803 Reacties
één maand geleden
Reactie op NanoontjePowerrr
Mijn kindje wilde ineens zelf de speen niet meer afgelopen week (denk door ...
Onze dochter valt thuis ook niet vanzelf in slaap, maar gek genoeg gaat het op de opvang prima zonder speen. De eerste keren waren het korte dutjes daar, maar nu zijn we 3 weken verder en slaapt ze ook daar wel 2 uur per dutje. Ik maakte me er heel erg druk om, maar het ging eigenlijk vanzelf goed.
Hier dus ook geen speen meer (ze gebruikt hem eerder als bijtring nu).
één maand geleden
Pakken jullie kindjes goed de fles? Ons zoontje kan het wel, maar weigert bijna altijd omdat hij liever de borst heeft. Hoe doen jullie dit? Geven jullie op vaste momenten een fles? En wat doe je als je kindje maar een paar slokjes drinkt, toch de borst erachteraan?
één maand geleden
Hoeveel moedermelk geven jullie in de fles mee met 6 maanden, nu er ook meer vaste voeding gegeten mag worden? Mijn zoon eet een goede fruit- en avondhap. En op de niet-opvang dagen ook al wat brood. Ik merk dat ik op werkdagen nu minder kolf en word er onzeker door...
één maand geleden
Reactie op NanoontjePowerrr
Hoeveel moedermelk geven jullie in de fles mee met 6 maanden, nu er ook mee ...
Ik ben zelf ook minder gaan kolven in de eerste week na de hapjes. Het is nu weer stabiel maar minder dan het was. Ik heb wel het gevoel dat ze savonds en sochtends meer drinkt bij mij, maar ben wel gewoon blijven meegeven wat ik gaf aan hoeveelheid. Ik probeer dus de flesjes te vullen met 100 tot 120 ml, maar red dat soms niet helemaal meer overdag. Ik geef dus soms ook kunstvoeding mee (doe dan 120 +4, maar ze drinkt die niet helemaal leeg).
Ik was eerst bang dat dit mijn productie helemaal zou doen kelderen, maar het heeft zich op een nieuwe hoeveelheid gestabiliseerd en het werkt voor mij zo prima.
één maand geleden
Iemand tips voor het behandelen van een melkblaar? Voeden doet nu ook echt pijn en de borst is ook hard en pijnlijk bij aanraking. Ik heb met mijn oudste volgens mij ook gehad maar weet niet meer hoe ik dat toen heb opgelost. Open prikken wordt afgeraden las ik maar wat helpt dan wel?
één maand geleden
Reactie op Kalahari
Iemand tips voor het behandelen van een melkblaar? Voeden doet nu ook echt ...
Met een watje olijfolie op je tepel een aantal keer doen en voor het voeden washandje goed warm maken, dan wordt de huid soepeler en kan je kindje die makkelijker kapot zuigen.
Vergt wel wat inzet maar als het goed is zou het na een paar dagen weg moeten gaan.
één maand geleden
Reactie op Kalahari
Iemand tips voor het behandelen van een melkblaar? Voeden doet nu ook echt ...
Ah vervelend he, ik had dat net na de kraamtijd. Ik kreeg er ook een tepelkloof naast. Bij mij zijn ze uiteindelijk zelf weg gegaan toen ik echt heel veel tepelzalf ben gaan smeren. Om de 3 uur ofzo.
één maand geleden
Reactie op therealkeeks
Ah vervelend he, ik had dat net na de kraamtijd. Ik kreeg er ook een tepelk ...
Deze zalf kreeg ik getipt van mijn huisarts en werkt fantastisch bij tepelkloven. Online te bestellen.
één maand geleden
Reactie op BabySanki
Onze dochter krijgt tandjes en begint te bijten in mijn tepels met voeden. ...
Heb je al op deze pagina gekeken? Ik heb geen tips uit eigen ervaring. https://www.borstvoeding.nl/langer-voeden/als-je-baby-je-bijt/
één maand geleden
Reactie op MvT19
Drinkt jullie kleintje ook opeens zo snel/kort? Na max. 5minuten zijn beide ...
Same!! Vooral overdag
één maand geleden
Reactie op MMMelanie
Hier nu besloten af te bouwen met bv. Geeft me rust maar vind het toch ook ...
Hier net zo. Een aantal weken geleden heel erg rustig begonnen met afbouwen, zodat ik zelf ook goed aan het idee kan wennen en het dan toch wat beter kon afsluiten voor mezelf.