801 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op LadyGrey
Ik denk toch dat ik ga stoppen. Ik heb zo'n last van mijn hormonen, ik heb ...
Ohh in deze fase zit ik nu ook!! Niet omdat hij onrustig drinkt, maar zo gigantisch afhankelijk van mij is! Bv veel van mijn energie vraagt, ik er mopperig op wordt dat hij Alweer moet drinken.. terwijl hij dat niet kan helpen. Mijn davitamon mamafit pillen eerst goed leken te werken, tegen dit alles . Maar blijf soms duizelig en een waas voor mijn ogen houden.
Maar ergens weet ik het ook niet zo goed wat ik wil..
2 maanden geleden
Reactie op Dia93
Ohh in deze fase zit ik nu ook!! Niet omdat hij onrustig drinkt, maar zo gi ...
Snap ik helemaal! Bij mijn oudste ook langer door gegaan, maar doe dronk rustig.
Maar deze baby begint nu tussendoor de hele tijd te huilen en als hij een flesje krijgt, zet hij grote ogen op, steekt hij zijn handjes uit, houd hij de fles zelf vast en drinkt rustig.
Dit samen met hoe ik mij voel is de reden dat ik ga afbouwen en stoppen. Maar het blijft een lastige keus, ben voor mijn eigen rust wel blij dat ik die gemaakt heb.
2 maanden geleden
Reactie op LadyGrey
Snap ik helemaal! Bij mijn oudste ook langer door gegaan, maar doe dronk ru ...
Het kan best zijn dat je kindje last heeft van flow/speen verwarring en flessenvoorkeur aan het ontwikkelen is.
Wordt de fles wel therapeutisch gegeven met langzame speen en doet je kindje er minimaal 20’minuten over ?
2 maanden geleden
Reactie op Gingie23
Het kan best zijn dat je kindje last heeft van flow/speen verwarring en fle ...
Ik heb geen idee hoe de gastouder het geeft, wel dat ze meer ml geeft (150 ipv 120), maar die discussie heb ik zo vaak gevoerd dat ik het verder loslaat.
Ik denk zelf ook dat mijn productie door het werk gekelderd is. Ik kolf niet meer dan 60ml per keer.
Het is voor mij dus gewoon klaar.
Bij de oudste was dat met 9 maanden, dan is het nu bij de jongste met 6 maanden en ik weet dat het prima is.
Ik kijk nu ik de keuze heb gemaakt er ook naar uit om mijn vrijheid weer wat meer terug te hebben.
2 maanden geleden
Reactie op LadyGrey
Ik heb geen idee hoe de gastouder het geeft, wel dat ze meer ml geeft (150 ...
En de grootste reden voor de keuze is dat ik mij door de hormonen echt slecht voel. Heel moe en vaak een waas in mijn hoofd.
Dus ik heb de energie niet en wil de energie er nu ook niet in steken om iets aan de flow/speen verwarring nog te gaan doen.
2 maanden geleden
Reactie op LadyGrey
En de grootste reden voor de keuze is dat ik mij door de hormonen echt slec ...
Ik vind het heel knap van jou dat je deze keuze hebt gemaakt. Je moet ook voor jezelf kiezen. Als jij beter in je vel zit hebben je kinderen er allemaal alleen maar baat bij. En dan maakt het niet uit of je nou bv of kv geeft.
2 maanden geleden
Reactie op Kalahari
Ik vind het heel knap van jou dat je deze keuze hebt gemaakt. Je moet ook v ...
Dankjewel! Ik vind het ook heel erg knap van iedereen die nog borstvoeding geeft! Het is super mooi en fijn om voor je kindje te kunnen doen. Maar mijn tijd is gekomen om te stoppen. Had verwacht het nog 3 maanden langer te doen, maar voor ons is het beter zo.
2 maanden geleden
Reactie op Kalahari
Ik vind het heel knap van jou dat je deze keuze hebt gemaakt. Je moet ook v ...
Nee dat snap ik. Het belangrijkste is een tevreden kindje en gelukkige mama.
