798 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Voelen jullie je toeschietreflex?? Ik heb dit nooit gevoeld zie het alleen ...
Ik heb het ook nog nooit gevoeld. Mijn borst drupt ook nooit als er niet aan gezogen wordt.

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Ja ik voel het zeker. Tintelt, prikt een beetje. Ik kan hierdoor altijd precies voelen wanneer L melk in zijn mondje krijgt en wanneer niet.

2 maanden geleden

Reactie op Hixxx

Hi mama’s! Ik heb sinds een dag of drie het idee dat m’n productie is vermi ...
Dat gevoel ken ik en heb ik vooral wel eens als L 2x tot 5:00 uur slaapt. Weg productie. Ik heb 2 dagen in de ochtend, na voeding even gekolfd om extra te stimuleren. Dit was voor mij weer voldoende. Hopelijk helpt dit bij jou ook. Ohja en veel water en noten eten helpt ook.

2 maanden geleden

Reactie op Hixxx

Hi mama’s! Ik heb sinds een dag of drie het idee dat m’n productie is vermi ...
Je kunt je kindje vaker aanleggen ipv kolven.

2 maanden geleden

Bij mij hielp vitamine C en fenegriek slikken (advies van lactatiekundige)

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Ja heel erg sterk. Bij mijn oudste kind nooit maar toen kolfde ik alles af dus dat is wel een verschil. Nu borstvoeding.

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Ja helaas nog steeds na 5 maanden, voel het ook als ze lekken. Soms vind ik het handig met kolven of dat ik weet wanneer zoon goed drinkt. Maar lijkt me fijner het niet te voelen, ik vind het geen prettig gevoel.

2 maanden geleden

Reactie op mer98

Ja helaas nog steeds na 5 maanden, voel het ook als ze lekken. Soms vind ik ...
Sluit ik me bij aan, naar gevoel even..

2 maanden geleden

Ik kijk niet vaak meer op dit topic omdat de borstvoeding hier prima loopt, maar ik ben zo blij om te zien dat het nog zo actief is. Petje af voor jullie mama’s ❤️ wat is het toch heerlijk om borstvoeding te geven🥰😇

2 maanden geleden

Reactie op Imkebb

Ik kijk niet vaak meer op dit topic omdat de borstvoeding hier prima loopt, ...
Same!! De eerste 2 maanden waren voor mij zo’n ellende. Elke voedingsbeurt janken van de pijn. Nu bijna 5 maanden onderweg; na de eerste 2 maanden werd het pijnvrij 🥳 Het zou fijn zijn als deze geluiden meer gehoord werden. Op internet las ik alléén maar “na 2 weken zou het geen pijn meer moeten doen”. Wat heb ik daar om gehuild zeg.

2 maanden geleden

Reactie op therealkeeks

Same!! De eerste 2 maanden waren voor mij zo’n ellende. Elke voedingsbeurt ...
Jaaa echt!!! Ik heb ook echt 2 maanden verschrikkelijke pijn gehad met iedere voeding. Wat heb ik gevloekt en gehuild. Heb denk ik wel 100 x tegen m’n man gezegd dat ik ermee zou kappen. En nu 5 maanden verder; zo dankbaar en trots dat we hebben doorgezet en ik nu nog steeds onze dochter kan voeden 🙏🏼 Vond het ook erg frustrerend om overal te lezen en horen “de pijn duurt maar even, die tepels moeten wat eelt krijgen” 😒

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Ja heel duidelijk.. dan tintelt/prikt het en m'n borst voelt even heel gespannen. Bij de oudste voelde ik zelfs een soort shotje, waarvan ik heel rustig/kalm/zen werd. Kon er ook lekker op slapen en was echt ff afkicken als ik niet meer voedde voor het slapen gaan 🤭

2 maanden geleden

Hoeveel dient een borstvoeding baby van 4m3w ongeveer te groeien per week? Heeft iemand enig idee? Hij weegt nu 6,8kg en geboren met 3,3kg.

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Bij live voeden wel heel duidelijk, alsof er een stroomstoot(je) door mijn tepels gaat. Geen fijn gevoel, maar wel handig om te weten wanneer ie komt. Bij kolven voel ik het niet echt.

2 maanden geleden

Reactie op Bou123

Hoeveel dient een borstvoeding baby van 4m3w ongeveer te groeien per week? ...
Dat verschilt per kind. Je kunt het beste alle wegingen in een who curve plaatsen in bijv de growth child tracker app. Het is belangrijk dat je kindje een eigen lijntje volgt en daar op blijft groeien. Mocht de lijn afbuigen dan is het belangrijk vaker te voeden zo’n minimaal 8/12x keer. Doe je dat al? Dan contact op nemen met Lactatiekundige om oorzaak te achterhalen ( allergie, mond anatomie etc) https://www.borstvoeding.nl/borstvoeding-na-de-eerste-week/groei-is-belangrijk/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0BMQABHWX1zbUcrnqDTEVsTxx479NmgF5_HgJMcb3nI4g3lVF5Hh64cUJcoD0NWQ_aem_ATkWyriLQgmBtmeyQBsFkegXH1SWpagLt6mrpvBfrXSYMCB9LbwGjsChv5njm_sCZkM

2 maanden geleden

Reactie op Bou123

Hoeveel dient een borstvoeding baby van 4m3w ongeveer te groeien per week? ...
Staar je alsjeblieft niet blind op het gewicht want je kindje komt in een tijd dat hij niet zo zeer in gewicht groeit maar wel in lengte!

2 maanden geleden

Hoevaak voeden jullie je kindje per dag? Ik voed sind het begin op verzoek, ze is nu 5 maanden oud. Er is een periode geweest dat ze om de 3 uur kwam, maar nu is het vaker om de 2 uur overdag en s nachts wat langer ertussen. Ik kom op zo'n 8 tot 12 voedingen per dag. Zelf vind ik dit echt geen probleem en ik geniet van deze momenten met mijn kindje aan de borst. Toen ik dit vertelde bij het cb vond ze dit erg veel. Een kindje dat kunstvoeding krijgt, zou nu op 4 flessen zitten zei ze. Als ik zou willen kon ik langere periodes ertussen laten. Dit vond ik gek advies. Sowieso de vergelijking met kunstvoeding, want dat valt niet echt te vergelijken. Nu ben ik toch onzeker dat ik mijn kindje "te vaak" voed en te korte tijd ertussen. Vandaar mijn vraag hoe het bij anderen gaat.

2 maanden geleden

Reactie op Seemlepmip

Hoevaak voeden jullie je kindje per dag? Ik voed sind het begin op verzoek, ...
Idd een gek advies. Bv en kv is qua hoeveelheid totaal niet te vergelijken. Ik voed mijn dochter meestal ook om de 2,5h, snachts deels ook om de 3/4uur.

2 maanden geleden

Reactie op Seemlepmip

Het is biologisch heel normaal om minimaal 8x te drinken. Maar 4 flessen per dag is eerder belachelijk weinig. Mijn zoontje kwam tot 1 jaar zo’n 10x per dag.

2 maanden geleden

Reactie op Seemlepmip

Niet gek laten maken. Hier drinkt ze ook écht vaak. Soms ook maar kort, andere keer lang. Soms 2 borsten soms maar 1. Net hoe het uit komt en wat zij wilt. Soms ook alleen om haar even te kalmeren of in slaap te komen oid, Naja dan drinkt ze ook weer wat slokken. Met bv niet te druk over maken. Die 4 grote flessen per dag voor soon mini lijfje lijkt me juist niet gezond (en verre van natuurlijk.. want wij drinken ook vaker dan 4x per dag🥹)