798 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Seemlepmip

Hoevaak voeden jullie je kindje per dag? Ik voed sind het begin op verzoek, ...
Overdag meestal om de 2 uur, soms 3. Maar echt niet langer dan dat. In de nacht 1 of 2 voedingen. Ik kom meestal op 8 a 9 voedingen per dag uit. Met mijn oudste had ik een heel ander ritme en zag ik al snel op 5 voedingen per dag. Denk dat het heel erg verschilt per kindje. Als dit werkt voor jullie is het helaam prima om vaker te voeden.

2 maanden geleden

Ik ga kv combineren met bv. Afgekolfde flessen geef ik 100cc aan de kleine man (8kilo). Hij drinkt elke 2 uur. Nu wil ik een fles kv geven om 22:00 uur. Op de verpakking staat 200cc voor zijn gewicht. Maar dat past helemaal niet in zijn buik, dat zou hij allemaal weer uitspugen.... Mijn vraag: hoeveel kv geven jullie als je een keer een fles kv geven?

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Ik ga kv combineren met bv. Afgekolfde flessen geef ik 100cc aan de kleine ...
Je geeft net zo veel of zelfs wat minder kv dan dat je afgekolfde melk geeft. Je kunt dus de berekening voor moedermelk gebruiken.

2 maanden geleden

Mijn verlof is helaas voorbij, dus dat betekent ook kolven op het werk. Nu heeft mijn kindje normaal gesproken genoeg aan 1 borst, om de 3 uur. Ga ik dan ook 1 borst per 3 uur kolven of gewoon 2, zodat ik ook meer voorraad aan kan leggen? Of is er dan een kans op overproductie?

2 maanden geleden

Reactie op Mamaof1

Niet gek laten maken. Hier drinkt ze ook écht vaak. Soms ook maar kort, and ...
Bedankt voor je reactie, ook de anderen die reageerden. 😊Moet me idd niet gek laten maken, maar ben zo onzeker als het om de bv gaat. Ik doe wat goed voelt, maar twijfel soms zo erg. Fijn om te lezen dat ik dus heel normaal voed en niet vaak.

2 maanden geleden

Onze dochter is 5 maanden en drinkt al een hele tijd rond de 6/7 voedingen per 24 uur. Dat is overdag om de 3 uur (als ik er niet ben kan ze er ook 4 uur tussen laten) en ‘s nachts slaapt ze vaak door vanaf een uur of 20:00. De ene keer meldt ze zich om 05:00, de andere keer om 07:00. Op de fb- pagina van LLL en ook hier lees ik dat veel babies 8 - 12 voedingen krijgen. Ik zie onze dochter goed groeien (ga donderdag even wegen), ze heeft voldoende plasluiers, is vrolijk en actief. Desondanks ben ik nu toch wat onzeker en vraag ik me af of ik haar niet tekort doe of dat ze te weinig drinkt. Ik volg haar helemaal in wat ze nodig heeft, maar zij lijkt tevreden met 3 uur tussen de voedingen. Moet ik haar vaker aanleggen of gewoon zo doorgaan zoals we het al 5 maanden doen?

2 maanden geleden

Reactie op ier1991!

Onze dochter is 5 maanden en drinkt al een hele tijd rond de 6/7 voedingen ...
Voeden op verzoek is volgens haar schema dus dan zou ik het zo laten. Overigens komt ze bij mij ook om de 2,5 a 3 uur en ik zit op 8 voedingen.. 🤔 Heb jij geen nachtvoeding meer?

2 maanden geleden

Reactie op Carly90

Voeden op verzoek is volgens haar schema dus dan zou ik het zo laten. Ove ...
Thnx voor je reactie! 🫶🏼 Nee, ze slaapt ‘s nachts 9 van de 10 x door (met uitzondering van de slaapregressie, toen meldde ze zich wel weer 1 x ‘s nachts)..

2 maanden geleden

Reactie op ier1991!

Hier ook hoor! Ons meisje zit op 6 voedingen. Overdag 3 soms 4 uur ertussen. Rond 20:00/21:00 laatste voeding en dan slaapt ze zo tot 05;00/05:30. Ze was een mini bij de geboorte (2730gr). Nu inmiddels 5,5 maand en 5,7kg 🤍 Maak je geen zorgen zolang ze groeit en goed plast! Voeden op verzoek…. Dus je volgt haar zoals zij nodig is! Meer kan/hoef je niet als dit goed gaat!

