797 Reacties

3 maanden geleden

Pff echt even heel onzeker hier.. Onze dochter krijgt nog volledig borstvoeding, is echt een super vrolijk meisje wat makkelijk slaapt en eigenlijk nooit echt huilt. Nu is ze de afgelopen maand maar 200 gram gegroeid😔 ik leg haar nu zeker voor en na ieder slaapje aan, voed gemiddeld 11 keer per 24 uur en ze valt daarna altijd tevreden in slaap. . Ik heb al geprobeerd haar vaker aan te leggen, maar dan wordt ze boos of zuigt 2 keer en laat weer los. Hoop zo dat het nog goed komt en dat ik niet hoef te stoppen🙁

3 maanden geleden

Reactie op Liefkleinwonder

Pff echt even heel onzeker hier.. Onze dochter krijgt nog volledig borstvoe ...
Heb je al een kinderarts gesproken en wat is het advies? Soms denk ik dat we ons gek maken met die weegschaal, hebben het hier ook gehad dat ze blijkbaar te weinig was aangekomen, maar tevreden leek.

3 maanden geleden

Heb je de gewichten in een who curve staan? Misschien overleggen met een Lactatiekundige.

3 maanden geleden

Hoe oud is je dochter?

3 maanden geleden

Reactie op Eva260324

Heb je al een kinderarts gesproken en wat is het advies? Soms denk ik dat w ...
Heel herkenbaar. Stomme weegschaal. Ik werd er ook mega onzeker door, totdat er iemand zei nu stop je met wegen en ga af op het doen en laten van je kind, laat al die curves los, want je kind groeit eigen lijn, een betere lijn is er niet. Die van ons kwam ook maar 5 gram aan in 6 dagen, er komt een moment dat je kind in de lengte gaat groeien en niet zozeer in gewicht aan komt. En nu.... ik heb het losgelaten. Ze groeit zichtbaar, is voor haar doen Hollands welvaren, ze speelt, ze lacht, ze kraait en ze eet op momenten dat ik aanbied en zij vraagt, en verder helemaal prima. Ja volgens meningen van anderen zit ze op het onderlijntje? Dus? boeie mijn kind heeft er vrede mee en mama ook, krijg ik iedergeval geen gezever met het bureau van: je kind is te dik.

3 maanden geleden

Heb je haar gewicht al ingevuld op een WHO curve? Op dit moment (rond 4/5 maanden) groeien kunstvoeding kindjes harder dan bv kindjes en de CB curve is grotendeels gebaseerd op kindjes die kunstvoeding krijgen. Ons meisje is ook klein en de groeide niet top.. word er echt gek van, want ze is super blij, alert, krijgt onbeperkt bv, ontwikkelt zich echt super. We moeten komende week weer voor een afspraak. Als ik haar zie maak ik me echt 0 zorgen, maar ik word toch lichtelijk nerveus voor die afspraak haha.

3 maanden geleden

Als ze los laat is het duidelijk dat ze het niet nodig heeft. Onze zoon groeit ook minder hard dan ze zouden willen zien. Dat had onze oudste ook! Het helpt bij mij dat het de tweede is, dus ik weet dat ookal is er nu een afbuigende groei, het op de langere termijn echt niet meer uitmaakt. Als je kindje vrolijk en alert is, zich goed ontwikkeld en zich meld voor eten, zou ik de weegschaal echt los laten. Het maakt je dan alleen maar onzeker, terwijl er waarschijnlijk niks aan de hand is. Je kindje beweegt nu meer, dus verbrand meer, dat er dan minder overblijft voor de groei in gewicht is dan echt niet erg. Nu is dat van een ander makkelijk praten, maar heb zelf dus mijn zoontje al lang niet gewogen, doe dat alleen bij een afspraak bij het cb en kijk naar hoe hij het doet. En dan zien we wel of het op de curve nogsteeds een afbuigend lijntje is. Ik zie met mijn peuter van 2,5 jaar dat het echt wel goed komt, dan heb je maar eens per jaar een afspraak en laat je het ook helemaal los.

