807 Reacties

één maand geleden

Reactie op ChloeLucifer

Ik begrijp er even niks van, of ben momenteel op zoek naar een/de oorzaak. ...
Wat voor kolf heb je en hoe oud is die?

één maand geleden

Reactie op Carly90

Wat voor kolf heb je en hoe oud is die?
Een Elvie stride dubbele elektrische borstkolf. Ongeveer een half jaar oud.

één maand geleden

Reactie op ChloeLucifer

Ik heb precies hetzelfde sinds m’n menstruatie terug is. M’n zoontje drinkt live niet anders dan voorheen maar kolven als hij op de opvang is gaat steeds minder en ik heb indd ook niet genoeg ml’s meer. Ik las ergens dat het zowel tijdens je menstruatie en ovulatie een dipje kan hebben, wellicht dat het daardoor na twee weken nog/weer zo is? Ik heb zelf nog geen oplossing behalve extra proberen te kolven wanneer het kan en m’n vriezer voorraad aanbreken

één maand geleden

Reactie op ChloeLucifer

Ik vind mijn kolfopbrengst ook tegenvallen en heb ook wel eens vraagtekens bij de kolf gezet, maar in de avond kolf ik wel een voeding 110 ongeveer, dus denk dat ik overdag gewoon minder heb (70-80) terwijl ik 100 mee wil geven naar de opvang. Thuis is ze ook altijd tevreden met wat ze bij mij kan drinken dus prima denk ik. Vandaag helemaal vergeten te kolven om 16:30 (laatste keer was 13:00 uur) bleek ze om 14:30 haar laatste flesje te hebben gehad (dus maar 2 vd 3) toen maar live gevoed om half 6. Daarna nog willen kolven want misschien was er nog iets over, maar dat was maar 10 ml. De moeite niet waard, weet ik dat ook weer, dat ze ze toch echt prima leegdrinkt binnen een paar minuten.

één maand geleden

Bedankt voor jullie reacties. De herkenning doet goed, ondanks dat het geen oplossing is. Ik twijfel om langs het spreekuur van de lactatiekundige te gaan binnenkort. Mocht ik dat doen dan zal ik laten weten wat daaruit komt. Dan laat ik het voor nu in ieder geval afhangen van het gewicht van onze kleine man, als hij goed blijft aankomen hoef ik me geen zorgen te maken natuurlijk.

één maand geleden

Reactie op bubba75

Tot wanneer is het dan oefening en wanneer ga je vervangen want je werkt na ...
Zoals mivd aangaf is borstvoeding tot 1 jaar genoeg maar wat gingie23 klopt ook. Ze gaan steeds meer eten terwijl voor mij dat aan het oefenen is. Als ze dan melk drinkt bij mij aan de borst of fles merk ik dat dit meer wordt.dus meer ML of langer aan mn borst. Dus dan worden de momenten aan de borst/fles minder. Bijvoorbeeld Dus ipv 6 x op een dag wordt het 5x drinken ect. Het is echt fijn om dit soort vragen aan LLL te vragen. Ik vind hen heel fijn en geeft me altijd zelfvertrouwen Website is www.borstvoeding.nl Mooi dat je nog steeds borstvoeding geeft🥰. En als je kindje vrolijk en alert is dan doe je het echt goed hoor. Met alle info is het nog steeds algemene richtlijnen hè. Jij kent jou kindje het beste..

één maand geleden

Reactie op ChloeLucifer

Heb je recent je tepels nog opgemeten voor de juiste maat kolf schilden? Het zou idd nog aan de kolf kunnen liggen

één maand geleden

Iedere keer als m’n dochter meer gaat drinken heb ik toch ook zo’n honger he. Echt weer zo’n niet te stoppen honger, vet irritant 😂

één maand geleden

Reactie op Misjoe

Iedere keer als m’n dochter meer gaat drinken heb ik toch ook zo’n honger h ...
Heel herkenbaar. Ik heb sowieso altijd honger sinds tweede trimester van mijn zwangerschap en dat is nu nog steeds niet weg. Ik geef de schuld aan de borstvoeding :P

één maand geleden

Hoeveel afgekolfde melk krijgen jullie kindjes nu? Als ze bij mij is krijgt ze gewoon bv maar op de opvang en met papadagen krijgt ze afgekolfde melk. Ben benieuwd hoeveel ze bij jullie drinken..?

