801 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op RowS
Vandaag bij het consultatiebureau geweest en zij gaf aan dat de voeding van ...
Je kunt je kindje gewoon voeden op verzoek. Ze zal zelf aangeven wanneer ze hem of minder behoefte heeft aan die voeding.
Mijn zoontje kwam tot 1 jaar zo’n 10/12x per dag.
Hij is nu 1,5 en wilt nog minimaal 5x drinken waarvan 1a2x ‘s nachts
2 maanden geleden
Gisteravond afgekolfde melk gegeven. 120 ml
Dit even proberen gezien hij de laatste tijd in de avond elk uur wil drinken en niet in slaap kan komen. Te weinig productie aan het einde van de dag?
L viel gemakkelijker in slaap, slaapt nu nog steeds. Ik wakker 😅. Ontploffende borst..😅
Ik had namelijk in de avond maar één borst leeg gekolfd, omdat meneer eigenlijk altijd wel rond 22 uur/2:00 uur wakker wordt. Dan kon ik hem dan weer live voeden.
Maar ik kon er niet meer op slapen/liggen. Werd hard, oké toch maar even afkolven. Want dit slaapt ook niet lekker..
Herkenbaar als jullie kindje ineens langer slaapt dan je borsten gewend zijn?
Hoe gaan jullie hiermee om?
2 maanden geleden
Reactie op RowS
Vandaag bij het consultatiebureau geweest en zij gaf aan dat de voeding van ...
Maar 6 voedingen zijn toch helemaal prima? En zeker als ze met dit ritme zo lekker slaapt.
2 maanden geleden
Reactie op Dia93
Gisteravond afgekolfde melk gegeven. 120 ml
Dit even proberen gezien hij d ...
Hier gister ook kind dat ineens ipv 3-4 uur 9uur achter elkaar sliep. Ook ontploffende borsten dus bij een borst ce druk eraf gekolfd en daarna gegeven en de andere borst leeg gekolfd. Mijn dochtertje kan niet drinken aan een te volle borst want dan kan ze de toch al zo heftige melkstroom helemaal niet meer aan
2 maanden geleden
Reactie op Dia93
Nu nog steeds? Ik vind het wel intens hoor. 🙀🙈
Hier vandaag 16.00 bv, 17.30 groentehapje, 18.30 bv want al super moe dus naar bed, om 20.30 huilen en niet te stoppen dus weer bv en nu (21.50) weeeeeeer wakker en al de “dreamfeed” met kunstvoeding 😰😰😰 hoezo clusteren 🤣
2 maanden geleden
Wie heeft er een gouden tip?! Mijn zoontje (13-3) drinkt overdag ongeveer om de 3-3,5 uur bv. Sinds een paar weken wordt hij ‘s nachts bijna elke 1,5-2 uur wakker en valt alleen terug in slaap als hij aan de borst is. Hij drinkt ook echt ‘s nachts. Overdag valt hij zelf in slaap in zijn bedje maar waarom hij dit niet in de nachten doet weet ik niet. Ik begin woensdag met werken met met deze nachten ben ik bang dat ik het niet trek. Hij wordt door de nachtvoedingen in de ochtend ook niet echt met honger wakker aangezien hij zo wat elke 1,5 flinke porties drinkt 🤷♀️ we hebben met een speentje geprobeerd maar dan krijst hij alles bij elkaar en maakt dan zijn broer van 2,5 jaar wakker. Iemand een goede tip?
2 maanden geleden
Reactie op Emm03
Was heerlijk! De dag erna 7 uur en daarna nog 4 uur dus was ook echt even l ...
Gelijk weer inhalen he? Van die paar keren goed slapen. Moet je productie gelijk weer bijgespijkerd worden.
Zo voelt dat bij mij altijd.
Hij vindt hapjes trouwens ook zooo lekker! Wil alles eten wat ik/wij ook eten. Ben benieuwd wat dat met mijn productie doet. Hij lijkt er soms niet zoveel zin meer in de hebben. Of is super snel afgeleid. Wil graag rechtop zitten etc. 🧐😄
2 maanden geleden
Welk merk kunstvoeding gebruiken jullie als je daar naast de bv gebruik van maakt?
2 maanden geleden
Reactie op renske1984
Welk merk kunstvoeding gebruiken jullie als je daar naast de bv gebruik van ...
Het maakt niet zoveel uit welke je kiest, in de basis zijn ze allemaal het zelfde alleen de hulpstoffen/toevoegingen kunnen verschillen.
Mocht je het sporadisch gebruiken misschien goed om te weten dat een open verpakking 4 weken houdbaar is.
2 maanden geleden
Ik heb een griepje te pakken sinds gistermiddag. En vannacht kwam mijn tsr dus niet op gang. Kan dat gelinkt zijn? We hebben toen maar een flesje kunstvoeding gemaakt 🥴