801 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Gingie23

Overdag vaak (elke 1,5 a 2 uur) de borst aanbieden, desnoods huid op huid. ...
Vandaag geprobeerd maar blijft de borst weigeren of neemt maar 1 a 2 slokjes 😰

2 maanden geleden

Hoi Dames, Mijn baby van 5.5 maand dronk om de 2 a 3 uur overdag en s nachts om de 1.5 a 2 uur. Helemaal prima (alles is een fase 🫠), maar nu krijgt ze een tandje en drinkt ze zowel s nachts als overdag om de 3 a 4 uur soms wel 5 uur. Ik vind dit toch een groot verschil en erg vervelend met volle borsten. Ik bied haar wel om de 2 uur aan, maar dan drinkt ze 10 seconden en laat dan weer los en draait weg. Herkennen jullie dit? Komt dit weer goed als het tandje er eenmaal door is? Ben zo bang dat het borstvoeden stopt, ik vind het zo fijn.

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Hoe bouw je dat dan af? Dat is mijn vraag in dit geval. Dat strijken accept ...
Ik weet het verder ook niet, zal de volgende keer nog om tips vragen. Ik probeer daarnaast wel een slaap associatie met een liedje op te bouwen, maar blijkbaar werkt dat dus pas vanaf 6 maanden.

2 maanden geleden

Reactie op Yasmin3011

Ik denk dat onze zoon een omgekeerd voedingspatroon heeft gecreëerd 😫😫 ov ...
Ik kan overdag alleen voeden gelijk vanuit zijn slaapje, nog slaperig en in een rustige, prikkelarme, donkere omgeving. Misschien werkt dat?

2 maanden geleden

Reactie op Joelez

Je kan eens gekolfde melk geven voor bedtijd of rond 22:00 uur? Wie weet da ...
Hebben wij nu ook gedaan. Ik geef gekolfde melk van 110 ml en nadat hij op bed ligt kolf ik even, maar ik moet dan wel giga mijn best doen voor 110 ml. Hij slaapt daar wel veeeeeel beter op. 😰

2 maanden geleden

Reactie op Seemlepmip

Hoi Dames, Mijn baby van 5.5 maand dronk om de 2 a 3 uur overdag en s nac ...
Ons zoontje had dit rond 5 maanden een aantal dagen (denk 4/5 dagen), daarna waren de tandjes door en dronk hij weer goed. Wel goed dat je het in de gaten houdt. Ik durf niet te zeggen dat het per se tandjes zijn, maar kans is aanwezig. Nu drinkt hij alweer een maand zonder problemen. Ik kolfde die dagen af en toe extra af om mijn productie omhoog te houden en zelf comfortabeler te zijn :)

2 maanden geleden

Reactie op JarjarBinks

Ons zoontje had dit rond 5 maanden een aantal dagen (denk 4/5 dagen), daarn ...
Bedankt voor je reactie! Vandaag tantjes nummer 2 gespot en ze dronk weer moeilijk. Ik wacht het een weekje af en als het daarna niet beter gaat, schrijf ik de lactatiekundige een berichtje.

2 maanden geleden

Reactie op Dia93

Hebben wij nu ook gedaan. Ik geef gekolfde melk van 110 ml en nadat hij op ...
Oh wat fijn dat het werkt! Kolf je dubbelzijdig? Savonds is je productie het laagst..dus idd wel lastiger ja ;-(

2 maanden geleden

Hoeveel afgekolfde melk geven jullie in de fles? Cb adviseert 200cc zodat onze dochter dan mogelijk naar minder voedingen per dag gaat. Ik lees ook dat je een kind kan overvoeden met de fles en dat té veel voeding de maag kan uitrekken en in de toekomst sneller tot overgewicht kan leiden. Maar ja, wat is dan te veel? Onze dochter krijgt nu tussen de 160-180 per fles tijdens oppasdagen. Deze drinkt ze afwisselend leeg: soms blijft er een bodempje over en op andere momenten gaat hij strak leeg. Ik ben benieuwd hoe dit bij anderen is!

2 maanden geleden

Reactie op BabySanki

Hoeveel afgekolfde melk geven jullie in de fles? Cb adviseert 200cc zodat ...
Hier drinkt ze nog steeds Max 90ml🙈 maar ze drinkt wel vaak.. iedere 2,5-3 u en ‘s nachts ook meestal..

2 maanden geleden

Reactie op BabySanki

Zo dat is echt bizar veel en idioot dat het cb dat als advies geeft. Dat is advies voor flesvoeding baby’s, niet voor borstvoeding baby’s.. Het is normaal dat borstvoeding baby’s meerdere keren per dag komen en kleinere hoeveelheden drinken. Mijn dochter krijgt maximaal 130ml mee, maar vaak 110ml.

2 maanden geleden

Reactie op BabySanki

Onze dochter drinkt max 150, wat ik al veel vind 🤭 Mijn andere kind dronk max 120 ml per keer.. met borstvoeding drinken ze meestal niet zoveel per x.. 200 ml gekolfde melk per keer heb ik nog nooit gehoord 😅 Is meer bij kunstvoeding dat dat gegeven wordt en is mijns inziens echt enorm veel voor een baby.

2 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties! Toch wel bijzonder dan inderdaad.. ik vind het zo lastig al die wisselende adviezen. Denk dat we het dan maar gewoon houden bij wat we nu geven!

2 maanden geleden

Wij geven 180ml gekolfde melk en ik vind dit ook veel maar wel wat ze nodig heeft. Nu laat ze af en toe wat meer staan en drinkt dan tussen de 130-150ml. Minder flessen werkt voor ons dus nog niet, ze krijgt er nu 5, want wij vinden 180ml per fles al veel ook.

2 maanden geleden

Hebben jullie nu ook dat je kindje zich afzet van je borst. Waardoor ze soms alleen aan t puntje van je tepel zuigt. Pff zo pijnlijk. Probeer haar ook direct weer goed aan te laten happen, maar ze blijft zich afzetten en knijpen in mn borst 🥲

2 maanden geleden

Reactie op Deesje97

Hebben jullie nu ook dat je kindje zich afzet van je borst. Waardoor ze som ...
Jaaaa!! Met die arm bedoel je dan toch? Mega irritant! Ik hou die arm tegenwoordig vast..

2 maanden geleden

Iemand tips voor een bijtende baby? Ze heeft twee ondertandjes en vanmiddag uitgevonden dat ze ermee kan bijten😫 sindsdien geen normale voeding meer kunnen geven 🥹

2 maanden geleden

Reactie op Mamaof1

Iemand tips voor een bijtende baby? Ze heeft twee ondertandjes en vanmiddag ...
Ik heb zelf toen echt heel hard auw geroepen waardoor ze zelf hard schrok en huilde. De x er op deed ze het weer perongeluk en zij ook wat rustiger auw dat doet pijn niet doen vind mama echt niet leuk..en nu is het soort van afgelopen. Weet niet of dat heeft geholpen, dat ze het geluid auw associeert met haar bijten en ik het echt niet leuk vind

2 maanden geleden

Reactie op Mamaof1

Iemand tips voor een bijtende baby? Ze heeft twee ondertandjes en vanmiddag ...
https://www.borstvoeding.nl/langer-voeden/als-je-baby-je-bijt/#:~:text=Sommige%20mensen%20denken%20dat%20het,of%20een%20mondvol%20tandjes%20heeft.

2 maanden geleden

Reactie op BabySanki

Dat ligt maar net aan hoe vaak je geeft en waar je baby behoefte aan heeft zou ik zeggen. Vond dit rekensommetje wel fijn: https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/