807 Reacties
één maand geleden
Reactie op Deesje97
Hoeveel afgekolfde melk krijgen jullie kindjes nu?
Als ze bij mij is krij ...
Ik gaf 3x 120 mee, vaak gaven ze dit tot mijn ergenis (wel meerdere malen wat van gezegd) in 2 delen van 180. Ik krijg het deze week niet meer bij elkaar gekolft dus geef nu 2x 160 mee. Hij is wel deze week begonnen met brood en eet zijn fruit ook goed. Hij lijkt hier genoeg aan te hebben want hiervoor dronk Hij die 180 ook vaak niet meer leeg
één maand geleden
Reactie op Deesje97
Ik gaf 3x 160 mee naar de opvang. Maar ze zeiden vandaag dat ze niet tevred ...
Opvang zei 2 weken terug ook dat ze dachten dat ik niet genoeg gaf, porties te klein. Moest ook nadenken over kv. Was al akkoord, maar ondertussen drinkt ze nog maar 2 flesjes van 100 daar, eet goed fruit, warme maaltijd en zelfs brood. Thuis drinkt ze veel vaker, dus ga nu 2x 120 meegeve, nog 2 of 3 porties in de vriezer daar.
één maand geleden
Reactie op Deesje97
Ik kolf echt net 2x 160...
Ik wil ook niet dat ze honger heeft. Maar ik vi ...
De opvang zegt al heel gauw dat het te weinig is omdat ze vaak geen ervaring hebben met borstgevoedde baby’s.
Teddy Roorda, die lactatiekundige, heeft er een hele hoop over gezegd ook. Van kunstvoeding hebben ze meer nodig dan van borstvoeding en 160ml is al heel erg veel hoor.
Vind het echt belachelijk dat ze zoiets zeggen en ook dat je anders moet nadenken over kunstvoeding.
Groeit je kindje goed?
één maand geleden
Reactie op Gingie23
Heb je recent je tepels nog opgemeten voor de juiste maat kolf schilden?
...
Ik ga dat nog even bekijken, dankjewel!
één maand geleden
Reactie op Gingie23
Dat ligt er wel aan. Je zei al dat je bekend was met therapeutisch voeden m ...
Dat is zowel thuis als op de opvang wel een ding. Ze zijn er bekend mee. Maar geen tijd. 🙄 En mn man weet het ook maar die vind het onzin. Dus denk ook dat het daar wel aan kan liggen.
één maand geleden
Reactie op Deesje97
Dat is zowel thuis als op de opvang wel een ding. Ze zijn er bekend mee. Ma ...
ALs zij niet therapeutisch willen voeden dan eventueel zelf een kleinere speen op de fles doen. Als je niet al de kleinste gebruikt.
Dit is niet bij te kolven voor jou en wellicht toch te veel cc’s voor je kindje.
Misschien kun je in ieder geval je man nog eens het belang van therapeutisch voeden uit leggen. Te snel drinken zorgt er voor dat het gevoel van vol zitten niet (goed), binnen komt.
https://www.instagram.com/p/CkgMxZ6jFTv/?igsh=eTJhMzY1bjlwbm9p
één maand geleden
Reactie op Deesje97
Dat is zowel thuis als op de opvang wel een ding. Ze zijn er bekend mee. Ma ...
Eigenlijk raar dat ze er geen tijd voor hebben. Een kindje dat de fles krijgt hoor er wel minimaal 20 minuten over te doen, ongeacht wat voor voeding er in de fles zit. (Uitzonderingen daar gelaten)
25 dagen geleden
Reactie op Gingie23
ALs zij niet therapeutisch willen voeden dan eventueel zelf een kleinere sp ...
Ga ik dat wel doen ja. Dankjewel.
En mn man kan ik t blijven uitleggen, maar het gaat er gewoon niet in. Dit zijn iedere keer eindeloze discussies en uiteindelijk doet hij toch wel wat hij zelf wilt met papa dagen. 🙄
25 dagen geleden
Reactie op Deesje97
Ja geven ze en ze spuugt het direct weer uit + weer huilen.. dus is wel ech ...
Wat Gingie23 zegt klopt idd.
Je kan er vanuit gaan dat wat jij kolft voldoende is voor je kindje. Vraag en aanbod zijn nu wel op elkaar afgestemd en je productie ook.
Dan kan het eventueel nog liggen aan je kolf en de schilden. Je kan je tepels laten opmeten door een lactatiekundige als je dat nog niet hebt gedaan.
25 dagen geleden
3x 160 lijkt me inderdaad al behoorlijk veel.
Mijn oudste 2 dronken nooit meer dan 130. De jongste nu 3x 110. Maar ook dat kolf ik niet per keer dus denk dat ze bij mij echt minder drinkt dan dat.
Wel eens een opmerking dat ze weinig krijgt gehad, maar niet dat ze honger had. Ze is gewoon tevreden tot ze de volgende fles aanbieden.
24 dagen geleden
Vandaag op het cb geweest, 6,5 maand en 69cm en 7,7kg. Iets onder gemiddeld en maar 20gr in 1 maand gegroeid. Spuugt veel. Advies: stoppen met borstvoeding en kunstvoeding geven. Vind ik echt een raar advies.. Ik heb echt genoeg productie, als ik kolf kolf ik 150ml. Hij drinkt 120ml afgekolfde melk op de opvang en de hapjes gaan ook goed. Wat te doen…
Schema nu:
7:30 uur borst en daarna half broodje boter
10:30 uur fruit
12:30 borst
14:30 borst
17:00 groentemaaltijd
19:00 uur afgekolfde melk met speltpap