2 maanden geleden

Reactie op ier1991!

Ik heb precies dit hoor, geen zorgen inderdaad 😊 (wel nog altijd een nachtvoeding tussen 3 en 5:30). Mijn zoontje heeft nooit meer dan 7 voedingen gehad, hij groeit heel goed en is vrijwel altijd tevreden, voldoende plasluiers etc.

2 maanden geleden

Reactie op ier1991!

Ik heb precies hetzelfde met onze kleine… Ze is nu bijna 6mnd en krijgt de laatste voeding tussen 19.00u/ 20.00u en komt de volgende dag of rond 05.00u of later… De meid groeit volgens haar eigen lijn en voor het CB is dit goed (vorige week geweest)… Als ze genoeg plasluiers e.d. heeft en vrolijk/ ondernemend/ actief is, zou ik het zo laten🤗

2 maanden geleden

Reactie op RowS

Mijn verlof is helaas voorbij, dus dat betekent ook kolven op het werk. Nu ...
Ik heb ditzelfde. Ik kolf wel twee borsten omdat ik anders niet genoeg melk heb om mee te geven. Zelf geen last van overproductie hierdoor, maar dit zijn ook maar 2-3 dagen per week waarop ik zo’n 3x kolf

2 maanden geleden

Reactie op Gingie23

Je geeft net zo veel of zelfs wat minder kv dan dat je afgekolfde melk geef ...
Gisteren 120cc gegeven. Met het idee dat hij wel stopt met drinken als hij vol zit.... Na een uur wilde hij weer drinken en slokte hij nog heel veel borstvoeding weg. Kijken wat er vanavond gebeuren gaat... Ik ben benieuwd

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Gisteren 120cc gegeven. Met het idee dat hij wel stopt met drinken als hij ...
Geef je de fles wel therapeutisch met een langzame speen en doet je kindje er ongeveer 20’minuten over?

2 maanden geleden

Reactie op ier1991!

Hier ook rond de 6-7 voedingen. Ze slaapt door van 20.30 tot 06.30 ongeveer, en overdag laat ze er 2,5-3 uur tussen. Ik geef wel al sinds het begin beide borsten met een schone luier tussendoor. Zo in de kraamweek begonnen en we hebben het nooit anders gedaan! Zolang ze elke keer uit beide borsten drinkt, laat ik het ook maar zo

2 maanden geleden

Dankjewel dames voor jullie reactie op mijn onzekere berichtje!! Stelt me gerust 🫶🏼🫶🏼

2 maanden geleden

Reactie op Gingie23

Geef je de fles wel therapeutisch met een langzame speen en doet je kindje ...
Nee? Waar is dat voor nodig? Hij laat wel vaker een deel fles staan. Hij duwt de fles weg als hij klaar is of een boertje moet laten.

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Nee? Waar is dat voor nodig? Hij laat wel vaker een deel fles staan. Hij d ...
Therapeutisch voeden is belangrijk zodat de kans op flessen voorkeur en flowverwarring kleiner wordt. Ook kun je met een fles makkelijker overvoeden als deze niet juist gegeven wordt. Als de fles te snel gaat kan je kindje onverzadigd lijken, sneller komen voor voeding terwijl de maag vol zit, spugen, krampjes etc. Het gevoel van vol zitten komt pas na ongeveer 20 minuten binnen. Als de fles sneller gaat komt dit signaal niet goed aan en wordt vaak de zuigbehoefte niet gestild https://eurolac.net/therapeutisch-flesvoeden/

2 maanden geleden

Het is best grappig om te horen dat ze op de opvang geen enkel ander kindje hebben met borstvoeding en ik gok dat ze sowieso weinig ervaring hebben met borstgevoede baby’s. Kreeg gister de opmerking dat ze meer voeding nodig zou hebben omdat ze er dan langer dan 3 uur tussen zou laten… 😮‍💨 Heb gelijk aangegeven dat dat toch anders werkt bij borstvoeding en dat het normaal is dat ze minimaal 8 keer per dag komen voor voeding 😅

2 maanden geleden

Reactie op Carly90

Het is best grappig om te horen dat ze op de opvang geen enkel ander kindje ...
Oah man zo irritant hè 😅 ik zou verwachten dat ze iig kennis hebben maar hier t zelfde. Ik heb zelfs een extra kleine fles speen gekocht omdat ze er anders 160ml in duwen terwijl ik aangeef ze max 90 drinkt😭