797 Reacties

3 maanden geleden

Goedemiddag allemaal, Ik ben een mama die borstvoeding geeft. Alleen nu zit ik precies in een situatie dat ik een converter nodig heb om te kunnen kolven in mijn auto. Kan iemand mij helpen?? Misschien is dit berichtje niet op zijn plaats sorry daarvoor. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Groetjes Lynn en mama

2 maanden geleden

Mijn zoontje drinkt opeens echt een stuk korter aan de borst. Eerst was het meestal 15 minuten per kant voor een voeding. Opeens is hij in totaal binnen 10 a 15 minuten klaar met twee kanten. Meer mensen die opeens zo'n verandering hebben?

2 maanden geleden

Reactie op LadyGrey

Mijn zoontje drinkt opeens echt een stuk korter aan de borst. Eerst was het ...
Hier drinkt ze maar 5-10 min uit 1 borst overdag en in de nacht nu 15-20 min een borst.ze komt ook weer 2a3 x per nacht.. best slopend maar hoop dat het maar voor een tijd is. Ik blijf gewoon altijd maar opletten of ze vrolijk blijft. Dat is en blijft een graadmeter voor mij. Ze is trouwens net 4 maanden

2 maanden geleden

Pff hier de derde nacht met ieder uur/anderhalf uur een "voeding" (pas tevreden tot ze aan de borst ligt, drinkt dan wel maar niet veel) met al wekenlang om de twee/tweeënhalf uur. Had m'n hoop gevestigd op sprong 4 maar daar is ze nu uit dus dat kan het niet meer zijn.. Iemand tips? Speentje pakt ze niet helaas.

2 maanden geleden

Reactie op MarjoleinJS

Pff hier de derde nacht met ieder uur/anderhalf uur een "voeding" (pas tevr ...
Geen tips, wel precies hetzelfde. De afgelopen weken waren al zwaar, maar nu idd om het uur wakker.

2 maanden geleden

Reactie op MarjoleinJS

Pff hier de derde nacht met ieder uur/anderhalf uur een "voeding" (pas tevr ...
Hier duurde ‘sprong 4’ icm de slaapregressie bijna 2 maanden 😅

2 maanden geleden

Reactie op Eva260324

Geen tips, wel precies hetzelfde. De afgelopen weken waren al zwaar, maar n ...
Ahh shit he! Nou ergens fijn te weten dat ik niet de enige ben.. Leg je standaard aan of probeer je andere dingen? Ik ben een beetje bang voor een enorme slaap associatie maar heb 's nachts ook niet echt de energie om veel andere dingen te proberen omdat dat niet erg lijkt te werken.

2 maanden geleden

Reactie op Gingie23

Hier duurde ‘sprong 4’ icm de slaapregressie bijna 2 maanden 😅
Pfoeoe dan heb ik er nog ongeveer 2 te gaan, als dat het is wil ik daar best voor tekenen ;-) Moest je steeds aanleggen of heb je andere dingen geprobeerd? Ik ken dit niet van m'n eerste, die kreeg de fles en kwam heel steady 2x per nacht.

2 maanden geleden

Mijn kind (4 maanden) komt overdag en snachts nog altijd om de 2 a 2,5 u. Zijn er nog andere mama’s die dit ook hebben?

2 maanden geleden

Reactie op anneke1121

4 maanden dip??? Mijn borsten voelen zo leeg en mijn mannetje lijkt wat va ...
Ik had ook een dip. Wat ik toen deed is direct na zijn voeding (power) kolven. Het heeft mijn productie weer verhoogd 👍

2 maanden geleden

Reactie op MarjoleinJS

Ahh shit he! Nou ergens fijn te weten dat ik niet de enige ben.. Leg je s ...
Ik leg standaard aan. Vind het in principe prima dat ze bij mij die associatie heeft als we thuis zijn. Als we onderweg zijn slaapt ze ook gewoon in de kinderwagen. Maar met nachten zoals de afgelopen dagen is het natuurlijk slopend.

2 maanden geleden

Reactie op MarjoleinJS

Pfoeoe dan heb ik er nog ongeveer 2 te gaan, als dat het is wil ik daar bes ...
Ik werd er zelf echt niet goed van, de gebroken nachten etc dus we zijn vanaf dat moment veilig samen gaan slapen en er ging een wereld voor me open 😅. Ik heb van alles geprobeerd maar niks werkte. Hij had gewoon wat meer behoefte aan mama en geborgenheid en dat vond ik prima. Hij is nu 1,5 en komt vaak nog 1x in de nacht, slaapt het eerste(langste) deel in zijn bedje en het andere deel naast mij.

