810 Reacties
20 dagen geleden
Ik ben aan het afbouwen, sinds 6 dagen. Ben begonnen met de 15.00 uur voeding te vervangen voor flesvoeding. En sinds gisteren komt daar de 11.00 uur voeding bij.
Het gaat echt zo snel! Mijn borsten zijn overdag helemaal soepel terwijl ik dus nog alleen maar de 07.00, 19.00 en de nacht doe. Denk dat ik er over 2 weken helemaal van af ben :’) Heerlijk maar ook the end of an era 💛
20 dagen geleden
Reactie op therealkeeks
Ik ben aan het afbouwen, sinds 6 dagen. Ben begonnen met de 15.00 uur voedi ...
Ooh dat gaat wel erg snel ja. Snap de mixed feelings. Was het ook de bedoeling om helemaal af te bouwen of had je bepaalde voedingen nog willen houden?
20 dagen geleden
Reactie op therealkeeks
Ik ben aan het afbouwen, sinds 6 dagen. Ben begonnen met de 15.00 uur voedi ...
Wat fijn dat het afbouwen zo goed gaat. En idd, end of an era!!
Hier ook aan het afbouwen en ook begonnen met de voeding van 16:00. Nagenoeg geen stuwing gehad, dus na een week begonnen met de voeding van 10:00 en vrij snel daarna de voeding van 13:00. Doe nu alleen nog ochtend bij wakker worden, avond voor het slapen gaan en eventueel ‘s nachts. Hoop het zo nog wel even vol te kunnen houden, maar ohhh wat voelt dit al fijn! Zo trots het 6,5 maand vol te hebben gehouden, maar was zo toe aan iets meer m’n lichaam voor mezelf terug krijgen.
Geniet van de BV momentjes die je nu nog mag hebben; zo waardevol 🫶🏼
20 dagen geleden
Mag ik vragen of jullie kindjes moeite hebben gehad met kunstvoeding ? Ik wil ook rustig gaan afbouwen. Van de week voor het eerst kunstvoeding geprobeerd. Bewust begonnen met een mix van 60ml borstvoeding en 30ml kunstvoeding.
De eerste paar slokken gingen wel, totdat het besef kwam dat het toch echt anders smaakte. Het zat ook in een andere fles met een andere speen, dat hielp ook niet echt mee misschien. Hoor graag wat jullie ervaringen en eventuele tips zijn.
19 dagen geleden
Reactie op nidaaa
Mag ik vragen of jullie kindjes moeite hebben gehad met kunstvoeding ? Ik w ...
Hier vond hij het volgens mij wel lekker. Hij dronk de fles gewoon goed leeg. Wel de weken daarna last gekregen van zijn stoelgang, maar of dat door de switch van borstvoeding naar kunstvoeding komt of door het meer vast voedsel eten dat weet ik niet. Dit is ondertussen wel weer normaal, maar we hebben sinds 2 weken ook een ander merk kunstvoeding (omdat we in het buitenland zaten), sindsdien is het wel beter gegaan met zijn stoelgang 🤷♀️
Als je hiervoor wel eens afgekolfde melk uit een flesje gaf, zou ik nu wel gewoon dezelfde fles gebruiken, kan geen kwaad om te proberen in ieder geval 😊
19 dagen geleden
Reactie op nidaaa
Mag ik vragen of jullie kindjes moeite hebben gehad met kunstvoeding ? Ik w ...
Nee hier helemaal geen last. Maar we doen wel al sinds hij 3 maanden is de dreamfeed met kunstvoeding dus zodoende had hij al wel iets van gewenning. Wij gebruiken Holle (bio)
19 dagen geleden
Reactie op Elderflower
Ooh dat gaat wel erg snel ja. Snap de mixed feelings. Was het ook de bedoel ...
Nee wel bewust zo afbouwen! Met mijn oudste heb ik 6 mnd fulltime gekolfd dus ik had nu sowieso de 6 mnd als doel. Nu is hij over 2 dagen 7 mnd en heb ik de behoefte om echt helemaal mijn lijf weer terug te krijgen (lees: vermoeidheid 😂). Plus ik hoop dat hij wellicht ‘s nachts wat beter gaat slapen als hij overdag straks alleen maar kunstvoeding krijgt. Maar goed, wellicht is dat een utopie 😂
Ben super trots dat ik het straks 7,5 heb gedaan als ik terugkijk op de eerste 2 maanden met elke voeding pijn en huilen, tepelkloven en borstontsteking 💛
19 dagen geleden
Reactie op therealkeeks
Nee wel bewust zo afbouwen! Met mijn oudste heb ik 6 mnd fulltime gekolfd d ...
Daar mag je ook heel erg trots op zijn! En ik herken je wens om straks je lijf weer helemaal terug te hebben. Hier was het de eerste maand ook drama en mega trots dat ik al op de 6,5 maand zit, maar het afbouwen vind ik ook mentaal lastig. Zit echt in dubio
17 dagen geleden
Hebben jullie misschien tips? M'n zoontje van 7 maanden is ziek en heb het idee dat hij minder drinkt... Daardoor last van stuwing sinds gisteren. Moet ik dit zo laten of kolven? Het is vooral oncomfortabel. Hij heeft wel gewoon nog plasluiers
17 dagen geleden
Reactie op NanoontjePowerrr
Hebben jullie misschien tips? M'n zoontje van 7 maanden is ziek en heb het ...
Mijn zoontje dronk telkens slecht als er een tandje doorkwam. Ik kolfde dan wel af en toe om de spanning eraf te halen en zodat de productie voldoende bleef. Maar denk dat het niet echt nodig is.
17 dagen geleden
Voor de meiden die twijfelen over afbouwen... bij mijn oudste 2 kon ik vanaf 9 maanden (dus als je kolfrecht stopt) heel prima overdag op m'n werkdagen niet kolven en dan op m'n thuis dagen wel voeden voor het middagslaapje.. plus dat er dan ook echt wel flink wat vaste voeding is intussen. Voor mij was het echt een top combi zo waardoor je veel vrijheid terug hebt en je ook gewoon nog bv kunt blijven geven.. wat ik zelf heel fijn vond, helemaal bij ziekte!
Voor diegene in dubio misschien een beetje perspectief, omdat het bv geven nu echt binnenkort een stuk minder intensief gaat worden!
17 dagen geleden
Reactie op Joelez
Voor de meiden die twijfelen over afbouwen... bij mijn oudste 2 kon ik van ...
Ja sluit ik me bij aan! Ik zag zoveel moeders na die tijd klungelen met hun kind ‘s avonds in slaap te laten vallen. Hier was t toen nog 2x slaapje voeden en ochtend en avond. Altijd garantie op in slaap vallen aan de borst 🥰.
17 dagen geleden
Reactie op Imkebb
Hebben jullie ook een regeldag (of dagen) doorgemaakt rond 6 maanden?
Ik had het idee van wel ja! Ietsje voor de 6 maanden. Maar echt zeker weet ik het niet.
17 dagen geleden
Iemand die mij kan helpen? Mijn zoon weigert vandaag de borst.. Hij heeft gelukkig wel iets binnen, maar nog lang niet de helft van wat hij normaal drinkt. (Max 2 minuten per voeding en zelfs dat onrustig. Veel los laten.)
Heb ook het idee dat mijn productie naar beneden keldert 😭 en hij is ook al een flesweigeraar.. Ik ben echt een beetje in paniek