817 Reacties

11 dagen geleden

Reactie op jessy0301

Iemand ervaring met 1 borst die veel minder lijkt te produceren? Mn dochter ...
Ja het is wel normaal om verschil in opbrengst te hebben per borst. Ze zijn namelijk niet 100% indentiek aan elkaar dus klier weefsel/ opslagcapaciteit etc kan verschillen

11 dagen geleden

Reactie op Gingie23

Ja het is wel normaal om verschil in opbrengst te hebben per borst. Ze zijn ...
Maar ook dat de ene 20 cc produceert en de ander 120? Ik heb dit nooit eerder zo gehad.

11 dagen geleden

Reactie op jessy0301

Maar ook dat de ene 20 cc produceert en de ander 120? Ik heb dit nooit eerd ...
Ja dat heb ik ook wel eens gehad. Misschien kun je nog eens je tepels opmeten en kijken of je kolf schild aan die borst nog goed past?

11 dagen geleden

Reactie op Gingie23

Ja dat heb ik ook wel eens gehad. Misschien kun je nog eens je tepels opm ...
Dat ga ik eens doen, thanks

10 dagen geleden

Hi dames, Geen idee of de vraag al eens is gesteld hier, maar zijn er meer mama’s die alleen de ochtend, avond en nacht BV geven en gedurende de dag KV? Hoeveel KV geven jullie en om de hoeveel uur? Ben zo zoekende; BV is natuurlijk minder ml’s en heb al gemerkt dat 180 water + 6 schepjes teveel is (ze spuugt dan veel weer uit). Dus geef nu 150/160 water en 5/5,5 schepje. En hoe ziet bij jullie het schema eruit wat vast voedsel betreft? Thnx alvast 🫶🏼

10 dagen geleden

Reactie op ier1991!

Hi dames, Geen idee of de vraag al eens is gesteld hier, maar zijn er meer ...
Je kunt de berekening gebruiken van la leche league. En de hoeveelheid geven die je normaalgesproken van gekolfde melk ook geeft

10 dagen geleden

Reactie op ier1991!

Hi dames, Geen idee of de vraag al eens is gesteld hier, maar zijn er meer ...
Onze dochter is nu 8 maanden. Ik heb afgebouwd tot ochtend, avond en evt. nachtvoeding BV. Eetschema hier: 6:00 BV 7:00 fruithapje/papje (ong 80 gram) 10:30 KV 150 +5 12:00 1 belegde boterham 15:00 KV 150 + 5 17:30 groentehapje (ong 100 gram) 18:30 BV 23:00 droomvoeding BV Evt. Nachtvoeding BV (meestal niet meer gevraagd) Ze blijft goed aankomen, is een tevreden kindje, slaapt goed en goede plasluiers, dus dit werkt nu goed hier. Verschilt natuurlijk per kindje, maar op lll vlaanderen insta staan wat tips hierover!

9 dagen geleden

Voor de afbouwende moeders, hoe komt je over het schuldgevoel heen? Ik kolf nu 6,5 maand fulltime voor onze zoon maar ik begin het zelf zat te raken zo langzamerhand. Wat me tegenhoudt is dat hij het zo goed doet op de bv en de uitspraak ‘borstvoeding is de beste voeding’. Ik heb echt niks tegen kunstvoeding, maar iets in mij vind het toch heel lastig definitief te gaan afbouwen..

8 dagen geleden

Zijn jullie kindjes ook zo bijzonder aan het drinken? Mijn dochter wil de hele tijd op haar knieën zitten😂

8 dagen geleden

Reactie op Carly90

Zijn jullie kindjes ook zo bijzonder aan het drinken? Mijn dochter wil de ...
Haha, ja mijn dochter drinkt ook zo, als ze mijn borst zo te pakken krijgt...goed voor de nekspieren denk ik altijd ;-)

8 dagen geleden

Reactie op Lalest

Onze dochter is nu 8 maanden. Ik heb afgebouwd tot ochtend, avond en evt. n ...
Hoeveel geef je haar dan nog aan water?

8 dagen geleden

Reactie op jessy0301

Maar ook dat de ene 20 cc produceert en de ander 120? Ik heb dit nooit eerd ...
Ik heb bij mijn oudste een half jaar nog op 1 borst gevoed!😅 Hij had een sterke voorkeur en bij die ene kwam toen het TSR steeds minder snel en toen ging het een soort vanzelf. Natuurlijk een tijd heel ongelijke borsten gehad hierdoor maar dat kwam gelukkig weer goed 🤭

8 dagen geleden

Reactie op Carly90

Zijn jullie kindjes ook zo bijzonder aan het drinken? Mijn dochter wil de ...
Hahahaha ja die van ons ook 😂

7 dagen geleden

Hoi, mijn baby van 7.5 maanden drinkt goed aan de borst, maar sinds een aantal dagen begraaft/drukt ze haar gezicht helemaal in mn borst als ze drinkt. Doen meer babies dit en waarom? Het is niet dat er te weinig melk uit komt want als ze loslaat komt er gewoon een straaltje melk uit "gespoten". Is het gewoon verveling?

7 dagen geleden

Reactie op Seemlepmip

Hoi, mijn baby van 7.5 maanden drinkt goed aan de borst, maar sinds een aan ...
Heeft mijn dochtertje ook een tijdje gedaan. Ik vroeg me precies hetzelfde af. Ben er niet achter gekomen en ze is er weer mee gestopt.

6 dagen geleden

Reactie op Imkebb

Wel in het begin gehad met de Browns fles (die de oudste mega goed pakte). ...
Deze fles accepteert ons zoontje wel! Dankjewel voor de tip❤️

6 dagen geleden

Reactie op NH95

Voor de afbouwende moeders, hoe komt je over het schuldgevoel heen? Ik kolf ...
Mijn ervaring met de eerste is dat zodra je helemaal bent afgebouwd en je hormoonhuishouding weer een beetje stabiel wordt, je ineens anders tegen dit soort dingen aankijkt.

5 dagen geleden

Reactie op Carly90

Ik lees overal dat je bij 8 maanden ongeveer 3 melkvoedingen op een dag moe ...
Je kindje gaat dit uit zichzelf regelen, heb vertrouwen. Wat je wel kunt doen is, op de momenten van de hoofdmaaltijden, eerst de vaste voeding bieden en pas later melk en niet andersom. Anders heeft ze misschien te weinig honger.

5 dagen geleden

Ik ga deze club verlaten, ik ben inmiddels helemaal afgebouwd. Zoooo trots dat ik 7 maanden + 1 week heb kunnen voeden (laatste 2 weken combi voeding). Binnen 2,5e week was ik helemaal afgebouwd! Gisteravond een heerlijk klein rood wijntje gedronken en straks een verjaardag waar ik ook gewoon een wijntje kan meedoen, ik vind het zo fijn! Haha nu klinkt het net alsof ik een probleem heb 😂 maar ik vind het zo fijn om weer steeds een beetje mezelf terug te krijgen. Nu nog op naar betere nachten 😅 Heel veel succes allemaal ✨

4 dagen geleden

Reactie op Carly90

Ik lees overal dat je bij 8 maanden ongeveer 3 melkvoedingen op een dag moe ...
Ik lees deze nu pas en wilde toch even nog reageren: je hoeft helemaal niks hoor! Als jouw kindje het goed doet op 8 voedingen, dan is dat voor haar prima. BV blijft de belangrijkste voeding in het eerste jaar en ze geeft vanzelf aan wanneer dat minder moet worden. Lekker blijven voeden op verzoek zolang dat voor jullie werkt.