801 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op therealkeeks

Jaaaa!! Met die arm bedoel je dan toch? Mega irritant! Ik hou die arm tegen ...
Ja precies! die hou ik nu ook maar vast. Ze is ook zo snel afgeleid dat ze wel mn tepel vasthoud maar dan ook haar hoofd naar achter gooit. het word er wel pijnlijker op zo 😂🥲

2 maanden geleden

Meer moeders die last hebben van stuwing? Baby is nu 6 maanden. Probeer de vaste voeding nu uit te breiden maar hij eet nog niet veel... Kan het dat hij toch al minder drinkt nu? Ik kolf ook wel 4 dagen ivm werk, ben bang dat ik misschien ook overproductie heb gecreëerd...

2 maanden geleden

Reactie op NanoontjePowerrr

Meer moeders die last hebben van stuwing? Baby is nu 6 maanden. Probeer de ...
Heeft je kindje al tandjes? Ik had dat een week rondom de eerste tandjes die doorbraken en nu komt het volgende tandje en drinkt hij weer wat minder. Ik heb dus ook nog steeds last van stuwing als ik niet voed.

2 maanden geleden

Reactie op JarjarBinks

Heeft je kindje al tandjes? Ik had dat een week rondom de eerste tandjes di ...
Toevallig vandaag in z'n mondje gevoeld en ik twijfel (omdat het niet de onderste of bovenste lijken te zijn, maar onderin naast het midden)... Ik vind het lastig inschatten of hij bij mij minder drinkt. Ik kolf over de dag op werk meer dus ik ging er eigenlijk juist vanuit dat hij per voedingsmoment nu meer dronk... Maar snap dan niet waarom m'n borsten sinds gisteravond dan zo vol voelen, het voelt onprettig

2 maanden geleden

Meer moeders die last hebben van stuwing? Baby is nu 6 maanden. Probeer de ...
Ik heb door werk ook overproductie gecreëerd omdat ik dubbelzijdig kolf.. Maar vind het niet zo erg.. ik kolf ook op niet-werkdagen 1 voeding in de ochtend. Dus zo voelt het niet naar en bouw ik wat voorraad op/geen stress over te weinig melk.

2 maanden geleden

Zijn er meer mamas die aan het aftellen zijn? Mijn zoon is nu 5,5e maand en we gaan binnenkort op vakantie. Als we terugkomen is hij 6,5e maand en vanaf dan ga ik snel afbouwen. Om heel heerlijk te zijn kan ik niet wachten om vooral -hopelijk- weer energie te hebben! Ik heb het mega bijzonder gevonden en ben supertrots dat hij straks 7 maanden lang borstvoeding heeft gehad, maar daarna vind ik het tijd worden voor de volgende stap. En dat is hopelijk mijn energie en lichaam weer meer terug krijgen 🥰

2 maanden geleden

Reactie op therealkeeks

Zijn er meer mamas die aan het aftellen zijn? Mijn zoon is nu 5,5e maand en ...
Aftellen? In de zin dat je een doel hebt van 6 maanden borstvoeding? Persoonlijk heb ik geen doel.. ook niet bij de andere 2 kids gehad. Ik zie gewoon hoe het loopt :) Straks met een maand of 9 vervalt natuurlijk wel je kolfrecht, dus dan denk ik dat de middagvoeding op werkdagen wel kunstvoeding gaat worden! Maar sowieso een mooie periode borstvoeding kunnen geven :) Ben heel benieuwd of het qua energie idd uitmaakt. Had zelf nooit dat idee, omdat ik heel langzaam afbouwde over de tijd heen, maar je hoort idd ook dat het heel veel scheelt!

2 maanden geleden

Toevallig vandaag in z'n mondje gevoeld en ik twijfel (omdat het niet de on ...
Wij zagen de tandjes eigenlijk eerder dan voelen. Maar bij ons zoontje is het wel de klassieke volgorde (onder voor 2 tanden en nu boven voor een tand). Het kan misschien ook zijn dat je zoontje je opgeregeld heeft? Het is natuurlijk nog best warm en rond 6 maanden is er ook nog een regeldag volgens mij.

één maand geleden

Hoe doen degene die op verzoek voeden dat met de tijden van de hapjes? Vanaf 6 maanden mag je uitbreiden maar ben zoekende naar hoe lang na de melkvoeding ik dan de fruit- en groentehap geef. Als wij zelf lunchen geef ik een korst brood om op te sabbelen zodat hij spelenderwijs leert kauwen

één maand geleden

Reactie op JarjarBinks

Wij zagen de tandjes eigenlijk eerder dan voelen. Maar bij ons zoontje is h ...
Ah misschien dus toch dat hij het zelf heeft geregeld! Ik wist niet dat er nu eventueel ook een regeldag kon zijn... Heb het idee dat hij m'n productie omhoog heeft gebracht maar nu ook minder drinkt door z'n verkoudheid (of tandjes?)

