805 Reacties

één maand geleden

Misschien iemand die ervaring hiermee heeft. Ik ga maandag ook even contact opnemen met de lactatiekundige. Ik ben gaan kolven omdat onze dochter enorm spuugde dus ben ik de voeding gaan indikken. Nu is ze 6 maanden en heb al 1.5 geen live meer gegeven en tot mijn schrik snapt ze het niet meer. Ik dik de voeding niet meer in , het heeft weinig toegevoegde waarde omdat ze alsnog veel spuugt.. ik zou zo graag weer live willen voeden. Kan dit überhaupt nog? Ze hapt niet aan en heeft geen idee meer :(

één maand geleden

Reactie op s19891

Misschien iemand die ervaring hiermee heeft. Ik ga maandag ook even contac ...
Ik kolf trouwens fulltime geen kunstvoeding

één maand geleden

Reactie op s19891

Misschien iemand die ervaring hiermee heeft. Ik ga maandag ook even contac ...
Je kan proberen als ze slaapt of half slaapt haar aan te leggen, soms wilt dit nog wel eens werken. Veel huid op huid, knuffelen en gewoon heel vaak proberen (en proberen niet gefrustreerd te raken als het niet lukt). Lactatiekundige kan je maandag vast ook meer tips geven maar dit zou ik het weekend iig alvast proberen 🙂

één maand geleden

Reactie op Mamaof1

Je kan proberen als ze slaapt of half slaapt haar aan te leggen, soms wilt ...
Is het niet zo dat met deze leeftijd het reflex weg is? Zoiets las ik dus. Dankjewel voor de tips!

één maand geleden

Reactie op s19891

Is het niet zo dat met deze leeftijd het reflex weg is? Zoiets las ik dus. ...
Als ik het goed heb en goed zeg, is het zo dat ze het niet verleren en het in theorie beide zouden moeten kunnen. Hier vind je misschien nog wat interessante info, die je kan helpen: https://www-medela-com.translate.goog/en-au/breastfeeding-pumping/blog/breastfeeding-tips/getting-baby-back-on-the-breast-how-to-deal-with-breast-refusal?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=rq#:~:text=Try%20Using%20a%20Nipple%20Shield&text=Because%20the%20nipple%20shield%20feels,is%20pulled%20into%20the%20shield.

één maand geleden

Pffff vannacht echt elke 2 uur gezien, hij is nu 6mnd en een week. Wilde ook echt elke keer drinken 😵‍💫 wil zo graag weer normale nachten hebben. Overdag eet hij ook zo goed zijn hapjes, houd echt van eten. Andere kindjes die ook zo rupsje nooitgenoeg zijn rond deze leeftijd? Hij kan nu ook echt goed zelf zitten dus zit denk ik echt in een ontwikkeling!

één maand geleden

Mijn baby is 6 maanden en ik heb het idee dat mijn productie heel erg achteruit is gegaan. Ik geef een combinatie met kunstvoeding en ik ben heel slecht in vaak genoeg kolven etc.. ik leg haar wel heel vaak aan, maar toch heb ik het idee dat ze niet genoeg krijgt... wat moet ik doen?

één maand geleden

Hoeveel tijd laten jullie tussen een voeding en hapjes zitten? Ik kom steeds in de knoei kwa tijden met bv, hapjes en dutjes. Ze krijgt om de +/- 3 uur bv wakker tijd van +/- 2 uur en ergens tussendoor moet nog een hapje ?! Hoe doen jullie dit 🥲

één maand geleden

En dan niet dat ze aan t einde van die 3 uur zit dat ze dus veel honger heeft dan geef ik liever eerst borst dat ze niet gretig gaat eten. Maar ik heb nu het idee dat er te weinig tijd tussen zit dat ze dus erg weinig eet. En anders zit ik in de knoei met een volgend dutje. 😵

één maand geleden

Reactie op Ebru1993

Mijn baby is 6 maanden en ik heb het idee dat mijn productie heel erg achte ...
Je zou je kunnen verdiepen in power kolven. Maar dat kost best even wat moeite. En anders toch kolven op de momenten dat je nu kv geeft. Zo wordt de vraag naar bv weer groter en wordt de productie hopelijk weer wat meer.

één maand geleden

Reactie op Deesje97

Hoeveel tijd laten jullie tussen een voeding en hapjes zitten? Ik kom steed ...
Ik geef meestal voor zijn ochtend slaapje de borst, dan slaapt hij iets van een uurtje en dan geef ik fruithap. Z'n groente hap krijgt die eigenlijk meestal net voor wij gaan eten of tegelijk met ons, hoelang hij dan daarvoor de borst heeft gehad verschilt. Ik heb ook wel dagen na de opvang dat hij half 6 de borst krijgt, 6 uur eten en dan om 7 uur a half 8 weer de borst voor het slapen gaan.

één maand geleden

Reactie op Deesje97

Hoeveel tijd laten jullie tussen een voeding en hapjes zitten? Ik kom steed ...
Ik doe het willekeurig tussendoor 😅 In de ochtend slaapt ze 40/45 min, dus dan na het eerste dutje krijgt ze fruit, dan slaapt ze ergens tussen 12-14 uur en dan krijgt ze daarna broodje, en dan tussen 16-17 uur kort dutje en dan daarna groente, maar borstvoeding gaat voor. Dus soms is het na de borst maar ze eet dan ook wel dus ze is er ook echt wel aan toe.

