798 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op MMMelanie
Lijkt me echt lastig. Zo min mogelijk kolven is het chillst haha.
Knap dat ...
Ik kolf wel gewoon even vaak als hij drinkt het is gewoon minder in mls en doordat het de tweede is ben ik gelukkig wat makkelijker en vind ik het niet zo erg om met kunstvoeding te combineren. Ik weet dat ik er bij de eerste mij er echt rot om voelde en onzeker was, dat is nu gelukkig niet zo
2 maanden geleden
Blijf vooral aanleggen. Maar als het meteen niet lijkt te lukken. Ga dan kolven of zorg voordat je dit hele proces begint en gaat komen. Dat je een flesje klaar hebt staan die je meteen kunt geven. Dan kun je na het geven weer gaan kolven. Dan zorg je iig dat de behoefte van je baby bevredigd is en kun jij op je gemak kolven. Soms komt niet meer terug dat een baby aan de borst drinkt. In sommige gevallen is het een fase en moet je vooral blijven proberen. Alleen niet ten koste van je baby.
2 maanden geleden
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag, maar mogelijk hangt het toch samen met de borstvoeding.
Mijn dochter is 4,5 maand en het lukt me maar niet om haar overdag in haar ledikant te laten slapen. In de nacht is het geen probleem. Ik voed haar voor het slapen gaan en leg haar dan slapend weg in haar ledikant (staat naast ons bed). In de nacht net zo en gaat altijd goed.
Maar overdag lukt het gewoon niet. Ze valt dan wel regelmatig aan de borst in slaap. Als ik haar los koppel dan doet ze vaak wel een hazenslaapje in ons bed. Maar als ik haar in het ledikant leg wordt ze altijd wakker. Draait ze op haar buik en staat weer helemaal ‘aan’. Of ze gaat zo druk liggen doen dat ze met haar benen vast komt te zitten tussen de spijlen.
Ik lees van alles over wakkertijden en slaapsignalen. En natuurlijk let ik op dat laatste. Maar ik hoef haar echt niet wakker weg te leggen, want dan gaat ze gewoon liggen spelen. Met als resultaat natuurlijk dat ze uiteindelijk zo moe is en dan begint te huilen.
Ik heb toch het gevoel dat baby’s die flesvoeding krijgen soms makkelijker weg te leggen zijn, ook al zijn daar geen bewijzen voor.
Ik ben gewoon heel benieuwd of meer van jullie die borstvoeding geven hier tegenaan lopen. Structuur qua slapen is er bij ons dus echt niet overdag. En als ze slaapt dan is dat niet in haar eigen bed.
2 maanden geleden
Reactie op nidaaa
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag, maar mogelijk hangt ...
Fedde en Kees lakentje doet wonderen als ik je verhaal zo hoor.
Die zorgt voor geborgenheid en ervoor dat je kindje niet gaat draaien of vast komt te zitten met dr benen. Kost wel wat maar kan het ook echt wel waard zijn.
Ik geef borstvoeding en loop hier niet tegenaan. Ik moet haar wel half wiegen en half lopen. Als ze slaapt leg ik haar weg en dan dat lakentje eroverheen en slaapt ze goed 45 a 55 minuten. Bij het lange slaapje moet ik nog eens lopen en dan weer wegleggen. Zo slaapt ze dan 2 uur bij elkaar.
2 maanden geleden
Reactie op nidaaa
Ik weet niet of het aan de borstvoeding ligt, maar heb precies hetzelfde met mijn dochter van 4,5 maanden. Hoop eigenlijk dat het nog de slaapregressie is, maar daarvoor sliep ze overdag ook al slecht.
2 maanden geleden
Reactie op nidaaa
Ik gebruik het lakentje ook, had het vandaag in de was en hup de beentjes gingen gelijk omhoog en tussen de spijltjes, dus ik denk zeker dat het helpt om je kindje wat meer “rust” in bed te geven. Tip: ik heb mijn lakentje van Vinted.
2 maanden geleden
Reactie op Carly90
Fedde en Kees lakentje doet wonderen als ik je verhaal zo hoor.
Die zorgt ...
Dankjewel voor de tip! Ik ga daar eens naar kijken. In ieder geval overdag. De nachten gaan wel goed in haar slaapzak dus daar ga ik liever niets aan veranderen. Het is vooral de onrust overdag. Ze kan dan ook zomaar ineens ondersteboven in haar ledikant liggen. Al zal dat met het speciale lakentje niet zo gauw kunnen vermoed ik. Maar overdag kan ik het dan wel goed in de gaten houden.
Dank voor het meedenken!
2 maanden geleden
Reactie op dev1990
Ik gebruik het lakentje ook, had het vandaag in de was en hup de beentjes ...
Ja zo zielig als die beentjes er tussen raken. Ze heeft ook aardig dikke benen dus dan zit ze meteen vast en is het natuurlijk huilen 🥺
Ja top ik ga ff speuren op vinted! Thanks!
2 maanden geleden
Reactie op Carly90
M’n dochter hapt aan en drinkt goed. Tegen het einde laat ze enkele keren l ...
Misschien Zuigreflex?!dus nog wel de zuig en nabijheid gevoel willen hebben?
2 maanden geleden
Reactie op Carly90
M’n dochter hapt aan en drinkt goed. Tegen het einde laat ze enkele keren l ...
Had ik ook. Lactatiekundige legde uit dat het een boertje is. Loslaten is los dus dan niet meer laten aanhappen. Dan boer laten en eventueel weer aanleggen. Als ze doorgaan komt er spuug omdat je eigenlijk een lange lucht hebt waar een laagje melk overheen gaat. Uiteindelijk moet de lucht eruit en dus komt het laagje melk dat erop ligt er ook uit. Bij mij sinds ik dat doe bijna nooit meer golven terug.