Als wij niet oké zijn is het vrijwel niet mogelijk om er op de juiste/beste manier te zijn voor onze kinderen/ gezin en onszelf.
Je mag echt trots zijn op jezelf.
Hoe mooi is het dat je je kindje tot nu hebt mogen voeden en hebt zien groeien op jouw melk.
Hopelijk voel je je wat beter het moment dat je gestopt bent.
2 maanden geleden
Hoi dames, ik begin deze week weer met lesgeven, kan dus niet zomaar kolven, maar moet uitgeroosterd worden. Nu hebben ze mij maar 1 kolfmoment ingeroosterd. Daarmee kan ik pas na 4 uur en dan weer na 4,5 uur kolven/voeden. De pauzes tussendoor zijn maar 20 minuten, van het lokaal naar de kolfruimte duurt al 5...dus dat is niet.echt een optie. Ben zo bang om mijn productie, die is sowieso altijd net voldoende, zelfs met 1x per dag powerkolven. Iemand ervaring hiermee?
2 maanden geleden
Reactie op Eva260324
Hoi dames, ik begin deze week weer met lesgeven, kan dus niet zomaar kolven ...
Hier lees je ook iemand met ervaring erin als kleuterjuf - https://borstvoeding.com/artikelen/borstbaan/baan4/
Het kan dus prima tijdens buiten spelen, fruit momenten etc. en dan vangen andere juffen jouw klas op zodat jij kan kolven.
2 maanden geleden
Reactie op Deesje97
Weet niet welke groep/klas je lesgeeft maar kan je tussendoor niet even 15 ...
Geef les op het vo, dat heb ik nu idd voorgesteld, maar daar zijn ze ook niet enthousiast over en ik moet miin stof ook doorheen krijgen. Het is ook gewoon bijna niet te doen in het onderwijs, je moet dezelfde aantal lesuren draaien en zeker heb je recht om te kolven, maar dat past dan niet in het rooster. Ik was eigenlijk benieuwd of er ook andere dames in dezelfde situatie zitten en of dat ook anders geregeld kan worden.
2 maanden geleden
Reactie op Eva260324
Geef les op het vo, dat heb ik nu idd voorgesteld, maar daar zijn ze ook ni ...
Dat het niet past in het rooster is niet jouw probleem maar die van je school/werkgever.
Je zei dat je nog geen leidinggevende hebt toegewezen gekregen, maar je kan wel met de directrice of directeur om tafel om hier afspraken over te maken.
2 maanden geleden
Reactie op Carly90
Dat het niet past in het rooster is niet jouw probleem maar die van je scho ...
Klopt, maar ze schuiven het probleem wel naar mij toe. Ik ga het ook niet accepteren, wil absoluut niet stoppen met bv. Daarom wil ik nu eerst een beetje informatie en ervaring verzamelen voordat ik in onderhandeling ga.
2 maanden geleden
Reactie op Eva260324
Klopt, maar ze schuiven het probleem wel naar mij toe. Ik ga het ook niet a ...
Dat is echt bullshit. Sorry voor de harde woorden maar kan hier zo boos om worden.
Het is al zwaar om borstvoeding te geven en de maatschappij is er helaas steeds minder op ingesteld.. dit is nog het beetje recht wat we hebben 😅
Goed van je dat je het niet gaat accepteren. Snap dat dat best lastig is maar je hebt er keihard voor gewerkt 💪🏼
Die ervaringen staan volop in het artikel wat ik je eerder stuurde. Succes en stay strong 😁💪🏼 haha
2 maanden geleden
Geen vlag en wimpel gekregen van het cb deze keer. Werd me gevraagd hoe vaak ik voed, hoeveel ik kolf en moet over 4 weken terug.
Ik heb de bv groei afname benoemt en bedacht me later dat ze bij binnenkomst een enorme poepluier had en het gedurende de afspraak tijd was voor een voeding.
Maak mezelf eigenlijk geen zorgen. Ik zie bij de oudste twee de curve op dezelfde leeftijd wat afbuigen en vanaf 6 maanden weer omhoog gaan.
Toch buigt de who curve ook wel duidelijk af. Herkenbaar hier?