807 Reacties
één maand geleden
Reactie op LoviBB
Ik kolf inderdaad ook dubbelzijdig. Voorheen ongeveer een kwartier, nu rond ...
Ik hoorde dat het beste moment was zodra je kindje slaapt voor het eerste dutje. Maar dan heb ik nog een peuter rondlopen 😉. Dus ik kolf niet extra, of ik probeer op thuiswerkdagen de sessies wat dichter op elkaar te doen zodat ik een extra sessie heb. Maar ja dan kolf ik per keer wel wat minder dus netto haalt het niet heel veel uit.
één maand geleden
Als iemand nog op zoek is naar Boezemvriendjes plus? Ik heb een nieuw zakje nog “over” helaas moet ik stoppen omdat er een operatie aan zit te komen.. https://link.marktplaats.nl/m2171098239?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
één maand geleden
Reactie op RT1989
Ik hoorde dat het beste moment was zodra je kindje slaapt voor het eerste d ...
Ik heb ook wel eens 'extra' proberen te kolven op weg naar het werk bijvoorbeeld. Maar dat leverde dan 20 op dat was me de moeite niet waard. Binnen 3 uur kolven levert meestal 70 op, met 3 uur 45 minuten 95. Maar soms is het na een langere periode ook maar 70.
Het is mijn 3de kindje dus voor mijn gevoel ren ik de hele dag door en krijg ik nog niet alles gedaan. Ik ben blij als ik in de avond 1 uurtje op de bank kan zitten, maar zelfs dat lukt niet altijd. Denk dat ik toch ga proberen om iedere avond even te kolven om uiteindelijk genoeg te hebben voor mijn werkdagen, maar vraag me wel af hoelang ik dat ga volhouden.
één maand geleden
Zijn er mensen die vanaf 6 maanden succesvol hebben afgebouwd tot de avond/nacht/ochtendvoeding? Hoe pak je dit aan zonder dat je productie te ver terug loopt? Ik kolf nu nog 2x op werk (3x pw) verder geef ik live.
één maand geleden
Baby sliep een tijdje door maar sinds de hapjes opeens niet meer en heb ik het idee dat ze het in de nacht inhaalt. Voeding van 10 uur is er nu af en ze eet ook wel veel naar mijn idee. Maar dan komt ze nu snachts. Verder valt me ook op de ze heel veel rond wil kijken en niet de tijd neemt om te drinken. Ze is nu bijna 7 mnd en weegt 8,2kg ongeveer. Groeit dus goed. Moet ik nou toch weer overdag die voeding erbij doen of juist niet? Idk.
één maand geleden
Reactie op bubba75
Baby sliep een tijdje door maar sinds de hapjes opeens niet meer en heb ik ...
Zoals ik begreep van LLL Vlaanderen zit er in eten minder calorieën dan borstvoeding. Dus het lijkt me dan te kloppen dat ze het ergens in wil halen om wel de juiste voedingen binnen te krijgen. Ik geef alleen eten als oefen en niet als vervanging van borstvoeding. Dus als ze zelf aangeeft dat ze echt wil drinken dan krijgt ze de fles of borst. En hier tussen door kauwt ze op sinaasappel of stukje Paprika, banaan ect om de smaken en structuur te leren kennen. Maar goed ieder kindje is altijd anders hè dus kan zo zijn dat het anders bij jou werkt.
En als je de kleine toch een fles/borst geeft op het moment dat jij naar bed gaat? Misschien helpt dat voor je
één maand geleden
Reactie op Elderflower
Zijn er mensen die vanaf 6 maanden succesvol hebben afgebouwd tot de avond/ ...
Ja tot nu toe gaat dit hier goed. Wel wat zorgen over mijn productie inderdaad. Dochter krijgt om 23u nog wel een kunstvoeding (dat was de eerste die we switchten van bv naar kv).
Voor het slapen gaan (rond 19u) geef ik haar borstvoeding en 's nachts ook (meestal tussen 3 en 4). Dan heb ik niet veel melk, maar dat lijkt ze niet erg te vinden. Ik hoop eigenlijk dat dit steeds minder wordt en dat ze gaat doorslapen :) In de ochtend probeer ik ook weer te starten met borstvoeding, maar naar mijn idee heb ik dan heel weinig melk. Toch lijkt ze niet ontevreden. En desnoods geef ik wat eerder haar hapje of de volgende fles.
Om productie op peil te houden slik ik sinds kort 's avonds weer boezemvriendjes. Anders zou ik 's avonds of 's ochtends nog extra kunnen kolven, maar daar heb ik eigenlijk geen zin meer in. Vooralsnog wel tevreden met hoe het gaat en ik hoop op deze manier nog want antistoffen mee te geven tegen de najaarsvirussen... :)
één maand geleden
Reactie op Elderflower
Zijn er mensen die vanaf 6 maanden succesvol hebben afgebouwd tot de avond/ ...
Nog niet maar wel mee bezig! Ik kolf ook 2x op het werk en de kleine eet 3 x in die tijd. Dit heb ik een week gedaan. Vanaf morgen ben ik een week samen met haar en wil ik over naar 2 flesjes en 1 live voeding onder werktijd en over een week niet meer kolven op het werk/ geen live voedingen overdag. Ben heel benieuwd hoe het daarna zal gaan. Ze is nu 6 maanden en 1 week.
één maand geleden
Reactie op nienke_vincent
Ja tot nu toe gaat dit hier goed. Wel wat zorgen over mijn productie inderd ...
Thanks voor het delen. Heb je voor je gevoel minder mell sinds het afbouwen? Of is dat al eerder een probleem geweest. Lijkt me niet fijn steeds die onzekerheid of je wel genoeg melk hebt. Is het jouw plan om nog lang te voeden?
