809 Reacties

24 dagen geleden

Reactie op Babyinmaart2023

Vandaag op het cb geweest, 6,5 maand en 69cm en 7,7kg. Iets onder gemiddeld ...
Wat een onzin. Zeker als je gewoon voldoende kolft en als ie veel spuugt is het misschien zelfs teveel voor hem. Merk je iets van honger signalen na de voeding? Zo niet, dan zou ik dit “advies” echt met een korreltje zout nemen en ene oor in: andere uit.

24 dagen geleden

Veel vaker de borst aan bieden. 4x is echt veel te weinig voor een kindje dat niet goed groeit. Ook is melk hoofdvoeding tot 1 jaar. Ik zou proberen minimaal 8x te voeden. En voor het eten eerst de borst.

24 dagen geleden

Wat een raar advies ???? Borstvoeding is toch het beste als het kan?! En idd vaker de borst aanbieden

24 dagen geleden

Oh ja, zie het nu ook idd. 4x voeding is idd te weinig. M’n dochter krijgt elke 3 uur voeding en ook in de nacht. Ze is bijna 7 maanden. Ze komt zo’n 8/9 keer. Ze krijgt ook fruit brood etc.

24 dagen geleden

Klopt dat het niet veel is, maar als ik meer geef, spuugt hij ook meer.. ik ga even een consult bij een lactatiekundige aanvragen.

24 dagen geleden

Reactie op Carly90

Wat een onzin. Zeker als je gewoon voldoende kolft en als ie veel spuugt is ...
Nee hij is super tevreden, geen enkel hongersignaal. Goede plasluiers en ontlasting. Ik ga wat vaker aanleggen voor de vaste voedingen. Hoeveel afgekolfde melk zal dat ongeveer zijn? De helft van een “normale” fles? Dus zeg maar 60ml voor z’n fruit- en groentehapje?

24 dagen geleden

Nee hij is super tevreden, geen enkel hongersignaal. Goede plasluiers en on ...
Oh nou dan denk ik dat het allemaal wel mee valt. Kruipt ie al? Beweegt ie goed? En is dit een eenmalige meeting of buigt zijn lijn al wat langer af? Zijn ook allemaal belangrijke factoren die mee spelen. Poeh ik zou echt gewoon volledige borstvoeding geven. Hapjes zijn om te oefenen. Onder de 1 jaar is het allemaal nog voor de “fun”.

24 dagen geleden

Reactie op Carly90

Oh nou dan denk ik dat het allemaal wel mee valt. Kruipt ie al? Beweegt ie ...
Hij beweegt wel, maar kruipt nog niet. Draait wel en ontdekt z’n voetjes etc. Zijn lijn buigt al langer af, zat op +2 bij de geboorte (56cm 445gr). Maar vaste voeding is voor hem echt een feestje, zodra hij de lepel ziet giert hij het uit en dat houdt hij allemaal binnen. Dus dat zie ik niet als de oplossing.

24 dagen geleden

Hij beweegt wel, maar kruipt nog niet. Draait wel en ontdekt z’n voetjes et ...
Maar je hoeft die vaste voeding ook niet minder te doen. Belangrijkste hierin is dat je wel volledige borstvoeding blijft geven. Daar halen ze tot 1 jaar de meeste voedingswaarden uit, niet uit hapjes. Melk / borstvoeding is echt prio 1. Hapjes zijn de aanvulling erop.

24 dagen geleden

Inderdaad wat iedereen zegt.. eten is voor fun en niet vervangend voor borstvoeding tot 1 jaar. En CB is zo gefocust op kunstvoeding en niet borst. Je kan altijd een lactatiekundige vragen of LLL Vlaanderen.. helpen je hierbij ook graag met dat soort vragen

24 dagen geleden

Bedankt voor jullie adviezen!

24 dagen geleden

Reactie op Amerentia Malhari

Zoals mivd aangaf is borstvoeding tot 1 jaar genoeg maar wat gingie23 klopt ...
Dankjewel voor je reactie. Ze is tevreden met een fruithap maar ook met de borst. Blijf ik dan de borst eerst geven of laat ik die weg. Aangezien ze steeds meer gaat eten. Ik vind een het prima om op verzoek te voeden maar een beetje een schema is wel fijn voor oppas en het kolven op werk.

24 dagen geleden

Reactie op bubba75

Dankjewel voor je reactie. Ze is tevreden met een fruithap maar ook met de ...
Altijd eerst borst en als aanvulling fruit of ander vast voedsel. Ik laat er vaak wel een uurtje tussen ofzo.

24 dagen geleden

Reactie op Carly90

Altijd eerst borst en als aanvulling fruit of ander vast voedsel. Ik laat ...
Ja zo doe ik het ook.. ze komt bij mij om de 3 a 4 uur voor de borst. Dus inderdaad eerst de borst en dan uurtje later een hapje fruit. Of wat ik vanavond heb geprobeerd is dat ik weet dat ze om 18:00uur weer waarschijnlijk voor de borst komt ( dus 3 uur na de laatste voeding) dan probeer ik om 17:00uur een hapje spinazie te geven of wat rijst. ( Gepureerd dan) Maar dat zijn echt nog maar 4 theelepeltjes op zn max .. gewoon om elke x maar weer een andere smaak aan te bieden.. Soms wil het maar soms weigert ze ook compleet dus dwing nog niks. Ochtend idd voeding met wakker worden en 1 a 2 uurtjes later een stukje fruit. Net hoe het gaat met slapen ect.

24 dagen geleden

Bedankt voor jullie adviezen!
Ik schrik vooral van het CB advies eigenlijk... wat slaan ze hier de plank toch weer goed mis :(

24 dagen geleden

Reactie op bubba75

Dankjewel voor je reactie. Ze is tevreden met een fruithap maar ook met de ...
Al veel reacties gegeven inmiddels maar wij doen nu altijd: - rond 7.00 bv - dan rond 8.30 fruit En dan weer - rond 11.00 bv - dan rond 12.00 half sneetje brood met boter En dan - rond 15.00 bv - als laatste hapje van de dag rond 17.00/17.30 groentehapje En dan 18.30/19.00 bv en naar bed! Krijgt dan wel nog dreamfeed en ‘s nachts komt hij nog altijd..

24 dagen geleden

Reactie op Amerentia Malhari

Inderdaad wat iedereen zegt.. eten is voor fun en niet vervangend voor bors ...
Is hij er wel tevreden op? Zijn de luiers goed nat? Misschien is hij de afgelopen maand veel gaan bewegen en daarom minder gegroeid?

23 dagen geleden

Reactie op Leah 83

Is hij er wel tevreden op? Zijn de luiers goed nat? Misschien is hij de afg ...
Ja hij is altijd tevreden, altijd lachen en vrolijk. En goede luiers. Hij drinkt ook wel wat water naast zijn vaste voedsel. En inderdaad hij beweegt enorm veel, altijd druk met zijn lichaam aan het bewegen, maar kruipt nog niet. Maar het is niet dat het gewicht 1x niet goed is, is wel een trend van de laatste keren. Geef vanaf gister gewoon borstvoeding voor zijn vaste voedingen. En dan maar kijken hoe het over 3 week is.

22 dagen geleden

Dochter is al 6 dagen ziek met koorts en bij mij geweest. Vandaag ging ik weer aan het werk, maar zij weigert ineens de fles. Waar zou dat door komen ineens?

22 dagen geleden

Reactie op Carly90

Dochter is al 6 dagen ziek met koorts en bij mij geweest. Vandaag ging ik w ...
Heeft ze die dagen geen flesje gekregen? Heeft ze misschien keelpijn?