één maand geleden

Reactie op Deesje97

Hoeveel afgekolfde melk krijgen jullie kindjes nu? Als ze bij mij is krij ...
Op werkdagen krijgt ze 3x 100ml. Bij jou?

één maand geleden

Reactie op Elderflower

Op werkdagen krijgt ze 3x 100ml. Bij jou?
Ik gaf 3x 160 mee naar de opvang. Maar ze zeiden vandaag dat ze niet tevreden is daarna. De weken hiervoor ging het wel goed en dronk ze steeds rond de 140. Nu willen ze dat ik wel meer meegeef en anders nadenken over kv. Aangezien ik maar kolf voor 2 voedingen per dag... Was daarom benieuwd hoeveel andere kindjes krijgen.. ------ (Ben bekend met therapeutisch fles geven dus daar hoef ik geen reacties over van anderen...🙈)

één maand geleden

Reactie op Deesje97

Die van mij drinkt 2x120ml ongeveer. En hij krijgt wat vast voedsel op de opvang. Ik werk vanuit huis, dus hij is ongeveer 9 uur weg van huis. Ik voed nog ongeveer elke 3 uur en lever hem ‘afgetankt’ af en hij krijgt direct weer als hij thuis is. Soms op een lange dag drinkt hij meer (ik geef altijd 3 porties mee).

één maand geleden

Reactie op Deesje97

Ik voed ze op mijn werkdagen ook 1-2keer live, anders 90cc max. Ik kolf niet zo veel, moet het van meerdere dagen verzamelen.

één maand geleden

Reactie op Deesje97

Hier 3x 130

één maand geleden

Reactie op Deesje97

Ik gaf 3x 160 mee naar de opvang. Maar ze zeiden vandaag dat ze niet tevred ...
Ik denk dat 160 al best ruim is. Hoeveel kolf je per kolfbeurt? Kom je daar in de buurt?

één maand geleden

Reactie op Elderflower

Ik denk dat 160 al best ruim is. Hoeveel kolf je per kolfbeurt? Kom je daar ...
Ik kolf echt net 2x 160... Ik wil ook niet dat ze honger heeft. Maar ik vind het ook lastig om 3x 180 mee te geven aangezien mijn productie dat gewoon niet aan kan... 🫠

één maand geleden

Reactie op Elderflower

Ik denk dat 160 al best ruim is. Hoeveel kolf je per kolfbeurt? Kom je daar ...
Sorry per kolfbeurt zit ik tussen de 50 en 100ml.. en dan kolf ik beide kanten

één maand geleden

Reactie op Deesje97

Ik kolf echt net 2x 160... Ik wil ook niet dat ze honger heeft. Maar ik vi ...
Ik kan me haast niet voorstellen dat ze meer dan 3x 160 nodig heeft. Zeker niet als jij dat ook niet kolft. Wellicht nog even navragen wat ze dan aan haar merken? Is het een optie om thuis een keer een flesje te geven en kijken hoe ze reageert na 160 ml?

één maand geleden

Reactie op Elderflower

Ik kan me haast niet voorstellen dat ze meer dan 3x 160 nodig heeft. Zeker ...
Ze zei dat ze dan echt direct gaat huilen/schreeuwen.. ze "moet" dan echt meer hebben. Vanmorgen hadden ze zelfs 200ml gegeven tot ze genoeg had.. wat ik echt bizar veel vind. Ik ga het van de week even proberen idd! Ben benieuwd.