3 maanden geleden

Reactie op mivd

Hoe oud is je dochter?
4 maanden

3 maanden geleden

Reactie op LadyGrey

Als ze los laat is het duidelijk dat ze het niet nodig heeft. Onze zoon gro ...
Bij onze oudste dochter zoveel commentaar gekregen en slechte adviezen van het consultatiebureau dat ik al vroeg helemaal moest stoppen met borstvoeding, had dat toen zo graag anders gezien Daarom ditkeer zelf een weegschaal aangeschaft, en dat gaf veel vertrouwen de eerste tijd maar nu inderdaad eigenlijk alleen maar heel veel onrust en zorgen terwijl ik aan de andere kant wel een heel tevreden baby zie

3 maanden geleden

Reactie op Joelez

Heb je haar gewicht al ingevuld op een WHO curve? Op dit moment (rond 4/5 m ...
Precies dit inderdaad, ik moet binnenkort weer met haar heen en heb nu al geen zin om mee zelf te moeten verdedigen daar🙈 ik was juist zo trots op hoe het ging dit keer. Gelukkig is mijn man nu 3 weken vrij, dus kan ik extra tijd en rust nemen voor het voeden hopelijk helpt dat nog wat! Ik hou haar gewicht inderdaad bij in de who curve, maar ook hierin buigt haar lijntje toch af

3 maanden geleden

Bij onze oudste dochter zoveel commentaar gekregen en slechte adviezen van ...
Een tevreden baby is echt het meest belangrijke! Een afbuigend lijntje is echt niet heel erg. Baby's groeien ook niet in een lijntje , maar dat gaat met horten en stoten. Dan kunnen ze ineens een paar cm gegroeid zijn of ineens 100gram meer wegen. Je doet het goed en echt over een jaar controleren ze veel minder vaak en kijk je ook meer naar het kind dan de weegschaal. Als ze er wel moeilijk over doen gewoon aangeven dat je er ook niet meer in kan stoppen dan dat ze zelf drinkt. Ik had gelukkig een hele fijne arts bij het cb, die het ook van zijn broer herkenden en zei groei is groei. Als hij tevreden is, is er echt niks aan de hand.

3 maanden geleden

Precies dit inderdaad, ik moet binnenkort weer met haar heen en heb nu al g ...
Dat is ook 1 van de redenen dat ik niet naar het bureau ga😊

3 maanden geleden

Precies dit inderdaad, ik moet binnenkort weer met haar heen en heb nu al g ...
Als de lijn afbuigt kun je vaker gaan voeden. Dus liever elke 1,5/2 uur dan langer.

3 maanden geleden

4 maanden dip??? Mijn borsten voelen zo leeg en mijn mannetje lijkt wat vaker ontevreden😞. Ik probeer hem nu wat vaker aan te leggen, maar dan wil hij amper drinken. Is dit de 4 maanden dip of neemt mijn productie gewoon af? Ik durf niet te kolven, want ik heb een flesweigeraar.. Dan kolf ik m'n borsten leeg en dan wil hij net drinken zeker 😅.

3 maanden geleden

Beginnen jullie kindjes ook steeds harder te happen met voeden? Ik ben blij dat ze nog geen tandjes heeft zeg maar.. 😅

3 maanden geleden

Reactie op Carly90

Beginnen jullie kindjes ook steeds harder te happen met voeden? Ik ben bli ...
Misschien weer extra letten op de aanhap?

3 maanden geleden

Reactie op Carly90

Beginnen jullie kindjes ook steeds harder te happen met voeden? Ik ben bli ...
Hier begint ie soms te bijten en dan eraan te trekken alsof het trekdrop is 😭 als ik dan zeg aaauuwww neeeee niet doen dan moet ie lachen

3 maanden geleden

https://www.borstvoeding.nl/langer-voeden/als-je-baby-je-bijt/

3 maanden geleden

Reactie op Gingie23

https://www.borstvoeding.nl/langer-voeden/als-je-baby-je-bijt/
Ja ik haal hem ook gelijk van de borst. En dan gaat hij dus lachen 🤡 haha. Gelukkig begint hij dit alleen te doen zo op het einde van de voeding dus ik denk dat het ook een teken is dat hij genoeg heeft en wil spelen 😂

3 maanden geleden

Reactie op therealkeeks

Ja ik haal hem ook gelijk van de borst. En dan gaat hij dus lachen 🤡 haha. ...
Dit doet mijn dochtertje ook de laatste paar dagen af en toe😬.