517 Reacties

één maand geleden

Ik snap er niks van. Opeens is mijn toeschietreflex weg als ik ‘s avonds kolf voor de voorraad. Om 21.00 duik ik mijn bed in en om 23.00 doet mijn man de dreamfeed met flesvoeding en ik kolf dan (ik zet mijn wekker). Vanavond de tweede keer dat mijn tsr gewoon niet komt en ik maar met moeite 50ml kolf ipv 150ml. Heb zojuist al de huisarts geschreven voor neusspray met oxytocine, maar vind het zo vreemd. Zou het komen omdat ik dan te moe ben oid? Ik ben (dacht ik) gewoon ontspannen en heb ook foto’s/video’s erbij gehouden van de kleine. Nu de baby aan het voeden om 04.30 en dan werkt t prima gelukkig.

één maand geleden

Omg voor t eerst doorgeslapen. Maar er is wel meer dan 11 uur niet gekolfd of gedronken. Hopelijk geen invloed op mn productie... (Wel lekker geslapen 🥹)

één maand geleden

Reactie op therealkeeks

Ik snap er niks van. Opeens is mijn toeschietreflex weg als ik ‘s avonds ko ...
En als je een ander moment kolft? Misschien ligt het gewoon aan de kolf?

één maand geleden

Reactie op therealkeeks

Ik snap er niks van. Opeens is mijn toeschietreflex weg als ik ‘s avonds ko ...
Passen je kolfschilden nog goed? Misschien lukt het om op een andere manier je tsr op te wekken of even stoppen en 5/10 min later weer proberen.

één maand geleden

Help! Ik ben meerdere flesjes vergeten mee te nemen naar werk en heb er maar 2. Nu moet ik dus de vers gekolfde melk bij de gekoelde gekolfde melk in een flesje doen, zonder dat die andere eerst afkoelt. Is dat erg? Anders moet ik het weggooien ofzo.

één maand geleden

Reactie op Carly90

Help! Ik ben meerdere flesjes vergeten mee te nemen naar werk en heb er m ...
Weggooien nooit doen! Zo zonde. Ik zou dat doen als dat je enige oplossing is. Of in een afsluitbaar zakje gieten

één maand geleden

Reactie op therealkeeks

Ik snap er niks van. Opeens is mijn toeschietreflex weg als ik ‘s avonds ko ...
Zou het verband kunnen houden met de menstruatie?

één maand geleden

Reactie op Carly90

Help! Ik ben meerdere flesjes vergeten mee te nemen naar werk en heb er m ...
Als ik het goed heb is het alleen ivm houdbaarheid, dus minder lang houdbaar.. ik zou het dus zelf gewoon doen (Ik heb standaard zakjes in mn tas voor een geval als dit. Heb je nu alleen niks aan haha)

één maand geleden

Reactie op Mamaof1

Als ik het goed heb is het alleen ivm houdbaarheid, dus minder lang houdbaa ...
Niet vanwege bacteriën of dat de melk kan gaan schiften? Het is 25ml op 100ml dus de warme melk is niet veel op de koude melk.

één maand geleden

Reactie op Mamaof1

Als ik het goed heb is het alleen ivm houdbaarheid, dus minder lang houdbaa ...
Oh dat is een goeie. Standaard zakjes meenemen 😆 Thanks!

één maand geleden

Reactie op Gingie23

Passen je kolfschilden nog goed? Misschien lukt het om op een andere mani ...
Goeie tip, ga vanavond de kleinere proberen!

één maand geleden

Reactie op Denise_808

Zou het verband kunnen houden met de menstruatie?
Nooit aan gedacht! Mijn menstruatie is nog niet terug maar wie weet..

één maand geleden

Reactie op therealkeeks

Ik snap er niks van. Opeens is mijn toeschietreflex weg als ik ‘s avonds ko ...
Nou zeg, ik kon een receptje ophalen bij de apotheek, blijkt de neusspray al maanden niet leverbaar te zijn en wilden ze mij de Domperidon tabletten geven. Maar ik heb helemaal geen problemen met mijn productie dus ik heb die tabletten niet aangenomen.. die vrouw zei nog dat het echt voor hetzelfde is maar als ik google dan is het melkstimulerend maar dat is mijn issue helemaal niet. Frustrerend! Is het bij jullie ook bekend dat het niet leverbaar is? Of zal ik gewoon andere apotheken bellen?

één maand geleden

Reactie op therealkeeks

Nou zeg, ik kon een receptje ophalen bij de apotheek, blijkt de neusspray a ...
Door heel Nederland en zelfs België zijn er leveringsproblemen met de neusspray. Domperidon zorgt inderdaad niet voor een tsr dus dit is geen alternatief.

één maand geleden

Reactie op therealkeeks

Nou zeg, ik kon een receptje ophalen bij de apotheek, blijkt de neusspray a ...
Ik heb het begin maart nog gekregen. Dus nee ik was daar niet van op de hoogte

één maand geleden

Reactie op therealkeeks

Nou zeg, ik kon een receptje ophalen bij de apotheek, blijkt de neusspray a ...
Ik zou anderen apotheken in de buurt bellen of ze het toevallig nog op voorraad hebben. Heb ik ooit met iets anders gehad en kon het toen bij een andere apotheek ophalen die het wel nog had liggen.

één maand geleden

Mijn dochtertje van 19 weken oud krijgt om de dag in de avond een flesje om te oefenen uit een flesje drinken. Normaal doet ze daar altijd tussen de 20 en 30 minuten over. Vandaag was het flesje binnen 7,5 minuut op😱😅. Kan het zijn dat ze meer honger had waardoor ze sneller drinkt? Toch zat er niet echt langer tussen dan normaal en heb ik gewoon hetzelfde gedaan.

één maand geleden

M’n kindje 16 wkn komt ‘s nachts ook echt in de twee uur. Tips? Ben heel moe

één maand geleden

Hoe vaak voeden jullie nog gemiddeld per 24u? Ik voed nog steeds op verzoek, maar zit altijd aan minstens 10 voedingen, overdag elke 2-2,5u en op het moment snachts elke 3-4u (ze heeft een periode veel langer er tussen gelaten, maar de nachten zijn nu onrustiger sinds ze 13 weken is)

één maand geleden

Reactie op Jettywit

M’n kindje 16 wkn komt ‘s nachts ook echt in de twee uur. Tips? Ben heel mo ...
Ik probeer nu eerst een vinger of speen aan te bieden, vaak slaapt ze dan nog een uurtje langer en wil ze daarna wel echt drinken. Misschien dat dat kan helpen?