemand daar misschien tips voor? Ik kolf nu ongeveer elke 2 uur maar ik zie het nog niet meer worden en daar maak ik me ook zorgen om

14 dagen geleden

Reactie op chantii2910

Ik geen mijn kleine van ruim 2 weken live bv. Maken jullie je kleintjes wak ...
Ik wacht tot ze zelf komt en maak haar niet wakker. Ik merkte dat als ik haar wakker maakte ze niet effectief goed druk. In overleg met CB laten we haar dus nu zelf komen.

14 dagen geleden

Reactie op polyurethaan

De baby is donderdag 6 weken en het ging redelijk. Hij groeide er in ieder ...
Aahw jeetje wat klote. Sterkte en hopelijk vinden jullie samen de rust en komt het goed. Uiteindelijk heb je er straks in ieder geval alles aan gedaan, ook al lukt het misschien niet meer.

14 dagen geleden

Hier eindelijk iets positiefs over de borstvoeding; hij heeft vandaag voor het eerst een hele voeding zonder tepelhoedje gedronken! Nog niet helemaal pijnvrij en vaak opnieuw aanleggen omdat het aanhappen nog wat moeilijk gaat, maar een week geleden hapte hij helemaal niet aan. Nu proberen vol te houden en hopelijk straks echt er van af!

14 dagen geleden

Reactie op Joyce Roovers

Ja daar ben ik inderdaad ook bang voor, ik weet ook niet precies wat je kan ...
Ik denk dat het enige beste wat je kan doen om de productie extra op te hogen is inderdaad iedere 2 uur kolven. Ik kolf nu ook wat extra, maar dat levert een extra probleem op: extra frustratie aan de borst omdat er niet genoeg of niet snel genoeg komt 🥲

14 dagen geleden

Reactie op polyurethaan

Ik denk dat het enige beste wat je kan doen om de productie extra op te hog ...
Ja ik heb hetzelfde ik frustreer mezelf steeds als ik kolf dat ik voor mijn gevoel te weinig heb geen idee of dat zo is maar ik wil ook een voorraad gaan maken voor als ik zelf weg ben maar dat lukt nog niet en daar krijg ik stress van

14 dagen geleden

Sinds vanmiddag hele pijnlijke steken in 1 borst. Iemand enig idee wat dit is? Ik heb net pctm en lecithine op, hopelijk geen borstontsteking. Voel geen harde plekken en mn meisje krijgt er niets meer uit. (Werd er boos op) Iemand tips?

14 dagen geleden

Reactie op Joyce Roovers

Ja daar ben ik inderdaad ook bang voor, ik weet ook niet precies wat je kan ...
Borstvoedingsthee van Jacob Hooy👌 drie grote bekers per dag en het gaat als een jekko!

14 dagen geleden

Mijn baby komt vaak rond 06.00/07.00u en daarna rond 10.00u. Welke voeding beschouwen jullie als ochtendvoeding om de borst leeg te kolven voor een voorraadje?

14 dagen geleden

Reactie op cestlavie

Mijn baby komt vaak rond 06.00/07.00u en daarna rond 10.00u. Welke voeding ...
Ik kolf zelf vaak in de nacht. Ik merk dat ik rond de voeding van 6/7 uur goede volle borsten heb omdat hij dan vaak de laaste voeding om 00:00 uur heeft gehad. Ik kolf dan meer dan hij drinkt waardoor ik melk overhoud.de voeding van 10:00 gaat dan gwn live

14 dagen geleden

Reactie op Joyce Roovers

Ja ik heb hetzelfde ik frustreer mezelf steeds als ik kolf dat ik voor mijn ...
Kolf je een uur na de voeding? Dat doe ik nu en dat spaar ik op in de koelkast en binnen 48 uur mag je het nog invriezen en samenvoegen. Ik heb nu 2 zakjes van 100ml. Misschien een idee om gewoon de kleine beetjes samen te voegen? Ze adviseren ook om niet al te grote hoeveelheden in voorraad te hebben. Gewoon een paar voedingen is al genoeg.

13 dagen geleden

Mijn baby van 3 weken oud heeft net zijn regeldagen achter de rug. Ik ben nu sinds 2 dagen ook aan het afbouwen qua borstvoeding, zit nu op 2x per dag flesvoeding. Maar ik heb nu al 2 dagen op rij dat de kleine na het aanleggen aan beide borsten nogsteeds honger heeft. Eerder had hij dat niet. Mijn borsten voelen ook slapper aan en heb ook geen stuwing meer als er een voeding is overgeslagen. Kan het zo snel teruglopen?

13 dagen geleden

Reactie op MTB24

Mijn baby van 3 weken oud heeft net zijn regeldagen achter de rug. Ik ben n ...
Ja dat kan! Had ik bij de vorige ook