796 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Deesje97

T wisseld heel erg wat ze drinkt maar meestal zit het tussen de 120 a 180 e ...
Met een fles kan je makkelijker overvoeden hè. Zou wel voorzichtig zijn met veel melk geven. Het kan ook gewoon zuigbehoefte zijn. Heb je dat gecheckt?

3 maanden geleden

Reactie op therealkeeks

Als jullie de fles geven met afgekolfde melk, hoeveel ml drinkt jullie baby ...
Onze dochter is ook 4 maanden. Naar de opvang geef ik zakjes mee van 100/110 ml afgekolfde melk (dit is ook precies de hoeveelheid die ik kolf op de tijden dat ze zou eten) Dit drinkt ze meestal wel op, maar soms ook niet.

3 maanden geleden

Reactie op therealkeeks

Als jullie de fles geven met afgekolfde melk, hoeveel ml drinkt jullie baby ...
Hier drinkt ze tussen de 100 en 130 ml Beetje afhankelijk wat ik kolf en over heb zeg maar

3 maanden geleden

Reactie op NanoontjePowerrr

Hoeveel minuten kolven jullie op werk? Ik vind het zelf lastig te zien(het ...
Ik vind dit ook lastig! Duur maakt me niet uit, ik probeer idd te kolven wat mijn kindje drinkt en als dat lukt is het prima. Meestal heb ik iets meer. Maar onlangs dronk ze voor het eerst in 3x meer dan ik in 2x gekolfd had. Ik blijf het liefst 2x kolven en heb het idee dat dat moet kunnen, m'n borsten voelen vaak nog niet leeg na het kolven. Heb het idee dat het efficiënter kan maar door de draadloze kolf kan ik niet zien wanneer het stopt met druppelen. Hoe doen jullie dit?

3 maanden geleden

Iemand ervaring met boezemvriendjes als supplement? Ik merk sinds ik weer werk (1,5) dat mn productie nu al achteruit gaat…

3 maanden geleden

Reactie op jessy0301

Iemand ervaring met boezemvriendjes als supplement? Ik merk sinds ik weer w ...
Kun je wel vaak genoeg kolven? En passen de kolfschilden goed?

3 maanden geleden

Reactie op Gingie23

Kun je wel vaak genoeg kolven? En passen de kolfschilden goed?
Ja ik kolf om de 2,5 à 3 uur en heb de kolfschilden opgemeten. Eerder ging het kolven met deze schilden ook goed en had ik veel meer opbrengst

3 maanden geleden

Reactie op jessy0301

Hier heeft het me op het begin echt enorm geholpen (de mothersgem variant)🙂 ik zou zeggen gewoon proberen

3 maanden geleden

Reactie op jessy0301

Ik lees even mee, hier nu ook echt een mega dip en menstruatie gehad. Ik heb de dokter nu gemaild eventueel voor iets. Domperidon? Heeft iemand daar ervaringen mee?

3 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Ik lees even mee, hier nu ook echt een mega dip en menstruatie gehad. Ik he ...
Ja, domperidon hielp heel goed bij mij, had met 3x10mg op een dag meteen na 24h effect. Ben het nu aan het afbouwen, nu wel weer iets minder maar nog steeds ok, moet alleen savonds bijvoeden.

3 maanden geleden

Reactie op Eva260324

Ja, domperidon hielp heel goed bij mij, had met 3x10mg op een dag meteen na ...
Lees wel van die enge bijwerkingen (moet je alles altijd lezen?🙈) merk jij daar iets van? Ik zou nog heel graag even tot minimaal een half jaar doorgaan maar hij heeft gewoon echt niet meer genoeg aan die mini beetjes die ik produceer en dat gaat weer ten koste van z'n slaapritme.

3 maanden geleden

Reactie op Eva260324

Ja, domperidon hielp heel goed bij mij, had met 3x10mg op een dag meteen na ...
En hoeveel produceer/geef je je kindje nu?

3 maanden geleden

Reactie op jessy0301

Ja heb ik hier. Bij mij werkt het wel, lijkt het. Ik drink in ieder geval voldoende en dat zorgt ook voor een hogere productie. En ik heb de Yummy Milkbars.

3 maanden geleden

Reactie op SamZ88

En hoeveel produceer/geef je je kindje nu?
Ik geef nog volledig borstvoeding, weet dus niet hoeveel ik zou kolven. Ik kolf wel elke avond als zei slaapt om haar dat dan de volgende avond te geven gemengd met kv. Dan kolf ik maar 40ml, maar daarvoor heeft ze ook nog gedronken. Ik vermoed dat ik misschien net 100ml kan kolven. Ik voed ze ook nog zo 10keer per dag, ze drinkt gewoon kleine hoeveelheden elke keer.

3 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Lees wel van die enge bijwerkingen (moet je alles altijd lezen?🙈) merk jij ...
Ik dacht idd soms iets van hartkrampjes te voelen en daarom begon ik na een maand met afbouwen. Mental merk ik geen bijwerkingen, daar was ik nog bang voor.

3 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Ik zou echt eerst alle andere alternatieven proberen 🙈 Allerlei andere producten waarmee je zou kunnen proberen je productie omhoog te krijgen.. even googlen en dan eten en drinken inslaan, thees, kruiden, boezemvriendjes etc

3 maanden geleden

Reactie op SamZ88

https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/te-weinig-melk-oorzaken/#:~:text=Redenen%20voor%20te%20weinig%20melk&text=Het%20geven%20van%20kunstvoeding%2C%20thee,borsten%20minder%20melk%20gaan%20maken. https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/te-weinig-melk-oplossingen/

3 maanden geleden

Reactie op Carly90

Met een fles kan je makkelijker overvoeden hè. Zou wel voorzichtig zijn met ...
Ja heb ik gecheckt maar t is echt honger.. mn dochter is gewoon erg hongerig.. ik dacht eerst ook dat we aan het over voeden waren met flesje maar dat is niet het geval.

3 maanden geleden

Ik ben het zo beu dat de maatschappij nu zo is geworden dat flesvoeding de norm is en borstvoeding niet. Ik krijg continu te horen; laat je niks aanpraten hè. Het moet niet ten koste gaan van jezelf. Je hoeft niks.. Nee precies en ik hoef dit soort opmerkingen ook niet! Waar is de steun gebleven voor borstvoedende mama’s?! 😤

3 maanden geleden

Reactie op Carly90

Ik ben het zo beu dat de maatschappij nu zo is geworden dat flesvoeding de ...
Jammer dat je het zo ervaart! Ik kom uit Duitsland en daar word je juist raar aangekeken als je niet tenminste 9 maanden borstvoeding geeft.