2 maanden geleden

Reactie op Mayra125

Mijn kind (4 maanden) komt overdag en snachts nog altijd om de 2 a 2,5 u. Z ...
Jahoor hier tot 5 maanden en afgelopen week ineens elke 3-4 uur overdag. De nachten zijn overigens heel wisselend

2 maanden geleden

Haaa, hoe gaat het voeden bij iedereen? Vind je het nog goed te doen, of vind je het zwaar? Hoe lang wil je graag nog blijven voeden? Vind je het goed te doen in combinatie met werk?

2 maanden geleden

Overdag altijd om de 3 uur en in de nacht vaak 4-5 uur ertussen (komt minimaal 1x per nacht). Het is goed vol te houden, maar ik hoop toch stiekem dat die nachtvoeding er binnenkort af gaat (hoop voor iedereen hier op goede nachten 💪🏼).

2 maanden geleden

Reactie op MMMelanie

Haaa, hoe gaat het voeden bij iedereen? Vind je het nog goed te doen, of vi ...
Hi! Hier komt m'n zoontje overdag ook nog om de 3-3.5uur. In de nacht wisselt het tussen de 3-4.5 uur, soms 5 uur. Ik vind het pittig maar nog steeds te doen. Telkens na een reeks slechte nachten zit er een betere nacht tussen waardoor ik mij in één keer beter opgeladen voel. Ik wil graag zo lang mogelijk voeden (minimaal 1 jaar), maar ben blij met elke dag die erbij komt. Het kolven op werk vind ik niet ideaal en ben ook wel bang dat m'n productie achteruit zal gaan op het moment dat ik het drukker krijg... Hoe gaat het bij jou?

2 maanden geleden

Reactie op MMMelanie

Gaat wel redelijk. Merk dat ik een beetje een dipje heb met werkdagen. Ik kolf voor 2 voedingen en ik heb er 3 nodig voor de opvang.. dus de voorraad gaat wel iets sneller helaas. Kolven op werk vind ik ook wel oke gaan. Ik word wel misselijk van kolven maar t is niet anders. (Gelukkig maar 3 dagen p.w) Maar als mn dochter thuis is gaat het goed. Ze komt nu om de 3 a 4 uur voor een voeding en snachts kan ze er 7 a 8 uur tussen laten. Ze heeft 2 keer doorgeslapen maar over t algemeen komt ze minimaal 1x per nacht en dat vind ik prima. Ik hoop dat ik kan blijven voeden tot ze 1 jaar is. Maar als t eerder afgelopen is is het ook goed. Ik zie het wel, als t goed gaat gaat het goed en zo niet dan gaan we over naar kv.

2 maanden geleden

Reactie op MMMelanie

Hier gaat het redelijk. Mijn zoon had een tijdje maar 1 nachtvoedingen en dat zijn er nu weer 2. Dat vind ik wel zwaar nu ik weer werk. Kolven op werk gaat ook niet top. Op kantoor dagen ben ik zo druk dat ik standaard 1 voeding te weinig kolf. Gelukkig is mijn zoon een flesweigeraar die met heel veel oefeningen en geduld maar een klein beetje drinkt op de opvang🤪. Maar positief is dat mijn zoon overdag er eindelijk 3 uur tussenlaat. Een voeding ongeveer maar 7 minuten duurt. En het zonder pijn lukt te voeden (dat is bij mijn oudste nooit gelukt). Nu dit allemaal zo goed gaat wil ik nog niet nadenken over stoppen. We zien wel hoe lang dit nog fijn is voor iedereen. Als mijn zoon ontevreden zou raken, of ik bijvoorbeeld het kolven zat zou worden ga ik over stoppen nadenken.

2 maanden geleden

Reactie op Mayra125

Mijn kind (4 maanden) komt overdag en snachts nog altijd om de 2 a 2,5 u. Z ...
Jahoor. 5 maanden hier en overdag elke 2,5 uur gemiddeld en in de nacht 1,5-4 uur (wisselt beetje).

2 maanden geleden

Reactie op MMMelanie

Hier gaat het goed. Had de eerste 2 maanden veel problemen (pijn), maar sindsdien gaat het vlekkeloos eigenlijk. Zoontje is nu 5 maanden. Hij drinkt op de opvang wel erg weinig, wat hij dan in de avond en nacht inhaalt. Ik kolf 2 keer per werkdag en dat is meestal voldoende voor 3 voedingen, dus er gaat er standaard 1 de vriezer in. Op zich geen probleem, liever zo dan dat ik te weinig kolf voor de opvang. Ik vind de combinatie met werk best wel pittig. En dat is ondanks (of juist veroorzaakt door??) dat ik bijna altijd thuis werk. Door het kolven/voeden word ik telkens uit mijn concentratie gehaald en ik merk dat mijn hoofd vaak ergens anders dan werk zit. Ik krijg heel weinig voor elkaar. De laatste dagen komen er gedachten op om misschien toch te minderen qua uren…