795 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Ilsje1995

Vraagje betreft kolven: Over een x aantal weken ga ik weer aan het werk en ...
Ik kolfde dan in de ochtend net wanneer het uitkwam. Direct erna of na een uurtje ofzo. Als ik weg ben kolf ik iedere 2,5-3 uur of als het niet anders kan voor 4uur, dan kolf ik ook een stuk meer als ik zo lang wacht.

3 maanden geleden

Reactie op Ilsje1995

Vraagje betreft kolven: Over een x aantal weken ga ik weer aan het werk en ...
Ik kolf op advies van lactatiekundige 30/45 min na de ochtendvoeding. In mijn geval is dat om 7.30u, dus uiterlijk 8.15u kolven. Ik kolf beide kanten elektrisch en duurt zo’n 10 min na voeding. Zoon drinkt ook beide kanten. Als ik weg ben kolf ik langer, ik kolf ong de hoeveelheid wat hij mag drinken of tot er niets meer komt. Kolf dan om de 3 a4 uur

3 maanden geleden

Reactie op Mamaof1

Ik kolfde dan in de ochtend net wanneer het uitkwam. Direct erna of na een ...
Kolf je dan beide borsten? En stop je dan pas als er niets meer komt?

3 maanden geleden

Reactie op Ilsje1995

Om geen overproductie te veroorzaken kun je het beste niet meer dan 50cc kolven.

3 maanden geleden

Reactie op Gingie23

Om geen overproductie te veroorzaken kun je het beste niet meer dan 50cc ko ...
Van de borst waar ze niet uit gedronken heeft of beide?

3 maanden geleden

Reactie op Ilsje1995

Ja ik kolf beide borsten, tot ze leeg zijn ja, 10 min ong.. maar niet elke dag, om de dag ofzo deed ik dat, soms om de 2.. dan krijg je ook geen overproductie.. anders denken je borsten elke ochtend meer aan te moeten maken.. Nu ik een voorraadje heb doe ik het ook niet meer. Of ze moet een nacht slecht gedronken hebben dan kolf ik ze nog wel eens leeg

3 maanden geleden

Hoeveel minuten kolven jullie op werk? Ik vind het zelf lastig te zien(het druppelen in de kolf)/voelen wanneer m'n borsten leeg zijn, dus hou 18 minuten aan. Maar weet niet of dit te lang is? Ik kolf dubbelzijdig (dus 18 min per kant)

3 maanden geleden

Knijpt jullie kind ook zo hard in de borst met drinken? Ik heb serieus een klein wondje omdat ze zo hard kneep 🤣

3 maanden geleden

Reactie op NanoontjePowerrr

Hoeveel minuten kolven jullie op werk? Ik vind het zelf lastig te zien(het ...
Ik doe 20/25 minuten. Dan heb ik ongeveer wat m’n dochter drinkt.

3 maanden geleden

Het gaat om de ml’s die je kolft niet om het aantal minuten

3 maanden geleden

Ik maximaal 15 minuten. Ik zie dat de melk dan een stuk langzamer stroomt en vanaf dat punt is kolven voor mij niet meer zo zinvol. Als ik met 15 minuten te weinig kolf, kolf ik liever 2 uur later een keertje extra dan dat ik de eerste sessie verleng.

3 maanden geleden

Reactie op Carly90

Knijpt jullie kind ook zo hard in de borst met drinken? Ik heb serieus een ...
Hier net zo! 😅

3 maanden geleden

Reactie op Carly90

Knijpt jullie kind ook zo hard in de borst met drinken? Ik heb serieus een ...
M’n borst zat laatst helemaal onder de krassen. Vriendin vroeg me wat ik toch had uitgespookt. Ik zeg “kind is wat enthousiast met het drinken” 😂😂😂

3 maanden geleden

Je kunt vaak beter kort met even een tussenpoos dan ineens lang. Denk aan 10 min kolven 5 rust en dan weer 10 minuten. Zelf kolf ik hoogstens 8 min per 3 uur

3 maanden geleden

Ik zet heel vaak mijn horloge timer op 10 min, zo heb ik beetje leidraad voor het kolven. Als ik zie dat er eerder minder uitkomt, stop ik of zet ik nogmaals toeschietreflex functie aan. Meestal binnen 10 min klaar, eerder kolfde ik stipt om de 3 uur nu durf ik er soms ook 3,5/4 uur van te maken.

3 maanden geleden

Als jullie de fles geven met afgekolfde melk, hoeveel ml drinkt jullie baby dan? Deze week ging hij voor het eerst hele dagen naar kdv dus we zijn erachter gekomen dat hij echt behoefte heeft aan een fles van +/- 180ml (zelfs 1x 200ml!). Ik vind dat best veel toch? Hij is nu 17 weken/bijna 4 maanden.

3 maanden geleden

Reactie op therealkeeks

Als jullie de fles geven met afgekolfde melk, hoeveel ml drinkt jullie baby ...
Hier 115/120ml soms minder. Hoezo denken jullie dat dan? Borstgevoedde baby’s drinken vaak mindere hoeveelheden maar vaker per dag.

3 maanden geleden

Reactie op therealkeeks

Wordt de fles wel therapeutisch gegeven met kleinste speen en doet je kindje er minimaal 20 minuten over?

3 maanden geleden

Reactie op therealkeeks

180/200 ml is echt veel. https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/ https://m.youtube.com/watch?v=UH4T70OSzGs

3 maanden geleden

Reactie op therealkeeks

T wisseld heel erg wat ze drinkt maar meestal zit het tussen de 120 a 180 en soms uitschieters naar 200. Ik denk als ze dat nodig heeft is het prima. Als we minder geven is ze heel onrustig. Ze geeft zelf aan als ze vol zit.