797 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op therealkeeks
Ik kon erop wachten.. vergeten melk uit de vriezer te halen voor de opvang ...
Ik haal ze de avond ervoor uit en geef het dan gekoeld mee naar de opvang. Als niet alles ontdooid is, ontdooid het daar verder in de koelkast. (Ik geef het mee in de diepvries zakjes)
3 maanden geleden
Hi dames! A.s. maandag begin ik weer met werken. De eerste 3 weken is mijn vriend nog thuis met ons dochtertje, op 26 aug gaat ze voor het eerst wennen op de opvang. Mijn productie is helaas achteruit gegaan en ik kolf sws niet het aantal ml dat zij normaliter uit mijn borst haalt. Ik heb 3 vriesvakken vol met melk gespaard dus ik wil haar(deels) melk uit de vriezer, (deels) melk uit de koelkast (wat ik op werk en 's ochtends/ 's avonds extra kolf) geven.
Ik lees hieronder al dat jullie de diepvries zakjes avond van te voren uit de vriezer in de koelkast doen voor de opvang en alvast flesjes maken. Geven jullie enkel diepvries melk aan de opvang en vriezen jullie de melk die jullie kolven op werk dan weer in? Of doen jullie deels uit de diepvries, deels vanuit de koelkast? En hoeveel houden jullie dan ongeveer aan..? Ik vind het zo lastig! Ik wil niet dat we melk moeten weggooien, maar natuurlijk ook niet dat er te weinig is. Ik vries nu vaak zakjes van 60ml, soms 80/100ml in zodat ik goed kan doseren. Gelukkig hebben we eerst paar weekjes thuis, maar toch :) Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
3 maanden geleden
Reactie op __K
Hi dames! A.s. maandag begin ik weer met werken. De eerste 3 weken is mijn ...
M’n dochter gaat op woensdag en vrijdag bij papa. Op woensdag krijgt ze uit de diepvries en wat ik kolf op woensdag krijgt ze op vrijdag met soms nog een aanvulling als het niet genoeg is.
Ik kolf zo’n 100 a 115/120ml dus dat geef ik mee.
3 maanden geleden
Reactie op __K
Hi! 👋🏼
Zo je hebt flink gespaard!
Wat is ingevroren blijft voor zover ik weet 3 maanden goed .
Om die reden pak ik altijd het oudste uit de vriezer. Dat geef ik mee naar de opvang en wat ik die dag kolf Vries ik dan dus weer in.
Overigens hebben ze bij mij op de opvang zelf flesjes dus ik geef de zakjes mee.
Ik merkte dat de zakjes veel ruimte innamen in de vriezer, dus ik vul ze nu steeds tot 200cc. Scheelt zakjes en past beter in de vriezer.
Ik kolf zelf altijd 100cc af en de kleine dringt ook 100cc per fles.
Wat ik soms wel doe is dat ik in de ochtend voordat we weggaan nog even kolf en dat ik daar zijn probiotica en vitaminedruppels in doe. Scheelt weer moeilijk doen met een lepeltje.
3 maanden geleden
Reactie op __K
Oh en voor je productie misschien een tipje. Ik eet op de opvangdagen altijd een super cookie van yummymummy. Soort dadelbrownie met noten,dadels etc. helpt mij in mijn energie en lijkt erop toch ook iets meer productie
3 maanden geleden
Reactie op Dianeberk
Hi! 👋🏼
Zo je hebt flink gespaard!
Wat is ingevroren blijft voor zover i ...
Dank voor de tips! Ik had eigenlijk rekening gehouden met 6 maanden houdbaar hmm. Dan mag ik wel gaan opschieten haha, we beginnen nu net met de mei zakjes.. Ons dochtertje sliep vanaf 9 weken 12u achter elkaar een nacht door (helaas nu weer een tijdje niet :') dus ik kolf standaard 's avonds voor ik naar bed ga en na de eerste ochtendvoeding. Dat gaat dus wel hard! Ik ben sws een beetje bang voor de houdbaarheid, de vriezer gaat natuurlijk wel paar x per dag open en dicht en in het begin heb ik de zakjes soms 3/4 dagen in de koelkast bewaard. Aan de andere kant lees ik ook dat moedermelk wel tegen een stootje kan.