één maand geleden

Hoi allemaal, hoe doen jullie dat nu met voeden op verzoek, nu er langzaam steeds meer een ritme komt in alle hapjes/slapen/spelen/evt tandjes poetsen? Ik merk dat ik t steeds iets ingewikkelder en onhandiger begin te vinden

één maand geleden

Reactie op Ebru1993

Mijn baby is 6 maanden en ik heb het idee dat mijn productie heel erg achte ...
Waarom denk je dat je niet genoeg melk hebt? Groeit je kindje goed volgens who curve?

één maand geleden

Reactie op Hammiemammie

Hoi allemaal, hoe doen jullie dat nu met voeden op verzoek, nu er langzaam ...
Ik snap dit wel. Ik vind het ook steeds lastiger worden. De hongersignalen zijn ook veel minder duidelijk en als ik hem de borst geef zonder dat hij wil, bijt hij 😳 wat ik nu doe, is aanbieden na 3 uur en voor elk slaapje/hapje. Ik beweeg hem niet meer zelf naar de borst totdat hij wild begint te happen zeg maar. Zo weet ik zeker dat hij wel echt wil drinken en me niet gaat bijten. Ik ben dus eigenlijk gewisseld naar vooral voeden op tijd, omdat ik de ‘verzoeken’ niet meer zie. Als ik ze nog wel zie, dan voed ik uiteraard wel.

één maand geleden

Reactie op Gingie23

Waarom denk je dat je niet genoeg melk hebt? Groeit je kindje goed volgen ...
Ik weet dat ik het niet aan het kolven moet aflezen, maar de kolfopbrengst wordt steeds minder en ze drinkt heel onrustig. Maar ik heb het idee dat het nu wel weer wat meer is geworden.. Ze is vanaf de geboorte groot, en ik weet eigenlijk niet hoe ze op de who curve groeit maar bij het CB zit ze met zowel lengte als gewicht op de bovenste lijn en daar groeit ze ook een beetje op door

één maand geleden

Heeft iemand ervaring met een tepelontsteking? Of iets in die trant? Vorige week werd mn tepel rood en dik. Ging open na kolven (echt bloed). En nu met zilverkapje en tepelcreme geprobeerd te genezen maar week verder alsnog zooo pijnlijk en elke keer open..

één maand geleden

Reactie op LoviBB

Dat idee heb ik ook idd, dat dit is wat ze drinkt...hoeveel doe jij in de f ...
Ik kolf 120-180 per keer, maar mijn baby (nu 7m en ruim 8kg) drinkt ook flesjes van 160 mL per keer (flesjes dan ook zelfde frequentie als borst en dat is echt wel iedere 2-3u 24/7 door dus de formule klopt dus bij ons niet). Vind het ook veel maar ze heeft nou eenmaal honger dus tja… Niet direct je vraag maar als je tekort komt zou ik kijken naar je borstschilden/kolf of alles goed past, dubbelzijdig kolven als je dat nog niet doet en wellicht kijken of je toch ergens een extra momentje kunt vinden om te kolven. Ik kolf trouwens 20 min per sessie (dubbelzijdig) en probeer evenveel sessies als flesjes te hebben.

één maand geleden

Reactie op RT1989

Ik kolf 120-180 per keer, maar mijn baby (nu 7m en ruim 8kg) drinkt ook fle ...
Ik kolf inderdaad ook dubbelzijdig. Voorheen ongeveer een kwartier, nu rond de 10 minuten. Soms in de auto op weg naar huis kolf ik 10 minuten, 10 minuten pauze en dan weer 10 minuten. Gister had ik daarmee 110, maar was het ook 3,5 uur geleden dat ik gekolfd had. Gisteren had ik dus 70 - 95 - 110. Ze drinkt ook beide borsten per keer, maar echt maar 2-3 minuten per borst. Inmiddels weer naar cb geweest en haar groei is oke bevonden tov de vorige meting. Alleen moeten we nu over 2 weken terug voor haar hoofdje. Dat groeit al sinds de geboorte op het onderste lijntje dus volgens mij prima, want het groeit op de eigen lijn en maakt op de who curve zelfs een positief stapje, maar ze wilden toch nog een extra check deze keer. Wanneer kolven jullie extra als dat nodig is? Ik lijk in de avond juist meer productie te hebben dan in de ochtend.

één maand geleden

Reactie op LoviBB

Ik kolf inderdaad ook dubbelzijdig. Voorheen ongeveer een kwartier, nu rond ...
Ik heb alleen savonds tijd om extra te kolven, dat doe ik wel bijna elke avond, beide borsten 3x 10 min met telkens 10min pauze, dan kolf ik tussen 30-50cc. Met mijn productie doet dat volgens mij niet zo veel. Ik heb nog nooit meer dan 70cc gekolfd. Ik was hier lang onzeker over, maar mijn dochter groeit, gewicht en lengte is-1.