797 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Anoniemq2344
Mijn grote hongerige lieve baby van 5 maanden komt nog 3x snachts. Echt ver ...
Dit verschilt per kind en ligt niet aan de soort voeding die je geeft.
Nachtvoedingen zijn overigens heel normaal en gezond. Wel vermoeiend voor ons natuurlijk 😅. Het stopt vanzelf.
https://liefdevaneenmoeder.nl/tot-wanneer-heeft-een-kindje-nachtvoedingen-nodig/
3 maanden geleden
Reactie op Deborah_19
Hoihoi. Ik geef op dit moment volledig borstvoeding maar zou graag willen a ...
Zelf geef ik als ik kunstvoeding bij geef gewoon de voeding van het eigen merk van de Jumbo. Dat ging bij mijn oudste super en bij de jongste nu ook.
Nu heb ik het gelukkig maar 3 keer in de slaapregressie bij hoeven geven en heeft hij het toen ik werkte een keer een dat buiten de deur gehad. Dat was makkelijker voor degene die aan het oppassen waren.
3 maanden geleden
Reactie op Gingie23
De drink techniek aan de fles is anders dan de borst.
Aan de borst moeten ...
Thanks. Blijft hier wel lastig. Ze pauzeert zelf niet. En de speen leeg laten of even uit de mondje halen zorgt voor veel frustratie. Dus ondanks dat ik met de kleinste speen doe en horizontaal hou lukt dit nog niet helemaal 🥲
3 maanden geleden
Reactie op Gingie23
Gebruik je een prematuur speen?
Lukt voeden als op het filmpje ook niet ? ...
Ik hem de lansinoh maat 2s. Krijg online niet helemaal scherp of er nog een maat kleiner is. Dat zou ik kunnen proberen.
Maar verder spreekt het filmpje over pauzeren als je baby pauzeert. Maar dat doet die van mij niet 😂 rechtop zetten en fles horizontaal houden gaat prima. Maar dan drinkt ze nog binnen 8 minuten die fles van +/- 120/130 ml leeg. Ik kan het alleen rekken met tussendoor boeren of verschonen. Maar aan de borst is ze ook vaak binnen 5 minuten klaar 🤷🏻♀️
Overigens ben ik ook heel voorzichtig met dingen proberen. Ze was een flesweigeraar. Wil echt niet dat ze dat weer gaat worden. Dus ik zoek de balans 🤞🏻
3 maanden geleden
Reactie op Anoniemq2344
Mijn kleine slaapt meestal van 10 tot 9 ze krijgt voor het slapen gaan een flesje afgekolfde melk van ongeveer 130/140cc werkt hier super! Kunstvoeding kan ook funest zijn voor je productie zou het niet aanraden. Maar snap dat je een nachtje door wil slapen😉
3 maanden geleden
Reactie op Anoniemq2344
Misschien voor je gaat slapen kolven en dat geven? Ik heb t idee dat ze dan net wat langer drinkt dan half slapend aan de borst en zit ze iig goed vol.
Hier werkt t niet altijd 😆 maar voor mezelf dan wel meer een inschatting of ze honger heeft of een speentje wil.
3 maanden geleden
Mijn zoon is nu bijna 4,5e maand en ik probeer echt het schema van 7-11-15-19-23. Maar hij redt dat echt nog niet, vooral tussen 15-19 komt hij nog een keertje extra. Sowieso komt hij ook altijd nog rond 03.00/04.00 ‘s nachts.
Herkenbaar? Heb het idee dat alle andere kindjes al wel over zijn naar die fles/borst minder.
Ben nog niet begonnen met hapjes maar ik kan bijv ook tussen 15-19 straks wat fruit of groente aanbieden.
3 maanden geleden
Ik ben bang dat het hier einde verhaal is. Ik wil eigenlijk nog niet stoppen maar heb twijfels of er nog wel een andere keuze is. Ons meisje heeft al een tijdje veel last van haar buik en groeit niet goed. Nu komen we tot de conclusie dat ze waarschijnlijk simpelweg niet genoeg binnen krijgt. 3 lactatiekundigen versleten en ondanks dat ik vanochtend een hele ochtend huid op huid met haar gelegen heb, lijkt het resultaat er niet te zijn. Vriend stuurt aan op kunstvoeding omdat hij ziet dat het mij ook veel kost, maar ik ben er eigenlijk nog niet klaar voor. Tegelijkertijd zie ik geen andere opties meer en weet ik dat het ook veel vrijheid gaat geven. Nooit verwacht dat het me zo zwaar zou vallen..