3 maanden geleden
Reactie op __K
Dank voor de tips! Ik had eigenlijk rekening gehouden met 6 maanden houdbaa ...
Volgens mij kan het ook 6 maanden idd. Liefst zo snel mogelijk denk ik. Ook omdat de samenstelling van de melk wisselt op basis van wat je kindje nodig heeft.
Ligt ook aan wat voor vriezer je hebt, met hoeveel sterren.
3 maanden geleden
Reactie op __K
Ik geef idd 2 of 3 flesjes mee (hij zit nu net in zo’n overgang) en ik geef altijd een potje extra mee wat ik de avond ervoor heb gekolfd voordat ik naar bed ga. Tot nu toe hebben ze die nooit gebruikt en die kan ik dan bij thuiskomst invriezen.
Bij mij vroegen ze trouwens ook om 1 zakje bevroren melk zodat ze die ook in hun vriezer kunnen bewaren voor noodgevallen.
3 maanden geleden
Vraagje.. ik kolf 2 dagen in de week, en dan 2 soms 3x op 1 dag. Nu merkte ik laatst dat ik kleine bloed uitstortingen kreeg op 1 tepel. Heb de stand al omlaag gezet, dus minder zuigkracht, schelpen lijken juiste formaat, meer tijd er tussen, minder tijd er tussen. Iemand nog een idee wat het kan zijn en of het erg is?
Als ik 1x moet kolven, wat ik voorheen wel eens deed, dan gebeurd dit niet. Dus eigenlijk alleen als ik vaker achter elkaar kolf op 1 dag.. het doet vooralsnog geen enkele keer pijn..
3 maanden geleden
Hoihoi. Ik geef op dit moment volledig borstvoeding maar zou graag willen aanvullen met kunstvoeding als dat nodig is. Denk aan niet genoeg kunnen kolven voor de opvang etc. Nu zag ik dat er Nutrilon duobalans (heet ook wel profutura) is. Weet iemand het verschil tussen deze nutrilon en de standaard? De verpakking zegt dat de duo balans meer lijkt op borstvoeding maar wat houdt dat in.
Liefs
3 maanden geleden
Reactie op Deborah_19
Hoihoi. Ik geef op dit moment volledig borstvoeding maar zou graag willen a ...
De ingrediënten zijn net iets anders en er zit melkvet in ofzo. Het zou meer op borstvoeding moeten lijken, maar mijn dochter kreeg hier echt veel last van.
Haar ontlasting was ineens groen en stonk echt heeeeel erg. Gelijk mee gestopt en toen was het weg 😅
3 maanden geleden
Reactie op Deborah_19
Hoihoi. Ik geef op dit moment volledig borstvoeding maar zou graag willen a ...
Het is vooral marketing.. ;-) Het is natuurlijk iets heel anders dan borstvoeding.. maar misschien dat t qua smaak iets zoeter is waardoor bv kindjes het sneller pakken? Je hoort soms wel dat die idd sneller geaccepteerd wordt. Maar het is niet perse 'beter' ofzo, dat is puur commercie.
3 maanden geleden
Mijn grote hongerige lieve baby van 5 maanden komt nog 3x snachts. Echt vermoeiend. Zou t laatste flesje kunstvoeding ipv bv werken? Omdat je altijd hoort dat kunstvoeding baby's wel doorslapen snachts.
3 maanden geleden
Reactie op Anoniemq2344
Mijn grote hongerige lieve baby van 5 maanden komt nog 3x snachts. Echt ver ...
Is echt onzin. Baby’s slapen door wanneer ze er zelf aan toe zijn.
Mijn zoontje kreeg na 2,5 maand flesvoeding en die sliep ruk.
M’n dochter nu borstvoeding en daar wisselt het gewoon erg hoe vaak ze komt. Vannacht was het bijvoorbeeld 22.30u - 3.45u en 5.30u.
3 maanden geleden
Reactie op Anoniemq2344
Mijn grote hongerige lieve baby van 5 maanden komt nog 3x snachts. Echt ver ...
Ik had hetzelfde probleem. Wij zijn 2 weken geleden begonnen met een fles kunstvoeding om 21:30. Sindsdien slaapt ze bijna alle nachten van 22uur tot 4uur! Dan geef ik borstvoeding en slaapt ze tot 7 uur.