791 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Jettywit

M’n kindje 16 wkn komt ‘s nachts ook echt in de twee uur. Tips? Ben heel mo ...
Ik heb ook gehad dat mijn 16 weken oude baby weer vaker kwam. Nu lijkt er weer langer tussen de nachtvoedingen te gaan zitten. Ik denk dus dat het bij mij een regel moment was om de productie op te hoge.

3 maanden geleden

Mijn kindje van bijna 4 maanden komt tegenwoordig ook weer vaker in de nacht. Misschien ook de slaapregressie?

3 maanden geleden

Ik merk dat mijn kindje van bijna 4 maanden steeds groter wordt en daardoor steeds iets lastiger om vast te houden tijdens het voeden. Vooral omdat hij ook beweeglijk wordt en bijv met zijn voetjes zichzelf afzet of om zich heen gaat kijken. Heeft iemand nog tips voor fijne borstvoedingshoudingen?

3 maanden geleden

Reactie op 0anoniem0anoniem0

Ik merk dat mijn kindje van bijna 4 maanden steeds groter wordt en daardoor ...
Liggend, als dat kan, werkt top’

3 maanden geleden

Achteroverleunend, zittend op je schoot of liggend

3 maanden geleden

Reactie op Carly90

Liggend, als dat kan, werkt top’
Hier zet ze zich bij liggend voeden juist af met haar voeten tegen mn buik-bovenbenen🤦🏻‍♀️

3 maanden geleden

Haha ja dit heb ik ook, de wereld gaat echt voor hem open. Zelfs kussens op de bank zijn aandachttrekkend 😂 Ik voed hem nu steeds meer beetje half zittend/liggend op mijn schoot. Beetje concorde houding

3 maanden geleden

Ik ben vandaag voor het eerst ongesteld geworden... zoontje is morgen 18 weken dus mag niet klagen maar mn productie is gewoon zo goed als 0 😭 voed hem nu bij met kunstvoeding want de vriezer is ook gewoon leeg maar hebben andere mama's dit ook gehad en komt het nog goed? Kolven was 5 druppels vanavond en sinds ik weer werk is mn productie al zoveel minder geworden. Echt even janken ook al weet ik in mn hart wel dat kindjes van kv ook gewoon groot worden.

3 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Ik ben vandaag voor het eerst ongesteld geworden... zoontje is morgen 18 we ...
Ik heb dit nog niet want mijn cyclus is nog niet terug, maar als je wel eens hoort dat sommige moeders tot wel 2 jaar voeden dan lijkt het mij dat het wel weer terug moet komen! 🍀 Lukte het met live voeden ook niet?

3 maanden geleden

Reactie op therealkeeks

Ik heb dit nog niet want mijn cyclus is nog niet terug, maar als je wel een ...
Nee helaas, mega onrustig en huilen. Alleen de nachtvoeding vannacht ging goed maar toen sliep hij half. Hoor ook wel eens dat de smaak veranderd?

3 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Ja dit kan zeker weer goed komen. Vooral heel veel blijven aanleggen, wisselen voeden en je kindje de productie laten regelen. Probeer zo min mogelijk bij te voeden.

3 maanden geleden

Reactie op Gingie23

Ja dit kan zeker weer goed komen. Vooral heel veel blijven aanleggen, wisse ...
Helaas gaat dat zo min mogelijk bijvoeden niet lukken aangezien ik moet werken. Hij moet de dagen op de opvang wel voldoende hebben voor 3 voedingen en ik produceer momenteel krap 150 ml op 1 werkdag. Vandaar ook een beetje mn angst dat het nu steeds minder en minder wordt. En hij wil nu live ook niet echt aanhappen hoevaak ik ook wissel van borst.

3 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd! Dan kan ik even wat beter uitleg geven 😊

3 maanden geleden

Kort samengevat is dat een supplement van calcium, magnesium en zink heel goed zou kunnen helpen. Zoals deze van solgar https://www.solgar.nl/producten/calcium-magnesium-plus-zink

3 maanden geleden

Reactie op MyrtheVw

Kort samengevat is dat een supplement van calcium, magnesium en zink heel g ...
Haha toevallig slik al de magnesium van Solgar! Top merk. Heb speciaal voor borstvoeding ook mama vitamines van Solgar.

3 maanden geleden

Vandaag mijn eerste dag weer aan het werk en dus ook vaak met de kolf bezig. Vraagje: ik merk dat mijn borsten niet helemaal leeg zijn na 20 min kolven op stand 4 (Youha). Wat werkt dan beter om ze net wat leger te maken: langer kolven of een hardere stand kiezen?

3 maanden geleden

Reactie op therealkeeks

Vandaag mijn eerste dag weer aan het werk en dus ook vaak met de kolf bezig ...
Ik denk dat dit vooral even wennen (voor je borsten) en uitproberen is. Het is belangrijk dat je de aantal ml’s kolft die je kindje drinkt dus zeker niet te veel kolven. Heb je je tepels opgemeten voor de juiste maat kolfschild?

3 maanden geleden

Vraagje betreft kolven: Over een x aantal weken ga ik weer aan het werk en wil ik een voorraadje opbouwen voor in de vriezer maar wanneer kolf je nu en hoeveel kolf je dan? Hoor en lees vaak s morgens na de ochtend voeding maar dan direct erna? Kindje drinkt vaak maar aan 1 borst per keer. En hoeveel kolf je af als je een keer een paar uurtjes weg bent?

3 maanden geleden

Reactie op Gingie23

Ik denk dat dit vooral even wennen (voor je borsten) en uitproberen is. H ...
Ja de maten zijn goed! Ik heb net een standje hoger gedaan en dat leek al iets te helpen! Ik ga vanavond nog even spelen met de verschillende ritmes.

3 maanden geleden

Zijn er meer kindjes die met 4 maanden een regeldag hebben? Sinds sprong 4 dronk mijn zoontje overdag juist de hele week kort (7min) vandaag iedere keer 30min en heeeel vaak. Geen slaapjes alleen wat aan de borst gedut 🤷🏻‍♀️