814 Reacties

17 dagen geleden

Hoe ziet jullie schema eruit bij 7 maanden?

17 dagen geleden

Reactie op anneke1121

Iemand die mij kan helpen? Mijn zoon weigert vandaag de borst.. Hij heeft g ...
Lopend voeden? Lopen geeft vaak een veilig gevoel voor de kleintjes. Dat werkte hier en anders een andere houding proberen verder. Is ie verder ziek?

17 dagen geleden

Reactie op Joelez

Voor de meiden die twijfelen over afbouwen... bij mijn oudste 2 kon ik van ...
Bedankt voor dit bericht! 💕

17 dagen geleden

Reactie op Carly90

Lopend voeden? Lopen geeft vaak een veilig gevoel voor de kleintjes. Dat ...
Thanks. Lopend niet geprobeerd, maar wel andere houdingen en plekken. Hij is niet ziek. Integendeel, nadat hij keer op keer de borst weigerde, probeerde ik maar wat vast voedsel om toch wat binnen te krijgen.dat ging wel heel makkelijk

17 dagen geleden

Reactie op anneke1121

Thanks. Lopend niet geprobeerd, maar wel andere houdingen en plekken. Hij i ...
Ah oké! Wellicht helpt lopend voeden. Het is even gedoe maar kan helpen. En anders kolven en in een papje doen? Ik denk dat het tijdelijk is.

17 dagen geleden

Hi mama's , welke flesspeen gebruiken jullie als jullie afgekolfde melk geven? Sinds een maand of 2 weigerd onze zoon heel vaak de fles. Hebben jullie hier ook last van(gehad) en welke flesspeen accepteerde jullie baby wel?

17 dagen geleden

Reactie op Tina333

Hi mama's , welke flesspeen gebruiken jullie als jullie afgekolfde melk gev ...
Wel in het begin gehad met de Browns fles (die de oudste mega goed pakte). We gebruiken nu Lansinoh met de xs speen.

17 dagen geleden

Reactie op Tina333

Wij hebben de difrax S fles, maat S speen.

17 dagen geleden

Reactie op Imkebb

Wel in het begin gehad met de Browns fles (die de oudste mega goed pakte). ...
Wat fijn dat dat werkt! Gebruik je de xs speen ook boven de 3maanden?

17 dagen geleden

Reactie op Tina333

Wat fijn dat dat werkt! Gebruik je de xs speen ook boven de 3maanden?
Yes! Iemand vertelde me ooit dat de borst ook geen grotere gaatjes krijgt 🙈. Mn oudste dronk uit het P speentje van de Browns tot hij 1 jaar was. Nu met 2,5 gebruikt hij maat 1 met z’n fles voor t slapen😇. Dus zolang ze niet gaan klagen aan de fles lekker op een zo klein mogelijke speen blijven. Anders gaan ze de fles als makkelijk zien en wordt de borst “teveel werk”, kunnen ze gaan weigeren..

17 dagen geleden

Reactie op Elderflower

Wij hebben de difrax S fles, maat S speen.
Bedankt voor de tip!

17 dagen geleden

Reactie op Imkebb

Yes! Iemand vertelde me ooit dat de borst ook geen grotere gaatjes krijgt � ...
Dat is inderdaad waar! Bedankt voor de tips. We gaan zeker deze fles proberen en hopelijk accepteert hij die wel. Dan kan papa ook weer een keer een voeding doen haha

17 dagen geleden

Reactie op therealkeeks

Ik ben aan het afbouwen, sinds 6 dagen. Ben begonnen met de 15.00 uur voedi ...
Hey hey! Wat fijn dat het zo goed voelt en soepel verloopt. Ik ben ook sinds een week of 2 aan het afbouwen en het gaat ineens zo snel. Vandaag ook maar 2 keer gekolfd en ‘s nachts weinig stuwing op de borsten. Ik wilde gedeeltelijk afbouwen om iets meer ruimte en rust te creëren voor mezelf. Maar vorige week sliep mijn dochter ineens 5 nachten door. Ook weet ik sinds vorige week dat ik een slijmbeursontsteking in mijn schouder heb. Voor een cortisone injectie behandeling, moet ik helemaal afgebouwd zijn. Merk dat ik het nu al zo erg mis en dat ik bv echt de allerfijnste momenten van de dag/nacht vond. Ga het echt heel erg missen. :( Ook omdat nu al volledig stoppen niet helemaal mijn eigen keuze is.

