Hi mommy’s,
Zoals de topic ook aangeeft, ben ik benieuwd naar of de menstruatie bij borstvoedende mama’s al op gang is gekomen. Zo ja, wanneer (met hoeveel maanden baby) gebeurde dit?
Mijn zoontje (tevens eerste kind) is 5,5 maanden oud nu en mijn menstruatiecyclus is nog steeds niet van start gegaan. Ben benieuwd naar wanneer dit op gang komt :)
Bij mijn eerste heb ik tot 6mnd gevoed en werd ik 9m na de bevalling ongesteld.
Nu heb ik met 3,5m een spiraal laten zetten, dus hoe het nu gaat is niet zo relevant voor je
Bij mijn eerste en tweede na 4 maanden alweer helaas 😜 maar ik ken ook dames waarbij het pas weer terug kwam toen ze helemaal gestopt waren. Alles is mogelijk daarin.
Ik was met 7 weken alweer ongesteld 🙈 maar had begrepen dat bij een jaar voeden op verzoek het gemiddelde vaak rond de 15mnd zit. Maarja, zodoende echt heel erg wisselend per persoon.
Bij mijn eerste was ik na 9 maanden weer voor het eerst ongesteld.
Zit nu op 5 maanden en voor nu is er nog niets gebeurt dus hopelijk blijft het ook nog even weg :).
Een dag voordat hij 7 weken was alweer ongesteld maar inmiddels bijna 5 maanden en niet nogmaals ongesteld geworden. Vind ik wel een voordeel. Bij de oudste was het ook pas met 8/9 maanden dat het weer een keer begon (ook onregelmatig) toen ik wat minder voedingen ging geven
Helaas al toen ze precies 5 maanden was een hele kleine menstruatie gehad 😝 hopelijk duurt het weer even tot de volgende/echte ronde hehe.
Ik begreep volgens mij van mijn verloskundige dat kolven er ook voor kan zorgen dat je weer ongesteld wordt. Ik kolf wel op de 2 dagen dat mijn dochtertje naar de opvang is.
Bij m’n eerste twee kids pas nadat ik volledig was gestopt met de borstvoeding (na 12 maanden en na 15 maanden).
Nu na 5 maanden ook nog geen menstruatie te bekennen
Vorige keer na 9 maanden, terwijl ik toen nog borstvoeding gaf.
Nu bijna 6 maanden verder en nog steeds niets, hopelijk blijft het voorlopig nog even weg.
Bij mijn eerste na 13 maanden voor het eerst weer ongesteld geworden en toen meteen weer zwanger geraakt. 🙈🤭 Toen stopte de oudste met de bv omdat mijn melk door de zwangerschap waarschijnlijk anders smaakte. Bij mijn tweede kindje heb ik naast de borstvoeding op een gegeven moment ook kv gegeven waardoor ik net iets eerder ongesteld ben geworden. Volgens mij was dat rond 11 maanden. Nu 5,5 maanden pp en nog niet weer ongesteld geworden.