801 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op therealkeeks

Ik heb een griepje te pakken sinds gistermiddag. En vannacht kwam mijn tsr ...
Zou goed kunnen volgens mij.

2 maanden geleden

Reactie op therealkeeks

https://www.borstvoeding.nl/het-dagelijks-leven/borstvoeding-bij-ziekte/

2 maanden geleden

Reactie op Carly90

M’n dochter doet nu een week ongeveer tijdens het drinken m’n borst naar ac ...
Ja dit doet mijn zoon ook al sinds een maandje. Ik denk eerlijk gezegd gewoon voor de lol. Hij doet het vaak op het einde dus denk dat ie dan gewoon een beetje loopt te klieren 😂 ik stop er dan ook vaak mee

2 maanden geleden

Reactie op therealkeeks

Misschien loopt je productie wat terug door het griepje? Zou denk ik stoppen met kv bij geven en veeeel aanleggen/kolven. Dan voelen je borsten even leger dan leeg maar is het met een paar dagen weer helemaal goed afgestemd!

2 maanden geleden

Reactie op therealkeeks

Ja dit doet mijn zoon ook al sinds een maandje. Ik denk eerlijk gezegd gewo ...
Oh grappig! Die van mij doet het alleen de grr er ie voeding langs.. 😖

2 maanden geleden

Reactie op Joelez

Misschien loopt je productie wat terug door het griepje? Zou denk ik stoppe ...
Thnx! Ja ik probeer idd gewoon te blijven aanleggen en door te kolven (vandaag opvang dag). Alleen in de nacht komt hij soms 2x dus had écht even rust nodig 😫 zo lastig soms.

2 maanden geleden

Reactie op therealkeeks

Thnx! Ja ik probeer idd gewoon te blijven aanleggen en door te kolven (vand ...
Jaa snap ik hoor! Voed je s nachts liggend op je zij? Is wel echt fijn ook als je ziek bent... kost t allemaal iets minder energie en kan je gewoon verder slapen (in de maternale houding)

2 maanden geleden

Vraagje... Mijn zoontje komt savonds/ snachts nog altijd om: 18:00 20:00 22:00 00:30 03:00 05:45 En dan super vrolijk wakker om 07:00, soms aan de borst en soms pas om 8 uur dan willen drinken. Ik wil graag van een nachtvoeding af... Maar is dit gewoon afwachten of moet ik toch iets gaan proberen?

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Vraagje... Mijn zoontje komt savonds/ snachts nog altijd om: 18:00 20:00 22 ...
Heb je weleens alleen speen gegeven en kijken of ie doorsliep?

2 maanden geleden

Reactie op Carly90

Heb je weleens alleen speen gegeven en kijken of ie doorsliep?
Ja 😂 spuugt hij meteen weer uit en gaat verder met huilen. Nogal temperamentvolle baby hebben wij 😋

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Ja 😂 spuugt hij meteen weer uit en gaat verder met huilen. Nogal temperame ...
Ah ja dan weet ik het ook niet 😂

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Je kan eens gekolfde melk geven voor bedtijd of rond 22:00 uur? Wie weet dat tie dan iets meer drinkt en voller zit? Het kan ook een (goede :)) gewoonte zijn om aan de borst weer verder te slapen.. als je daar van af wilt, zul je idd toch op andere manieren moeten troosten. Misschien beter om dat te doen als ie iets ouder is (liefst tegen het jaar)

2 maanden geleden

Reactie op Joelez

Je kan eens gekolfde melk geven voor bedtijd of rond 22:00 uur? Wie weet da ...
Heb ik gedaan en ook met kunstvoeding voor een paar dagen. Maakte geen verschil. En hij spuugde al de "extra" melk gewoon weer uit. Dus dat snel weer terug gedraaid. Dan liever aan de borst dan gedoe met flesjes warmen

2 maanden geleden

Reactie op Joelez

Je kan eens gekolfde melk geven voor bedtijd of rond 22:00 uur? Wie weet da ...
Waarom pas na een jaar als ik mag vragen? Mijn zoon slaapt ook (bijna) altijd aan de borst en ik sta bijna op het punt om dat te doorbreken. Dit omdat hij korte dutjes doet en mijn borst dus weer nodig is om in slaap te vallen... Ik ben even benieuwd waarom je adviseert om dit pas te doen als ze ongeveer een jaar zijn. Misschien moet ik toch dan maar even doorzetten 🙈

2 maanden geleden

Ik denk dat onze zoon een omgekeerd voedingspatroon heeft gecreëerd 😫😫 overdag wil hij amper drinken maar s nachts bijna elke 2 uur. Morgen toch maar cb bellen voor advies. Hier nog tips?

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Hier idem. Kreeg advies vh consultatiebureau om een klein slokje te geven en zo af te bouwen, ipv een hele voeding..... Het werkt soms 😉

2 maanden geleden

Reactie op anneke1121

Waarom pas na een jaar als ik mag vragen? Mijn zoon slaapt ook (bijna) alti ...
Ik was vandaag naar een slaaptherapeut. Zei gaf aan dat vanaf 6 maanden slaap associaties ontstaan en heeft mij aangeraden om het aan de borst in slaap laten vallen nu af te bouwen, mijn dochter is 5 maanden. Alternatief armpjes en beentjes met druk uitstrijken...heeft vandaag niet gewerkt, ze hangt nu weer aan mijn borst.

2 maanden geleden

Reactie op anneke1121

Waarom pas na een jaar als ik mag vragen? Mijn zoon slaapt ook (bijna) alti ...
Oeh ik kan het ff niet terugvinden maar er is een methode om te stoppen met nachtvoedingen (die gaat uit van gentle parenting) en die adviseerde on dat niet voor het jaar te doen. Omdat de hersenontwikkeling dan het hardst gaat en een kindje zichzelf nog moeilijk kan reguleren en het nog meer nodig heeft als hulpmiddel daarbij. Als ik nog op de naam kan komen, laat ik het weten. Denk dat t altijd een afweging is.. je eigen belang weegt net zo zwaar als dat van je kindje :) Dus denk dat er geen goed of fout is als je het zelf anders niet meer trekt!

2 maanden geleden

Reactie op Eva260324

Ik was vandaag naar een slaaptherapeut. Zei gaf aan dat vanaf 6 maanden sla ...
Hoe bouw je dat dan af? Dat is mijn vraag in dit geval. Dat strijken accepteert hij echt niet.

2 maanden geleden

Reactie op Yasmin3011

Ik denk dat onze zoon een omgekeerd voedingspatroon heeft gecreëerd 😫😫 ov ...
Overdag vaak (elke 1,5 a 2 uur) de borst aanbieden, desnoods huid op huid. Om zo dag en nacht om te draaien.