796 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Gingie23
180/200 ml is echt veel.
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/ ...
Dank voor de links. Of het op de opvang echt therapeutisch wordt gegeven weet ik niet maar op donderdag hebben wij een oppas thuis en vandaag kon ik zien dat het echt wel 20 minuten duurt. We hebben idd nog speentje 1 van Dr Brown.
Het probleem is, hij wordt gewoon boos na bijvoorbeeld 150ml. Het is ook een grote jongen. Neemt ook vaak z’n tijd aan de borst dus nu denk ik eigenlijk gewoon dat het wellicht een groter eter is, nu we flesjes maken omdat ik weer aan het werk ben.
Hoe gaat de stelling “je kan nooit teveel borstvoeding geven” hierin op? Ik snap dat je met kunstvoeding echt teveel kan geven maar als ik nu ook weer opzoek ga naar info dan staat er dan borstvoeding oké is om onbeperkt te geven.. Vind het maar lastig!
3 maanden geleden
Reactie op therealkeeks
Dank voor de links. Of het op de opvang echt therapeutisch wordt gegeven we ...
Onbeperkt aan de borst ja maar bv uit de fles is niet te vergelijken. Zoals ik heb begrepen is dit omdat kindjes uit de borst het honger signaal sneller ervaren dan wanneer zij dit uit de fles drinken.. ik zou evt tijdens de fles pauzes inlassen zodat hij de tijd krijgt om dit signaal te krijgen zeg maar😅😅
3 maanden geleden
Reactie op therealkeeks
Als jullie de fles geven met afgekolfde melk, hoeveel ml drinkt jullie baby ...
Wij geven 100 a 120 ml in een fles en daar heeft hij genoeg aan, soms laat hij een slokje staan, maar meestal drinkt hij het helemaal op.
Het ligt er natuurlijk aan hoe zwaar je kind is en hoe vaak die nog komt voor een voeding. Mijn zoontje is niet zo zwaar en drinkt ook gemiddeld 7 keer op een dag.
Dus als je een kind heb dat al 1 a 2 kilo zwaarder is en maar 5 keer op een dag voeding vraagt lijkt het mij ook normaal dat de flessen groter zijn.
3 maanden geleden
Reactie op therealkeeks
Dank voor de links. Of het op de opvang echt therapeutisch wordt gegeven we ...
De borst kun je onbeperkt geven.
De fles met moedermelk niet. Met de fles kun je heel makkelijk overvoeden. Vandaar dat therapeutisch voeden met kleinste speen en er minimaal 20 minuten over doen belangrijk is.
Als ze op de opvang niet therapeutisch voeden kun je een kleinere speen op de fles proberen.
Ook kun jij of eventueel je partner de fles eens therapeutisch geven en kijken of je kindje na bijv 120/150 echt nog niet tevreden is.
3 maanden geleden
Reactie op Joelez
Doen jullie kindjes dit nu ook? Mijn dochtertje laat nu heel vaak even los ...
Hier ook, maar ik vind het maar lastig. Hierdoor is hij snel afgeleid en lijkt geen tijd te hebben om te drinken, terwijl hij wel trek heeft. Alles is ineens veel interessanter dan drinken. 😅🤞🏼
3 maanden geleden
Reactie op MarjoleinJS
Ik vind dit ook lastig! Duur maakt me niet uit, ik probeer idd te kolven wa ...
Even als reactie op hoe te zien wanneer het stopt met druppelen: ik gebruik vooral mijn wearables (dubbelzijdig) en dan kijk ik met mijn telefoon camera als spiegel zeg maar of er nog uitkomt 😂 ik haal dan mijn beha aan beide kanten om en om even los als ik wil kijken. Werkt voor mij prima. Als ik thuis ben, zet ik mijn telefoon met camera gewoon neer en ga ik uitgebreid zitten kijken. Ik vind het altijd wel fascinerend. (Ik werk thuis en zoontje is dan op kdv.)
3 maanden geleden
Mn dochtertje komt sinds een week echt om de 3 uur.. Terwijl dat er eerst echt wel wat langer tussen zat (voor ik ging werken). Heb nu weer vakantie na 2 weken werken (joehoe voor onderwijs).
Nu geef ik de voeding tussen 18.00/19.00 een fles 180cc kv, zodat ze goed 'gevuld' zit voor de nacht. Resultaat is dat ze de hele avond slaapt, wat super fijn is want ze spookte nogal s avonds. Er is voor haar meer rust. Als ik naar bed ga, geef ik n droomvoeding. Maar nu komt ze zeker 2x per nacht.
Zou het de 4 mnd slaapregressie zijn, moet ik die fles toch niet doen, heeft ze huishonger (Heb ook geprobeerd alleen speentje in te doen; ze werd woest en moet echt drinken) of is het de warmte?
Kortom veel vragen, kan iemand meedenken?
3 maanden geleden
Reactie op mini-s
Mn dochtertje komt sinds een week echt om de 3 uur.. Terwijl dat er eerst e ...
Heel herkenbaar. Gaat al meer dan een maand zo🙈 ik geef bv en soms krijgt hij kv. ‘s nachts wordt hij twee keer wakker en de ene keer is het voeding ander keer helpen in slaap te vallen, heel wisselend.
Mij is verteld dat als je baby echt zuig beweging maakt met de mond of zuigt op een speen, duim etc, dat dat een teken is van honger.
