817 Reacties
3 dagen geleden
Mijn meisje van bijna 8 maanden drinkt ineens een stuk minder vaak. Voorheen was het standaard om de 3 uur max 3,5 uur, meestal vaker. Ze laat er nu met gemak 5 uur tussen. Dit vinden mijn borsten minder leuk. 🫠Daarnaast drinkt ze ook kort, meestal 4 tot 6 minuten. Eerst was dit gemiddeld 8 minuten.
Het knijpen, bijten, krabben en slaan wordt ook meer en harder. Ik stop als ze bijt en leg haar op nieuw aan. Het krabben/knijpen/slaan kan doet ze niet om mij pijn te doen, maar dat doet ze wel. Ik vind dit heel moeilijk en het voelt echt als een afwijzing en voel me er niet goed door. Ik weet dat ze het niet bewust doet of mij expres pijn wilt doen, maar ik vind het even enorm zwaar.
Én ineens (veel) minder drinken én meer slaan/krabben/bijten/knijpen.
Herkennen anderen dit?
Moest het even van me afschrijven. 🥲
3 dagen geleden
Reactie op Seemlepmip
Mijn meisje van bijna 8 maanden drinkt ineens een stuk minder vaak. Voorhee ...
Het minder drinken herken ik wel enigszins.
M’n dochter gaf de laatste 2 nachten ineens veel over. Nu gestopt met 2 borsten aanbieden en voor het eerst maar 1. Nu heeft ze niet overgegeven.
Geen idee waarom ineens 🤷♀️
3 dagen geleden
Reactie op Carly90
Het minder drinken herken ik wel enigszins.
M’n dochter gaf de laatste 2 ...
Vannacht was het weer lekker om de 2 uur. Heb liever dat ze dat overdag doet,maar ja.
één dag geleden
M'n kindje is vaak zo moe na de opvang. Als ik hem aanleg bij thuiskomst, valt hij vaak in slaap in m'n armen op de bank. Wat doen jullie? Heb niet het idee dat hij super hongerig is, maar voor m'n productie wil ik hem aanleggen. Weet niet zo goed waar ik goed aandoe. Niet voeden en dus wakker houden tot aan bedtijd anderhalf uur later? Hij is als je hem afleidt nu wel tevreden, maar als we hem dan klaarmaken voor bed is hij vervolgens zo moe en overstuur. Vind dat echt sneu
één dag geleden
Reactie op Mamaof1
Korte powernap op je arm en dan normale tijd naar bed al eens geprobeerd?
Bedoel je dan ook dat ik hem wakker maak?
Hij is nu zelf wakker geworden na een half uur, maar ook later naar bed
één dag geleden
Reactie op NanoontjePowerrr
Bedoel je dan ook dat ik hem wakker maak?
Hij is nu zelf wakker geworden n ...
Als ze hier in slaap valt op mijn arm na de opvang (aan de borst of gewoon zo) slaapt ze meestal niet heel lang 20-30 min en dan kan ze het net lang genoeg trekken tot haar bedtijd (of ietsje later, max 30 min) en dan drinkt ze net voor het naar bed gaan nog dus dan is er ook geen probleem met mijn productie.. als ze net gedronken heeft op de opvang dan kolf ik gewoon nog even een keer
één dag geleden
Mijn zoontje is 7,5 maand en ik wil eigenlijk gaan afbouwen, maar ik vind het zo lastig mentaal. Ik vind het ook heel moeilijk uit te leggen.
Objectief wil ik stoppen, maar mijn gevoel geeft een soort van falen. Herkennen meer mensen dit? Zijn dit de hormonen? En zijn er tips hoe je hier mee om kan gaan?
één dag geleden
Reactie op Rianne360
Mijn zoontje is 7,5 maand en ik wil eigenlijk gaan afbouwen, maar ik vind h ...
