797 Reacties
2 maanden geleden
Hier ook goed, hij is vier maanden en drinkt vijf keer per dag. ‘s nachts slaapt hij door. Kolven is wel een uitdaging, kolf net iets minder dan hij uit de fles drinkt dus moet extra momenten zoeken om dat aan te vullen. Op kantoor nog even zoeken naar goed ritme met kolven. Ben al heel blij dat hij al dik vier maanden bv krijgt!
2 maanden geleden
Reactie op MMMelanie
Haaa, hoe gaat het voeden bij iedereen? Vind je het nog goed te doen, of vi ...
Hoi, hier gaat het goed! Ze krijgt nog steeds enkel borstvoeding en hoop dit te kunnen blijven geven tot ze twee jaar wordt.
Zijn jullie al ongesteld geweest? Ik heb nog steeds geen menstruatie gehad. Bij mijn eerste dochter kwam het pas na 11 maanden terug.
2 maanden geleden
Reactie op Gingie23
Je kunt op jouw verzoek vaker aanleggen.
Heeft je kindje een fopspeen of ...
Ik leg haar eigenlijk altijd om de 3 a 4 uur aan. Snachts wordt ze meestal wel wakker voor een voeding (of 2) maar afgelopen nacht sliep ze door. Vandaag was ze naar de opvang en heeft ze tussen 09:00 en 18:00 maar 2 voedingen gehad. Ze heeft wel een speen maar die heeft ze alleen in als ze moe is.
2 maanden geleden
Reactie op Eva260324
Ik geef ook nog volledig bv en ben ook nog niet ongesteld geweest, nu 4,5 m ...
Ja, mijn vorige kind heb ik ook twee jaar kunnen voeden. Ik werkte vanuit huis en mijn kind was altijd bij mij, dus hoefde in die zin geen aanpassingen te doen, maar het was wel enorm zwaar. Op dit moment werk ik bewust niet, zodat ik me volledig kan richten op de eerste levensjaren van mijn kinderen.
2 maanden geleden
Reactie op MMMelanie
Haaa, hoe gaat het voeden bij iedereen? Vind je het nog goed te doen, of vi ...
Live voeden gaat helemaal goed. Meestal komt hij ook nog maar één keer snachts, dus dat is goed te doen.
Kolven an sich vind ik niet erg om te doen, maar ik kolf gewoon te weinig, waardoor we op de dagen dat ik werk wel al moeten combineren met kunstvoeding. Nu vind ik dat in principe ook niet erg. Hij drinkt het allebei en op deze manier is het voor nu goed vol te houden. Ik weet wel van de eerste dat ik toen echt steeds minder ging kolven. Als dat weer gaat gebeuren zal het denk ik wel langzaam afbouwen. Ik hoop in ieder geval de 9 maanden te halen, net als bij de eerste.
2 maanden geleden
Reactie op LadyGrey
Live voeden gaat helemaal goed. Meestal komt hij ook nog maar één keer snac ...
Hoe weet je dat je te weinig komt? Soms drinkt mijn dochtertje 90cc en gaat ze goed op maar ze drinkt ook zo 120cc weg.. ik kolf zoiezo niet veel 120 is het meest haalbare. Denk dat ze daarom nog "zo vaak" komt. A 7 a 8x per 24u
2 maanden geleden
Reactie op MMMelanie
Hoe weet je dat je te weinig komt? Soms drinkt mijn dochtertje 90cc en gaat ...
Ik vraag mij dit ook af! Mijn zoontje drinkt dus ook nog vaak. In de ochtend kolf ik tussen de 160-210, maar meestal meer rond de 160. En kolf dan om de 3 uur tussen de 100-120.
De lactatiekundige zei tegen mij dat alles tussen de 80-120 prima is om te kolven voor een voeding. En dat ik m'n kolf opbrengst door het aantal voedingen moest delen en de dag opbrengst dus gewoon kon verspreiden. Zo maakt het niet uit als ik later in de middag iets minder kolf door de hoge opbrengst van de ochtend... Maar toch twijfel ik regelmatig of het wel genoeg is
2 maanden geleden
Reactie op NanoontjePowerrr
Ik vraag mij dit ook af! Mijn zoontje drinkt dus ook nog vaak. In de ochten ...
Je kunt deze berekening gebruiken.
Wel belangrijk dat er therapeutisch gevoed wordt met langzame speen en dat je kindje ongeveer 20 min over de fles doet.
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/
2 maanden geleden
Ik heb even een vraagje:
Mijn zoontje is de afgelopen vier dagen naar de opvang gegaan en heeft daar dus afgekolfde melk gedronken. Als de opbrengst niet voldoende is krijgt hij ook een flesje nutrilon maar dit weigert hij de laatste tijd.
Nu ben ik gisteren ziek geweest (voedselvergiftiging) en heb dus veel vocht verloren waardoor ik vermoed dat mijn productie ook achteruit is gegaan. Mijn zoontje heeft vanochtend om 6:30 uur nog gewoon aan de borst gedronken maar sindsdien weigert hij. Neemt de borst twee tellen in de mond maar omdat de melk niet snel genoeg inschiet laat hij weer los en is helemaal overstuur.
Op de opvang drinkt hij normaal gesproken tussen 10-11 uur voor het eerst. Hij zou toch honger moeten hebben? Hij is sowieso heel de dag al erg chagrijnig. Weet niet of het door de tandjes komt of dat er iets anders speelt.
Wat raden jullie aan? Verder proberen aan te leggen of flesje geven?
2 maanden geleden
Reactie op Kalahari
Ik heb even een vraagje:
Mijn zoontje is de afgelopen vier dagen naar de op ...
Ik zou ook even doorzetten met aanleggen. Ik heb dat ook vaak in de avond dat de melk dan niet snel genoeg toe schiet en m'n dochtertje dan steeds kort zuigt en weer los laat. Als ik dit lang genoeg vol houd dan komt het toeschiet reflex uiteindelijk wel!