En met de warme dagen komt een baby ook vaker maar hoeft niet per se voor een grote voeding, kan ook een klein slokje zijn.
Daarom is het belangrijk om met dit soort dagen voldoende te drinken
3 maanden geleden
Reactie op Nemrac
Heel herkenbaar. Gaat al meer dan een maand zo🙈 ik geef bv en soms krijgt ...
Oh echt...ik word niet goed. Ben zo moe doordat ik 2x uit m'n diepe slaap word gehaald. Ga s middags nu weer vaak mee, maar word daar ook soms niet lekker wakker of voel me schuldig dat ik m'n huis niet poets. Zit ff in een soort vicieuze cirkel.
Moet zeggen dat de voeding tussen 05.00/06.00 liggend is. Dus ze drinkt dan 1 borst en valt in slaap en dan een uur of anderhalf later de andere. Ik zelf val ook wel in slaap dan.
Mja ik wil gewoon dat ze doorslaapt.. haha
3 maanden geleden
Reactie op Nemrac
Heel herkenbaar. Gaat al meer dan een maand zo🙈 ik geef bv en soms krijgt ...
Is niet waar. Als je baby zuig bewegingen maakt dan kan het ook zuigbehoefte zijn.
Ik check altijd door een vinger op de bovenlip en kijken of ze hapt en anders eerst speen en als ze die niet accepteert en huilt is het honger.
3 maanden geleden
Reactie op mini-s
Oh echt...ik word niet goed. Ben zo moe doordat ik 2x uit m'n diepe slaap w ...
Herkenbaar allemaal 🙈
Op een gegeven moment kwam hij om 1,5 max 2 uur en dat vond ik zo heftig dat ik bijna wilde stoppen met borstvoeding geven. Ik sliep heel slecht, ook overdag.
Had in tranen mijn verhaal verteld aan een vrijwilliger van la leche league en zij dacht met mij mee over wat ik anders kon doen. Heeft enorm geholpen.
Ken je die website trouwens? Is echt super handig!🙌🏾
Als jij bijvoorbeeld kolft of je vindt het niet erg om kv te geven en je hebt een partner, kun je vragen of hij een aantal flesjes kan geven zodat jij kunt kolven/slapen.
Maar het is voor iedereen natuurlijk anders.
Wat ik nu bijvoorbeeld doe is een flesje of twee door zijn vader laten geven. Dan kan ik kolven of slapen.
En wanneer hij overdag wakker is, schoonmaken. Hij kan echt even alleen zijn (box, wipstoel oid) en anders draagdoek. En dat doe ik een paar keer op een dag afhankelijk wat nodig is.
Als hij weer naar bed moet en ik ben ook moe dan ga ik ook liggen.
Lukt het niet om 05:00/06:00 uur haar twee borsten aan te bieden zodat ze “doorslaapt”? Dan hoef jij niet wakker te worden.
3 maanden geleden
Reactie op Carly90
Is niet waar. Als je baby zuig bewegingen maakt dan kan het ook zuigbehoeft ...
Dat is inderdaad ook één van de hongersignalen. Er zijn meerdere. Verschilt ook ook per kind.
Gaf ook vooral voorbeelden van wat mijn zoontje veel doet🙈 Hij zuigt bijvoorbeeld heel erg aan de speen en aan het geluid merk ik meteen waar hij behoefte aan heeft. Sabelen op zijn vingers of vuist heeft hij wel eens gedaan maar nu helemaal niet meer. Bij hem merk ik het echt goed met een speen. 🤷🏾♀️
3 maanden geleden
Reactie op mini-s
Ik heb wel eens gehoord van kindjes die met droomvoeding juist in de nacht weer komen en als ze die niet krijgen doorslapen. Het proberen waard😅
Zelf zou ik trouwens niet kiezen voor kv om te “vullen”, dat is namelijk een fabeltje 🙂
3 maanden geleden
Reactie op mini-s
Ineens minder vaak of juist vaker komen voor voedingen, (tijdelijk) niet meer doorslapen is allemaal heel normaal. Zeker de eerste 2 jaar gaat een kind door veel ontwikkelingen heen.
Dit kan effect hebben op het slaappatroon, voedingsbehoefte en behoefte aan geborgenheid.
Door mee te gaan in de behoefte van je kindje wordt vraag en aanbod ook weer goed op elkaar afgestemd.
3 maanden geleden
Reactie op mini-s
Mag ik vragen waarom je droomvoeding geeft? En je niet wacht tot de kleine zelf komt? Mijn dochter is ook vier maanden, die slaapt de hele nacht door maar als ik haar droomvoeding geef dan kan deze mama daaaahaaaag nachtrust zeggen. Dus direct mee gekapt.
En nu heerlijk 12 uur nachten maken zowel mama en papa en dochterlief
3 maanden geleden
Reactie op mivd
Mag ik vragen waarom je droomvoeding geeft? En je niet wacht tot de kleine ...
Omdat ik de fles geef tussen 18.00/19.00 en m'n borsten toch 'leeg' moeten voor de nacht.
Ik kies bewust voor een flesje KV omdat ik eind van de dag minder heb en ze dus s avonds in de weer bleef. Daarnaast wil ik afbouwen ivm werk. Dus dit leek me de beste fles.
Ik deed dit ook met m'n zoontje, dat werkte toen goed.
Ach..ik doe ook maar wat