801 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op LoviBB
Geen vlag en wimpel gekregen van het cb deze keer. Werd me gevraagd hoe vaa ...
Hier zei het CB dat ze rond 4 maanden vaak wat afbuigen omdat ze meer gaan bewegen.
Zou het idd gewoon ff aankijken. En ze weet zelf het beste wanneer ze honger heeft dus meer voeden lijkt mij dan niet haalbaar want dan wil ze misschien niet?
2 maanden geleden
Reactie op Carly90
Hier zei het CB dat ze rond 4 maanden vaak wat afbuigen omdat ze meer gaan ...
Dit gaf ik ook aan idd naast, ze beweegt zoveel meer afgelopen maand. Overigens vind ik de who curve niet opvallend verschillen van de cb curve wat afvlakking betreft. Lijkt 100 gram verschil ofzo in aankomen tussen 3 en 5 maanden.
Wel lastig, ze gaf aan dat het goed was om de hapjes straks meer op te bouwen, maar ik heb ook begrepen dat bv veel meer calorieën geeft dan hapjes, maar dat hapjes wel ruimte in de maag innemen natuurlijk.
2 maanden geleden
Hi mama’s, ik had vorige week een ontsteking in mijn rechterborst en heb antibiotica voorgeschreven gekregen. Ik heb ondanks de ontsteking alsnog borstvoeding gegeven (ik kolf het af) maar ik merk dat de productie aan de rechterborst onwijs is gedaald :-( ik blijf doorkolven in de hoop dat de productie weer hoger wordt… heeft iemand ooit meegemaakt dat de productie weer volledig terugkwam na een borstontsteking? :-(
2 maanden geleden
Vraagje;
Ik heb gisteravond moedermelk uit de vriezer gehaald en gisteren is het niet gebruikt door de opvang,
Kan ik dat nu nog wel geven vandaag? Het is dus langer dan 24 uur maar geldt dat vanaf het moment dat het volledig ontdooid is of al vanaf het moment dat het uit de vriezen en in de koelkast gaat?
2 maanden geleden
Reactie op Aleksandraaxx
Hi mama’s, ik had vorige week een ontsteking in mijn rechterborst en heb an ...
Hier was het na een week of 2 weer normaal! Inderdaad kolven en gewoon altijd eerst aanleggen aan de rechterkant. Komt goed!
2 maanden geleden
Ik merk dat tijdens mijn menstruatie mn productie een flinke dip heeft. Het duurt deze keer best lang om hem weer op niveau te krijgen. Dus voor het eerst maar een rondje powerkolven.
Ben een overproductie gewend, dus ben terughoudend, maar hoop dat dit werkt.
En hoop ook dat ik het kan voorkomen dat het in de toekomst zo blijft dippen. Maar meer dan veel aanleggen, goed eten en drinken kan ik volgens mij niet doen 😬🤭
2 maanden geleden
Vandaag bij het consultatiebureau geweest en zij gaf aan dat de voeding van +/-23:00 uur er wel af mag.
Ik merk dat ik toch twijfel.. het is de 6e voeding en na die voeding slaapt ze lekker door tot 6:00/7:00 uur.
Ben ik te voorzichtig met afbouwen of voeden jullie ook nog een keer voor je gaat slapen?
2 maanden geleden
Reactie op RowS
Vandaag bij het consultatiebureau geweest en zij gaf aan dat de voeding van ...
Zoals jij het schrijft “Mag”. Dus hoeft niet.
Er komt vanzelf een moment dat je voelt dat die voeding niet meer nodig is. Vooral je gevoel volgen. Vooral bij bv, niets te overhaast kiezen/doen, want stiekem weet je wel wat op dat moment het beste is en het beste werkt voor jullie!
2 maanden geleden
Reactie op LoviBB
Dit gaf ik ook aan idd naast, ze beweegt zoveel meer afgelopen maand. Over ...
Hier lijkt juist dat mijn zoontje beter/langer teert op de hapjes.
Ik zorg nu vaak dat hij iets krijgt vlak voor hij weer gaat slapen. Of mijn borst of een hapje.
Helemaal nu hij sinds deze week heeft bedacht dat zijn wakkertijd wel even 2/2,5 uur kan zijn. 🤭 net 5mnd. Bij ons dochter dat helemaal niet gewend! Die kon echt max 1 uurtje wakker zijn overdag.
2 maanden geleden
Reactie op RowS
Ik heb geen vaste tijden. Ik voed hem ‘s nachts wanneer die wakker wordt. Meestal zo’n 2-3 keer denk ik. Ik maak hem niet wakker voor een voeding. En overdag drinkt hij om de 2,5/3 uur.
2 maanden geleden
Reactie op RowS
Onze dochter krijgt om 19:00/20:00 nog de borst en slaapt daarna (meestal) door tot de volgende ochtend. Ik maak haar niet wakker voor een voeding van 23:00 en zelf wordt ze hier ook niet wakker voor. Wij zitten op ongeveer 6 á 7 voeding per 24 uur en daar groeit ze goed op 🙏🏼