803 Reacties
één maand geleden
Reactie op MMMelanie
Het probleem bij mij is als ik eenmaal afbouw gaat het super hard teruguit ...
Oh wat vervelend voor jullie beiden... Hoe doe je dat nu dan?
één maand geleden
Reactie op MMMelanie
Hier nu besloten af te bouwen met bv. Geeft me rust maar vind het toch ook ...
Ik wil dat ook. Wil eigenlijk naar de situatie dat ik tussen 18:30-07:30 borstvoeding kan geven en dat er overdag uit de fles gedronken wordt. Maar wil niet kolven en weet ook niet of mijn productie het aankan om niet te voeden tussen 7:30 en 18:30. Is toch 11 uur dat er dan niets mee gedaan wordt.
één maand geleden
Reactie op bubba75
Dit heb ik precies zo en ook mijn vragen over! Hoor graag hoe je het nu aan ...
Ik doe het nog precies zoals eerder. 3x kolven. Ik kolf minder maar m'n zoontje drinkt de ene keer 2x 120cc en de andere keer 3x 120cc...of 2x 120cc en 1x 100cc. Ik zie het niet zitten om nog vaker te kolven en heb het idee dat hij bij de live voeding voldoende krijgt. Op de opvang is hij nog tevreden met 120cc.
Ik heb er vrede mee mocht het minder worden want wil echt niet nog meer kolven op werk... Ik vind het al zo intensief omdat ik 5 dagen werk en dus moet kolven
één maand geleden
Hoe doen jullie dat nu de kleine zo groot wordt.. de cosleeper gaat nog wel maar is binnenkort waarschijnlijk te klein. M’n man is heel makkelijk en zegt dan gaat ie op z’n kamer in de ledikant, maar hij wordt nog wel 3x per nacht wakker. 3x per nacht eruit om te voeden? (Ledikant is te groot om in onze kamer te zetten)
één maand geleden
Reactie op demi_93
Hoe doen jullie dat nu de kleine zo groot wordt.. de cosleeper gaat nog wel ...
Die van ons wilde na een paar nachten in een reisbedje te hebben geslapen niet meer in de cosleeper liggen omdat hij graag op zijn zij ligt met de benen voor zich uit. Dus hij slaapt nu al zo’n twee maanden in zijn ledikant. De eerste maand heb ik op een matras naast hem geslapen. Nu ga ik eruit als hij me nodig heeft. Dat wordt nu wel steeds minder. In het begin dronk hij om de 2 uur. Nu 1-2 keer per nacht. Het is alsnog vermoeiend maar ook weer een fase die ooit voorbij is.
één maand geleden
Reactie op demi_93
Dit zag ik ergens anders ook voorbij komen. Misschien past dit net aan. All ...
Gewoon zeggen dat je man anders drie keer per nacht jullie kindje naar jou mag brengen omdat jij je bed niet uit wilt 🤪
één maand geleden
Meer baby's die het eerste deel van de nacht 4 uur slapen met daarna gewoon lekker iedere 1,5 a 2 uur willen drinken om daarna weer verder te slapen? Ik ben kapot 😴
één maand geleden
Reactie op demi_93
Dit zag ik ergens anders ook voorbij komen. Misschien past dit net aan. All ...
Ik heb voor €5 een ledikant van marktplaats gekocht! Wel een nieuw matrasje voor erin gekocht (€27 IKEA) en was uiteindelijk €40 kwijt aan hout en schroeven om de poten op te hogen 🥲 vergeet ook niet iets van spanbanden om het goed vast te zetten en wij gebruiken pool noodles om de gaten op te vullen
één maand geleden
Hi allemaal! Hoe gaan jullie om met een baby die de nacht doorslaapt? Maken jullie hem/haar nog wakker om te voeden tussendoor of hoeft dat niet meer? Baby is 6,5 maanden nu en vind het een beetje eng voor mijn productie om hem te laten door slapen 🙈
één maand geleden
Reactie op sterretje236
Hi allemaal! Hoe gaan jullie om met een baby die de nacht doorslaapt? Maken ...
Mijn oudste sliep na 10 weken al door. Nooit wakker gemaakt voor een voeding en dat ging goed met de productie.
Maar ik weet natuurlijk niet of dat voor iedereen zo is. Is je productie nu goed of moet je er hard voor werken om het op gang te houden?
één maand geleden
Reactie op sterretje236
Onze dochter komt al een tijdje ‘s nachts niet meer voor een voeding, ik maak haar niet wakker (ze groeit goed etc). Was ook bang voor m’n productie, zeker gezien het feit dat ze sporadisch (1 x in de zoveel weken) ‘s nachts nog wel een slokje wil. Maar tot nu toe heeft dat nog niet tot problemen geleid.. De dag daarna heb ik dan wel weer meer stuwing omdat mijn lijf vlgs mij denkt ‘s nachts standaard weer melk te moeten produceren..
één maand geleden
Reactie op sterretje236
Lekker laten slapen zou ik zeggen haha. Zou dan denk ik eerder even kort kolven..
één maand geleden
Ondertussen zijn we al 6 maanden op weg met de BV. Het gaat super goed en ook het kolven op werk gaat wonderbaarlijk goed (wat productie betreft). Ik geniet nog van onze momentjes samen en vind het prachtig om onze dochter zo goed te zien groeien op alleen “mijn” melk #trots
Desondanks merk ik dat ik er steeds meer aan toe begin te zijn om m’n lijf meer voor mezelf te hebben. Het kolven op werk gaat me ook steeds meer tegen staan. Helemaal stoppen met de BV wil ik (nu nog) niet, maar wel afbouwen. Maar die drempel voelt hoog, ook omdat onze dochter zo nu en dan nog echt troost heeft aan de borst. Ben “bang” dat ik haar tekort ga doen.
Is er al iemand begonnen met afbouwen en heeft er iemand tips? Hoe kan ik het het beste aanpakken?
één maand geleden
Ik ben wel benieuwd naar de hoeveelheid die jullie kolven voor jullie 6 maanden oude baby's. Het valt me echt tegen hier uit 2 borsten (meestal 70-80). In de avond is het meer (110) maar komt bijna niet voor dat ik dan moet kolven. Voor de opvang geef ik haar 3 voedingen van 110 mee. Als ik 3 keer kolf mis ik meestal een hele voeding.
Ik ben dit niet gewend, bij de vorige twee zonder problemen altijd genoeg kunnen kolven. Ik eet en drink genoeg. Niets lijkt invloed te hebben op mijn opbrengst.
Mijn dochter is overigens gewoon tevreden dus dat geeft wel vertrouwen, drinkt ze dan gewoon minder overdag? Omdat haar groei de vorige keer onvoldoende was durf ik haar niet minder voeding mee te geven naar de opvang. Maar ik weet dus ook niet zo goed wat ik wel nog kan doen. Of dat dit gewoon oke is en bij haar hoort.