3 maanden geleden
Reactie op therealkeeks
Mijn zoon is nu bijna 4,5e maand en ik probeer echt het schema van 7-11-15- ...
Bij mijn andere kids vielen er vanzelf voedingen weg toen er meer vaste voeding kwam en er slaapjes af gingen. Onze bijna 5 maanden baby drinkt ook zeker een x of 7 per dag, waarvan 2 keer 's nachts en soms nog een slokje tussendoor of bij twijfel, huilen etc.
Vind je het schema prettig werken of geeft t je alleen maar stress? Dan zou je ook gewoon steeds bij het wakker worden kunnen laten drinken. Dan heb je ook een beetje een routine, maar zit je niet vast aan tijden die niet haalbaar zijn ;-)
3 maanden geleden
Reactie op Joelez
Bij mijn andere kids vielen er vanzelf voedingen weg toen er meer vaste voe ...
Ik krijg er gelukkig geen stress van hoor maar mijn oudste was destijds wel al zo ver! Ik probeer dit schema gewoon en dan rond 17.00 krijgt hij gewoon een extra rondje. Want op zich lukt het ‘s ochtends en begin van de middag wel redelijk.
Ik heb er idd ook vertrouwen in dat het straks met hapjes vanzelf gaat! :)
3 maanden geleden
Reactie op Moomin
Ik ben bang dat het hier einde verhaal is. Ik wil eigenlijk nog niet stoppe ...
Super jammer idd als je eigenlijk nog niet wil stoppen. Bij mij was het al vanaf 6 weken dat ik merkde dat ik niet genoeg melk voor ze heb en mijn dochter ook niet genoeg aankwam.
Ik heb toen alles geprobeerd met powerkolven etc.uiteindelijk medicatie gekregen (domperidon)en daardoor weer een betere productie. Ik moet er nog steeds voor werken, maar kan nu nog steeds volledig bv geven en ben daar echt heel blij mee.
3 maanden geleden
Reactie op Emm03
Mijn dochtertje van 19 weken oud krijgt om de dag in de avond een flesje om ...
Dit herken ik enorm. Eerst ook 40 minuten over fles….en sinds kort gaat het stukken sneller. Ik denk heel normaal, dat ze er aan wennen en dat t daardoor komt.
Ik let altijd op of ik haar tevreden vind, en dat is ze ook na een sneller leeggedronken fles.
3 maanden geleden
Reactie op therealkeeks
Ik krijg er gelukkig geen stress van hoor maar mijn oudste was destijds wel ...
Ja precies! Hier zit er 's ochtends ook zeker wel 3 uur tussen, maar hoe meer de dag vordert hoe korter het op elkaar zit.
Als je straks echt meer een avondmaaltijdje hebt, dan is dat misschien net het extraatje om die tijd te overbruggen!
3 maanden geleden
Reactie op therealkeeks
Mijn zoontje dronk tot 1 jaar nog zeker 8/10x bij mij als het niet vaker was.
Ondanks dat hij daarnaast prima vaste voeding at.
Hij is nu 1,5 en komt nog zo’n 6/8x
Vaker voeden is heel natuurlijk. Met flessen heb je vaak grote hoeveelheden die helemaal niet passen bij de maaginhoud van een kind en dus tegen de natuur in gaan.
Kijk maar eens naar hoe vaak je zelf iets eet of drinkt op een dag.
3 maanden geleden
Reactie op therealkeeks
Ik heb tussen 7 en 22 uur 6 tot 8 voedingen. En dan meestal nog 1x in de nacht. Soms 2. Ik zou het fijn vinden als dat wat minder wordt, maar hij drinkt liever kleine beetjes. Ik ga er vanuit dat het weer anders wordt als hij straks gaat eten.
3 maanden geleden
Reactie op nidaaa
Er is ook nog een xs speen. Wij hadden eerst ook de 2s maar daarmee verslik ...
Oh wat goed. Zal die ook eens proberen.
Heb overigens het idee dat sinds we goed gaan met de fles ze “harder” zuigt aan de borst. Is een onprettiger gevoel. Kan ook puur toeval zijn, maar is niet anders gok ik haast. Ze hapt wel prima groot aan en drinkt verder rustig