17 dagen geleden

Hoihoi! Mijn zoontje is net 7 maanden. Besloten om bv ook af te bouwen, trots op wat ik al bereikt heb. Verlang naar weer mijn eigen lijf en vrijheid, maar ook mixed feelings. Ik denk dat hij ook meer behoefte heeft aan vaste voeding en hij zit ook in een periode waarin hij rond 15.00 geen borst wilt en ook geen fles met afgekolfde melk bij de opvang. Wilt het dan wel weer in papvorm. Hoe verloopt het afbouwen precies? Dag ziet er nu zo uit, wisselt wel beetje met tijden natuurlijk wanneer hij wakker wordt: 0630 borstvoeding 0930 fruithap 1145 borstvoeding/gekolfde melk bijopvang 15.00 gekolfde melk ( deze gaat vaak erg moeilijk en wilt hij soms niet of alleen in papvorm 1730 wat groente 1845 borstvoeding voor slapen. Wat zijn jullie tips hierover. Zou ik vaste voeding juist meer moeten uitbreiden?

17 dagen geleden

Reactie op Tina333

Wij gebruiken ook de Lansinoh met xs speen.

17 dagen geleden

Reactie op Tina333

Dat is inderdaad waar! Bedankt voor de tips. We gaan zeker deze fles probe ...
Ik duim voor jullie ❤️

15 dagen geleden

Reactie op Seemlepmip

Nog geen ervaring mee maar ik wil denk ik ook het jaar vol gaan maken. Het lijkt me wel fijn als ik niet bewust hoef te gaan afbouwen. Ik heb wel een hekel aan kolven dus stel hij gaat bijten of borst weigeren dan zou ik wel gaan afbouwen. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit wat ik zou willen na het jaar, ook omdat ik dan graag zou willen proberen weer zwanger te worden en het dan veel van mijn lijf gevraagd vind.

15 dagen geleden

Reactie op JessySunflower

Nog geen ervaring mee maar ik wil denk ik ook het jaar vol gaan maken. Het ...
Heel vaak stopt bij een zwangerschap de borstvoeding vanzelf! Bij mijn dochtertje werd het heel snel minder en ze zei uiteindelijk: mjam mjam op 🤭 Het schijnt ook dat de melk veranderd qua smaak.. zouter wordt ofzo.. Dus het kan ook heel goed dat het een automatische rustige afbouw kan zijn! Sommige blijven doorvoeden ondanks dat er bijna geen melk meer is maar dat lijkt me zelf echt niet prettig 🙈

15 dagen geleden

Reactie op Joelez

Heel vaak stopt bij een zwangerschap de borstvoeding vanzelf! Bij mijn doch ...
Mijn zoontje heeft de hele zwangerschap gedronken. Ik kreeg hem echt met geen mogelijkheid van de borst af 😅 ook was hij nog geen 2 en wil ik minimaal 2 jaar voeden. Ik kreeg wel last van nursing agitatie en een periode echt pijn aan m’n tepels. In het 2e trimester was de melk vrijwel op en richting het einde kwam er steeds meer melk. Mijn zoontje kwam gerust nog 10x per dag 🫠 maaar ik snap ook echt dat vrouwen het niet trekken in de zwangerschap want het was echt een uitdaging (voor mij).

15 dagen geleden

Reactie op Gingie23

Mijn zoontje heeft de hele zwangerschap gedronken. Ik kreeg hem echt met ge ...
Wat is nursing agitatie?