Heel herkenbaar wat je zegt. Ik vond de drempel om af te bouwen zo onwijs hoog, maar was er mentaal zo aan toe. Maar had telkens het gevoel dat ik onze dochter tekort zou doen. Uiteindelijk kwam mijn menstruatie met 6,5 maand en toen kelderde mijn productie. Ik merkte dat onze dochter niet meer voldoende binnen kreeg vanuit de BV. Ik had de puf niet om de productie op te gaan krikken, dus besloot vanuit daar af te gaan bouwen. Ging heel vlot en zit nu al een tijd op alleen nog ochtend, avond en nacht BV. Nu heb ik weer het idee dat ik zo wel weer ff vooruit kan. Heb weer wat meer m’n lichaam voor mezelf en merk zoveel meer rust nu. Daarnaast kan ik nog steeds genieten van de BV momentjes die we wel nog hebben.
De enige tip die ik je kan geven als je echt de stap wil gaan zetten: koop een pot KV (of afgekolfde melk die je nog hebt liggen) en begin met het afbouwen van een voedingsmoment die je voor je gevoel het beste kan “missen”. Voor ons wat dit de voeding van 16:00. LLL heeft een heel fijn afbouwschema; deze heb ik aangehouden. Eenmaal de eerste voeding afgebouwd voelde ik al een bepaalde rust en was ik die enorme drempel over.
Succes mama 🫶🏼
11 uur geleden
Iemand ervaring met lecithine? Ik heb borstontsteking gehad waar ik heel ziek van ben geworden toen heb ik van lactatiedeskundige als advies lecithine gekregen. Ik heb hier toen geen gebruik van gemaakt omdat het goed ging…. Maar helaas ik heb continu een verstopte melkkanaal ik ben zo bang voor weer een ontsteking. Ik ben een fulltimekolver helaas wil kleintje niet aan mijn borst. Lecithine heb ik besteld ben benieuwd of hier goede ervaring mee is hoop echt dat het helpt want mijn productie gaat erg omlaag omdat ik niet het melk uitkrijg wat normaal heel makkelijk giing😞
10 uur geleden
Reactie op SMY24
Iemand ervaring met lecithine? Ik heb borstontsteking gehad waar ik heel zi ...
Met een melkblaar kan je ook voor elke voeding je tepel warm maken met een washandje of doekje en dan olijfolie erop zodat je huid soepel wordt.
Zo heb ik elke keer die blaar weg weten te krijgen. Het duurt wel een aantal dagen maar dan gaat het op de natuurlijke manier.
Geen ervaring met lecithine. Sterkte! Hopelijk is het snel opgelost voor je.
10 uur geleden
Reactie op Carly90
Met een melkblaar kan je ook voor elke voeding je tepel warm maken met een ...
Warm maken deed ik al maar zal olijolie zeker proberen ik heb op moment een hele harde “blok” in mijnborst wat ik gewoon niet soepel krijg heb al van alles geprobeerd zelfs een nieuwe kolfapparaat gekocht😅 was sowieso aan vervanging toe …
8 uur geleden
Reactie op SMY24
Iemand ervaring met lecithine? Ik heb borstontsteking gehad waar ik heel zi ...
Ja, maar het hielp niet. Baat het niet dan schaadt het niet, dus zou het zeker proberen. Welke kolf heb je? Ik heb twee handsfree kolven en een hand kolf. De hand kolf is veel krachtiger en daarmee kreeg ik wel een deel weg van mijn verstopping. Koelen hielp ook. Mocht het geen pijn doen, maar wel een harde knobbel zijn die niet slinkt, zou ik toch even langs de huisarts gaan.
7 uur geleden
Hoeveel ml geven jullie nu mee naar de opvang? Ik merk dat ik minder begin te kolven maar misschien dat dit ook gewoon is waar hij nu nog behoefte aan heeft. Normaal kolfte ik rond de 200 sochtens en smiddags rond de 140. Nu had ik vanmorgen 160ml.