één maand geleden
Reactie op Eerstekeer123
Nog niet maar wel mee bezig! Ik kolf ook 2x op het werk en de kleine eet 3 ...
Thanks voor je reactie. Sinds ik werk (al 3 maanden, kolf ik 2x en drinkt zij 3x) dus op werkdagen heb ik dat eigenlijk al afgebouwd. Op mijn vrije dagen heb ik wel genoeg melk in de middag om alles live te geven. Mijn vriezer voorraad gaat er dus heel langzaam aan. Ik heb ook geen zin meer in kolven naast die 2x op werk, dus er zal niet echt meer bijkomen. Ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren met de voedingen overdag afbouwen en of je dan op de overige momenten nog genoeg melk hebt. Laat je het hier weten?
één maand geleden
Reactie op Elderflower
Thanks voor het delen. Heb je voor je gevoel minder mell sinds het afbouwen ...
Ja productie is snel minder geworden toen ik overdag steeds minder ging kolven. En nu is het dus de vraag of ik het in de avond/nacht/ochtend op peil kan houden. Leg haar nu rond 19u, 3u en 7u aan en daar gaat ze vooralsnog goed op. Laatst was ze om 5u wakker en dacht ik dat het misschien toch honger was, maar hoefde ze geen fles.
Ik heb niet echt een plan hoe lang ik dit wil doen. Ik heb vorige week een covid vaccinatie gehaald en kan begin november de griepprik krijgen dus zou mooi zijn als ze die nog kan meekrijgen :) En verder gewoon zo lang het goed loopt denk ik.
één maand geleden
Ik heb het mezelf denk ik moeilijk gemaakt 🙈 mijn baby neemt geen speen dus deed ik haar altijd aanleggen als troost, slokje drinken, soms in slaap laten vallen. Maar nu lijkt ze dus “verslaafd” aan mijn borst🤦🏻♀️ op de opvang gaat het best oké maar als ze alleen thuis is met mijn man, huilt ze letterlijk totdat ik terug ben😢 hij kan haar dus ook nooit naar bed brengen. Iemand tips hoe ik dit patroon kan doorbreken?🙈
één maand geleden
Reactie op Mamaof1
Ik heb het mezelf denk ik moeilijk gemaakt 🙈 mijn baby neemt geen speen du ...
Misschien niet de reactie waar je naar op zoek bent, maar ik wil even zeggen dat je je niet vervelend erover moet voelen. Ik heb ook altijd getroost met de borst en de kleine pakt ook geen speen, maar als ik er niet ben is het geen probleem. Het is dus niet iets wat jij veroorzaakt hebt naar mijn mening.
Dat het bij de opvang wel goed gaat, betekent dat ze het wel kan zonder jou. Ik denk dat in dit geval je man aan de bak zal moeten om een eigen manier te vinden om haar te troosten en in slaap te brengen…
Hier is het echt verschillend en afhankelijk van wie met hem is. Op het kdv is hij voorbeeldig en slaapt lange dutjes. Bij mijn man thuis slaapt hij ook best wel prima. Bij mij slaapt hij alleen super korte dutjes en wordt om elk klein ding wakker. Ik krijg hem ook bijna niet in slaap, terwijl mijn man dit vaak met een minuut of 10 wel lukt (ik ben vaak 30-60 min bezig).
één maand geleden
Reactie op JarjarBinks
Misschien niet de reactie waar je naar op zoek bent, maar ik wil even zegge ...
Ik sluit mij hier bij aan. Ik doe ook borst voor troost etc. en bij mij wil ze vaak even een slokje, maar bij de kdv of oma of vriend gaat slapen ook prima. Iedereen heeft zijn eigen manier hier. En dat was voor mijn kindje even wennen, maar inmiddels is alles prima.
één maand geleden
Hebben jullie ervaring met je productie weer te laten toenemen?
Mijn zoontje is bijna 7 maanden, ik ben een maand geleden gestopt met exclusief borstvoeding, voedt nu nog twee keer per dag maar merk dat m’n productie heel erg afneemt. Maakt me onzeker en ik merk dat ik niet wil dat het stopt. Wat denken jullie, moet ik simpelweg vaker kolven om te proberen de productie weer op te hogen?
één maand geleden
Reactie op bubba75
Tot wanneer is het dan oefening en wanneer ga je vervangen want je werkt na ...
Je kindje zal vanzelf meer gaat eten en minder melk gaan drinken. Je hoeft zelf dus niks te vervangen. Melk is voldoende tot 1 jaar en zelfs daarna mag je de borst op verzoek blijven geven maar is vaste voeding wel belangrijk
één maand geleden
Ik begrijp er even niks van, of ben momenteel op zoek naar een/de oorzaak. Ik geef inmiddels ruim 6 maanden borstvoeding.
Recent ben ik voor het eerst weer ongesteld geworden waarbij mijn productie erg leek af te nemen. Echter zie ik die alleen terug bij kolven, de kleine man lijkt nergens last van te hebben. Wel drinkt hij korter sinds een paar weken, elke keer blijft er wat melk over dat ik er meestal met gemak uit kan masseren. Ik dacht dat dit te maken had met het krijgen van tandjes, want die heeft hij ook sinds 3 weken.
Echter blijft de productie nog steeds achter, terwijl de ongesteldheid al 2 weken geleden is. Nog steeds drinkt onze man minder lang, maar lijkt er wel genoeg aan te hebben. Maar kolven is dramatisch op dit moment, dus voorraad moedermelk is nagenoeg op.
Concreet is mijn vraag of dit anderen bekend voor komt, en of niet gewoon mijn kolf kapot is?