één maand geleden

Hoe doen degene die op verzoek voeden dat met de tijden van de hapjes? Vana ...
Ik geef haar binnen een uur na de borstvoeding in de ochtend fruithapje, tussen de middag een broodkorst en sinds dit weekend 2 of 3 stukjes brood en eind van de middag ook een uur na de bv de groentehap.

één maand geleden

Hoe doen degene die op verzoek voeden dat met de tijden van de hapjes? Vana ...
Ik zorg dat hij vlak voordat hij gaat slapen, na 2 uur wakkertijd, iets krijgt. Ligt een beetje aan ons ritme op de dag en de lengte van zijn slaapjes of het eerst bv is of eerst hapje. Afgelopen dagen 8.00 uur bv spelen 9.30 uur fruithapje en dan 10.00 uur in bed geslapen tot 12.00 uur toen eerst bv gevolgd door beetje brood gevolgd door beetje bv. 14.00 uur naar bed 15.00 uur wakker bv Ergens nog een powennapp je en dan beetje met ons mee eten gecombineerd met bv En vlak voor de nacht krijgt hij sinds kort nog een fles ( of afgekolfde melk of kv) Hier werkt dat heel goed. Iets geven voor het slapen.

één maand geleden

Hi, zijn er meer moeders die nu rond de 5,5 maand zitten en waarbij de baby ineens veel meer vraag naar voedingen heeft? Ik dacht eerst aan een regeldag... maar hij houdt het nu al 4 dagen en nachten vol dat hij toch echt wel iedere 2 uur weer wat wil drinken 😅 Hiervoor had hij er ongeveer 4 uur tussen en zelfs 2 nachten van 6 uur zonder voeding gemaakt. Begin toch een beetje aan mezelf te twijfelen of hij wel genoeg binnen krijgt. Wel genoeg plas en poepluiers dus vind het erg lastig

één maand geleden

Reactie op mirie4

Hi, zijn er meer moeders die nu rond de 5,5 maand zitten en waarbij de baby ...
Ik dacht echt dat het aan mij lag ik kolfde eerst om de 4 uur was genoeg maar nu moet ik om de 3 uur kolven zodat hij genoeg heeft. Hij drinkt opeens veeeel meer 😦 dat ik ook dacht dat het aan mij lag of hij wel genoeg kreeg…. 17 september wordt hij 6 maanden.

één maand geleden

Reactie op mirie4

Ja dit is heel normaal. Vooral bij grote ontwikkelingen kan de behoefte aan meer melk toenemen.

één maand geleden

Reactie op mirie4

Hier ook 5,5 maanden en om de twee uur idd, vroeg me ook af of mijn productie terugloopt. Ben net weer begonnen te werken.

één maand geleden

Reactie op Gingie23

Ja dit is heel normaal. Vooral bij grote ontwikkelingen kan de behoefte aan ...
Hij is wel ontzettend snel aan het ontwikkelen (lees: pogingen tot kruipen en brabbelt de oren van je hoofd) en groeit ook snel uit zijn kleren 😂 hopenlijk is dat het dan gewoon.

één maand geleden

Hier toevallig mama's die ervaring hebben met een omgekeerd drinkritme? Ik ben vorige week terug begonnen met werken en de kleine man drinkt nu overdag amper, maar komt wel voor meerdere nachtvoedingen.

één maand geleden

Reactie op xKatrien

Hier toevallig mama's die ervaring hebben met een omgekeerd drinkritme? Ik ...
Werk je zelf overdag? Gaat hij dan naar de opvang? Misschien is het een kwestie van wennen, mijn kleine had dit in het begin bij de opvang ook. Toen dronk hij daar bijna niets en haalde vervolgens in de avond en nacht alles in.

één maand geleden

Pff Ik zit er momenteel erg tussenin. Ben al dat kolven, voeden en afhankelijk zijn van mij wel beetje zat. Wil eigenlijk bv wel beetje afbouwen maar ergens heeft L mij nog heel hard nodig! In de avond wil hij het liefste met een slokje in slaapvallen. Helemaal na een drukke dag. De avonden krijgt hij al gekolfde melk of kv. Maar dat vergeet ik ook wel eens, en dan zit hij weer bij mij aan de borst. Beetje wirrewar. Eigenlijk weet ik niet goed wat ik wil. Tips? Herkenbaar?