817 Reacties
15 dagen geleden
Reactie op JessySunflower
Nog geen ervaring mee maar ik wil denk ik ook het jaar vol gaan maken. Het ...
Bedankt voor je reactie. Had het bericht weer verwijderd omdat ik bang was dat het te oordelend overkwam naar moeders die wel stoppen. Dat is uiteraard niet mijn bedoeling.
Mijn kindje bijt al, maar opnieuw aangeleggen helpt dan goed. Ze heeft gelukkig alleen nog onder tandjes. Ben benieuwd hoe het is als ze boven doorkomen...
Wij willen ook na 1 jaar proberen voor een tweede, even aankijken wat mn lichaam ervan vindt.
15 dagen geleden
Reactie op NanoontjePowerrr
Wat is nursing agitatie?
Even quote van la leche league ‘ Nursing agitation is het gevoel dat je je kindje niet aan de borst kunt verdragen. Vrij vertaald staat het voor verzorgende/voedende agitatie. Een enorm gevoel van irritatie, dat niet voortkomt uit een verkeerde aanleg, onrustig drinken of ander ongemak van of bij het drinken van je kind aan de borst. ‘
Voor mij was dit ook zo’n intens en soms tenenkrommend gevoel. Soms voelt het alsof je je kindje van de borst wilt gooien.
Dat doe je natuurlijk niet echt hè, maar zo voelt het wel 😅 het is dat mijn zoontje nog nooit iets anders dan de borst heeft gehad en het echt zijn troost is anders was ik zeker gestopt.
15 dagen geleden
Reactie op Gingie23
Even quote van la leche league ‘ Nursing agitation is het gevoel dat je je ...
Dankjewel voor je uitleg. Had er nog nooit van gehoord. Lijkt me pittig
11 dagen geleden
Ik lees overal dat je bij 8 maanden ongeveer 3 melkvoedingen op een dag moet hebben, ook bij borstvoeding. Voeden op verzoek mag maar richtlijn is 3 voedingen, de rest vast voedsel.
Hoe ga ik dat in hemelsnaam doen?! Ze krijgt nu 8 voedingen per 24 uur en daarnaast ook een boterham en wat avondeten en fruit.
11 dagen geleden
Reactie op Carly90
Ik lees overal dat je bij 8 maanden ongeveer 3 melkvoedingen op een dag moe ...
Ja hier ook.. vraag me ook echt af hoe dan.. ik kan nu al niet afbouwen. Soms de voeding tussen 15:00 en 18:00 overslaan en vervangen voor vaste voeding (avond eten) maar verder?
11 dagen geleden
Reactie op Carly90
Ja maar aan de andere kant wordt toch ook gezegd dat tot één jaar borstvoeding de hoofdvoeding blijft. Dat lijkt me ook onrealistisch met maar 3 voedingen. Op de site van het Voedingscentrum staat daarnaast ook "Je kind geeft zelf aan hoe vaak en hoeveel hij wil drinken. Dat kan dus meer of minder zijn. Sommige kinderen zullen al eerder wat meer eten, bij andere kinderen zal het wat langzamer gaan."
Zou dus gewoon je kindje daarin volgen. Dat is in ieder geval mijn plan en zie het bij ons nog niet snel minder dan 7/8 voedingen worden 😅
11 dagen geleden
Reactie op Carly90
Ik snap hier ook echt helemaal niks van. Ik heb mij hier aan gehouden met de oudste maar achteraf gezien spijt van, die huilde denk ik echt van de honger. Dus nu bij de jongste (7mnd) ga ik me daar niet strak op vast pinnen.
11 dagen geleden
Reactie op Carly90
Dat is echt onzin. Borstvoeding mag altijd op verzoek. Of dit nou 3x of 10x is.
Je kindje zal vanzelf minder gaan drinken. Mijn oudste drinkt nog zo’n 6x.
Je kunt dus gewoon blijven voeden op verzoek en je kindje daar in volgen.
11 dagen geleden
Hoe doen jullie het snachts kwa voedingen? De ene keer slaapt mn dochter door en de andere keer komt ze 10+ keer. Ik geef dan niet iedere keer voeding soms is speentje genoeg maar ik zit wel snel aan 4 voedingen op een nacht (echt actief drinken geen slokje) snap ook dat ze het dan wel nodig heeft maar wil liever niet dat dit echt een gewenning word... Hoe doen jullie dit?
11 dagen geleden
Reactie op Deesje97
Hoe doen jullie het snachts kwa voedingen? De ene keer slaapt mn dochter do ...
Ik heb altijd gevoed op verzoek. Naar mate ze ouder worden merk je vaak wel of het honger, troost etc is.
Als je ervoor kiest een speentje te geven maar je kindje later toch weer wakker wordt of het speentje niet neemt, zal het zeker honger zijn.
Nacht voedingen zijn overigens heel normaal tot 1,5 jaar en zelfs daarna nog. Wel vermoeiend 😴
11 dagen geleden
Iemand ervaring met 1 borst die veel minder lijkt te produceren? Mn dochter is steeds ontevreden na het drinken aan m’n linkerborst. Die kant voelt ook heel slap. Vandaag aan het werk en na 15 minuten kolven 20 cc opbrengst… Ze kwam vannacht ook bijna om de 2 uur voor voeding 🫠
11 dagen geleden
Reactie op Imkebb
Ja bij mij is dit rechts. Komt door doorlopende borstontstekingen hier..
Voed je nu dan ook alleen nog maar links? Mn dochter drinkt namelijk maar één borst per keer, dus ik ben bang als ik haar links aanleg dat ze dus veel te weinig binnenkrijgt. Maar ze wil dan geen tweede borst.