801 Reacties
één maand geleden
Reactie op xKatrien
Hier toevallig mama's die ervaring hebben met een omgekeerd drinkritme? Ik ...
Bij ons al enkele weken helaas, weet niet hoe ik het om kan draaien. Cb adviseerde mij om s nachts water te geven🤷♀️ 1x geprobeerd en hij heeft alles bij elkaar gekrijst. Dus alle tips zijn welkom
één maand geleden
Wij vlogen gisteren naar huis van Turkije en ik had gekolfd zodat mijn man haar in het vliegtuig het flesje kon geven, omdat ze aan de borst door alle indrukken waarschijnlijk te afgeleid zou zijn. Nu hadden we gisteren 4 uur!! vertraging 😩. Ik heb toen in het cafeetje gevraagd of mijn melk daar in de koeling mocht. Dat was gelukkig geen enkel probleem. Toen het vliegtuig er eindelijk was en wij erin zaten kwamen we erachter dat we de melk vergeten waren. Dit deed wel even pijn! Uiteindelijk ging het drinken gelukkig goed tijdens het vliegen. Dit moest ik even delen omdat jullie mijn pijn waarschijnlijk voelen haha.
één maand geleden
Reactie op Carly90
Hoe is het gegaan?
De eerste weken waren wat het kolven betreft echt vreselijk. Ik kreeg als kolfplek een hok bij de conciërge toe gewezen, zonder tafel of iets, zat daar naast vuilniszakken. Heb het dan bij mijn leidinggevende en HR aangegeven, die schrokken er gelukkig ook van en hebben nu een andere ruimte geregeld. Ook nog zonder koelkast of water, maar tenminste schoon en met een tafel. Kolven moet ik nog steeds tijdens mijn pauzes, ik laat de lln wel vroeger weh zodat ok een half uur heb, maar vind het echt slopend.
één maand geleden
Reactie op JarjarBinks
Werk je zelf overdag? Gaat hij dan naar de opvang? Misschien is het een kwe ...
Ja hij gaat 3 dagen in de week naar de opvang en 1 dag passen mijn ouders op. Ik werk in de zorg en heb dus wisselende diensten. Na een late dienst ben ik pas na 22u thuis en begint hij dan dus te clusteren. Maar mijn andere zoontjes beginnen ergens tussen 6 en 7u aan hun dag, dus die korte nachten beginnen wel behoorlijk op te breken..
Hopelijk is het gewoon een kwestie van wennen idd, want hij kan het wel.
één maand geleden
Reactie op Eva260324
De eerste weken waren wat het kolven betreft echt vreselijk. Ik kreeg als ...
Jeetje wat pittig! En belachelijk dat ze het zo hebben geregeld in eerste instantie.. 😞
Ze zijn het bij wet verplicht dus je hebt echt wel een poot om op te staan.
Je bent een bikkel dat je het alsnog zo doet 💪🏼
één maand geleden
Reactie op Dia93
Pff Ik zit er momenteel erg tussenin. Ben al dat kolven, voeden en afhankel ...
Ja wel herkenbaar wat betreft dat slokje bij het slapengaan rond 20.00 uur. Ik ga over 3 weken afbouwen/stoppen met bv (dan komen we terug van vakantie) dus ik ga dan ook beginnen om pap te geven (naast fruit en groentehapjes) omdat ik anders bang ben dat hij ‘s avonds en ‘s nachts echt nog de borst wil. Ben echt heel benieuwd..
één maand geleden
Pfff 52 procent geeft als antwoord op de poll mijn kind slaapt door. Daar wordt ik toch wel heel jaloers van... en moedeloos een beetje pffff..
één maand geleden
Reactie op Anoniemq2344
Pfff 52 procent geeft als antwoord op de poll mijn kind slaapt door. Daar w ...
Ik zag het ook, maar denk (is echt een aanname) dat dit met kunstvoeding sneller gaat dan met borstvoeding. Als je voed op verzoek is het niet gek dat je kindje s nachts nog een aantal keer komt
één maand geleden
Wij zijn gestopt met de speen (hij wilde het ineens een paar dagen niet meer), maar slapen is nu drama. Ik geef hem nu wel extra vaak de borst maar hoe voorkom ik dat dit nieuwe slaap associatie wordt? Hebben jullie tips? Hiervoor lukte het ook niet om zelf in z'n bedje in slaap te vallen, ik moest ernaast liggen. En momenteel wil hij helemaal niet meer in z'n bedje slapen
één maand geleden
Reactie op NanoontjePowerrr
Wij zijn gestopt met de speen (hij wilde het ineens een paar dagen niet mee ...
Ik nurse mijn dochtertje sinds haar geboorte (begin maart) al in slaap. 4 weken geleden ging daar steeds meer tijd tussen zitten in de nacht en inmiddels (sinds een week of 4) slaapt ze de meeste nachten van 23(droomvoeding) tot 5 a 6 uur in de ochtend. Mezelf nooit druk gemaakt om 'slechte' slaapassociaties.Door haar aan te leggen slaapt zij sneller weer in en ik dus ook. Ze heeft mij vanzelf steeds minder nodig en dat geeft ze zelf wel aan :)
één maand geleden
Reactie op Lalest
Ik nurse mijn dochtertje sinds haar geboorte (begin maart) al in slaap. 4 w ...
Maar bedoel dus niet alleen in slaap voeden, maar laten sabbelen terwijl ze slaapt? Als ik hem afkoppel wordt hij vaak weer wakker
één maand geleden
Reactie op NanoontjePowerrr
Maar bedoel dus niet alleen in slaap voeden, maar laten sabbelen terwijl ze ...
Ik laat haar aan de borst in slaap vallen en dus ook door sabbelen en dan merk ik wanneer ze echt slaapt (ademhaling). Dan koppel ik voorzichtig af en leg ik haar heel voorzichtig in haar eigen bedje. Dat lukte zeker niet direct, maar door weer opnieuw aanleggen valt ze direct weer in slaap en probeer ik het een paar minuten later weer.
De laatste weken is dit eigenlijk zelden voorgekomen.
één maand geleden
Voor de vakantie kolfde ik 2-3 dagen, 3x op een dag als de kleine op de opvang was. Hij krijgt daar 3 flesjes van 120ml en meestal kolfde ik dat bij elkaar op een dag, soms 50 ml meer.
In de vakantie heb ik een aantal keer tussen voedingen gekolfd om zo een flesje te hebben voor in het vliegtuig. Hieruit had ik Max 30-50 ml uit een borst.
Hij drinkt normaal om de 2,5-3 uur, 1 borst soms 2. Op vakantie dronk hij om de 2 uur 1 borst.
Nu de eerste keer na de vakantie kom ik 70 ml te kort voor die drie flesjes. Is dit omdat m’n borsten weer moeten “wennen” aan kolven? Of is dit omdat m’n borsten nu moeilijker te foppen zijn door een kolf. Zoontje is nu 6 maanden. Iemand hier toevallig ervaring mee?
één maand geleden
Nog een vraagje... Hoe slapen jullie kindjes zonder speen op de opvang? Vind dat nu toch wel spannend nu hij morgen weer zal starten... Hij sliep daar al zo weinig en ben nu bang dat hij continu gaat huilen
één maand geleden
Reactie op Carly90
Hoezo zonder speen? Hier gebruiken ze gewoon haar speen.
Mijn kindje wilde ineens zelf de speen niet meer afgelopen week (denk door tandjes?), dus gebruiken nu thuis geen speen meer sinds vrijdag... Maar hij valt nog niet zelfstandig in slaap (deed hij ook niet met speen)