796 Reacties
3 maanden geleden
Moet je nou wel of niet leegkolven als je kolft ivm werk? Iemand zei eerder dat je moet kolven wat je baby drinkt, maar ik heb geen idee wat m'n kindje normaliter drinkt. Als ik la leche league aanhoudt zou hij ongeveer 100-120cc per fles drinken... Moet ik dan stoppen als ik dat heb? Doe dat dan natuurlijk een beetje op gevoel want echt aflezen gaat niet terwijl ik aan het kolven ben
3 maanden geleden
Reactie op NanoontjePowerrr
Moet je nou wel of niet leegkolven als je kolft ivm werk? Iemand zei eerder ...
Ik zou tijdens werk redelijk leegkolven.. 10 minuten tot een kwartier dubbelzijdig bijv. Dan heb je zeker weten genoeg melk en blijft je productie ook op pijl... ik kolf liever iets te veel dan te weinig.
3 maanden geleden
Morgen eventjes de huisarts bellen, rondom mijn tepel deed het gisteren opeens zeer en onderhuids voelde ik een bobbeltje zitten. Echt naast de tepel zeg maar. Nu is de pijn weg maar het bobbeltje voel ik nog wel als ik erop druk.
Ik denk (hoop) zelf dat het misschien irritatie is van het kolven (ben vorige week begonnen met werken) en dat het bobbeltje gewoon iets van een melkkliertje is oid. Maar toch even bellen morgen. Iemand die deze piet paniek gerust kan stellen en kan zeggen “ja je borsten en het weefsel veranderen zo erg door het geven van borstvoeding”? 🫠🥹
3 maanden geleden
Reactie op Gingie23
Heb je je tepels opgemeten voor de juiste maat kolfschild?
Ja! Ik heb sinds een paar dagen een kleinere schild erop gehad omdat mijn tsr steeds langer ging duren. Dus daarom denk/hoop ik dat het door het kolven komt. Ik heb vandaag zonder de verkleiner (heb een Youha) gekolfd en ging met tsr gelukkig prima, dat zorgt er denk ik voor dat de pijn nu weg is. Ik zou ook even een weekje kunnen afwachten of het bobbeltje ook weg gaat.
3 maanden geleden
Reactie op bella belly
Weet iemand precies waarom borstvoedingsthee afgeraden wordt?
Vanwege venkel en of anijs in de thee.
Lees; https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/is-borstvoedingsthee-veilig-om-te-drinken-tijdens-mijn-zwangerschap-of-als-ik-borstvoeding-geef-.aspx
3 maanden geleden
Reactie op bella belly
Weet iemand precies waarom borstvoedingsthee afgeraden wordt?
Ik lees dat het uit voorzorg is maar heeft iemand ervaring met de resultaten van het drinken van borstvoedings thee? Werkt het?
3 maanden geleden
Reactie op bella belly
Ik lees dat het uit voorzorg is maar heeft iemand ervaring met de resultate ...
Het is idd uit voor zorg zolang je geen 3 liter borstvoedingsthee drink per dag kan het geen kwaad. Überhaupt is het nooit wetenschappelijk bewezen wat voor kwaad het doet.
Ik heb het in het begin van mijn borstvoedingstijd gebruikt omdat productie niet op gang kwam. Ik zei ik wil een natuurlijk middel hebben om het te stimuleren en geen andere medische troep. Toen raadde de verloskundige zelf bv-thee aan en ik ben haar op de dag van vandaag nog dankbaar.
Inmiddels drinkt mijn dochter al bijna 5 maanden aan de borst. Heb ik de thee niet meer nodig en drinkt mijn dochter als een tierelier. Ik had dat niet kunnen bedenken 4 mnd geleden
3 maanden geleden
Reactie op mivd
Het is idd uit voor zorg zolang je geen 3 liter borstvoedingsthee drink per ...
Het is wel wetenschappelijk bewezen uit oa. studies met muizen. Kan je terugvinden op internet.
De werking van borstvoedingsthee is juist niet bewezen, maar dat geldt voor alle supplementen. Ze doen daar dan weer te weinig onderzoek naar 😅
En als het werkt voor jou is dat fijn, maar je kan niet zeggen dat er geen mogelijk negatief effect is als dat wel uit de studies komt. Ik denk alleen wel dat dan idd pas is als je het in grote mate inneemt, maar dat weet ik niet zeker.
3 maanden geleden
Reactie op Carly90
Het is wel wetenschappelijk bewezen uit oa. studies met muizen. Kan je teru ...
Ja sorry ik geloof persoonlijk niet in muizenstudies. Een muis is een dier en geen mens, als ik een muis magnum laat eten gaat dat beest dood en duizenden mensen eten magnum.
Ik geloof wat uit de pure natuur (natuurgeneeskunde) komt kan ik gebruiken en dus ook bv-thee. En wat voor de een wel helpt hoeft voor de ander niet te helpen.
3 maanden geleden
Reactie op mivd
Het is idd uit voor zorg zolang je geen 3 liter borstvoedingsthee drink per ...
Dit is mijn standpunt dus. Ik wou heel graag op een natuurlijke wijze de borstvoeding op gang brengen. Koop ik het staat er dat het afgeraden wordt. Pfffffff
3 maanden geleden
Reactie op mivd
Ja sorry ik geloof persoonlijk niet in muizenstudies. Een muis is een dier ...
Dat kan dat je dat niet gelooft, maar het is dus wel wetenschappelijk onderzocht. Ik weet ook niet of er meer studies zijn overigens.
Oké, maar je weet dan ook dat niet alles uit de natuur goed voor je is toch? Ook natuurlijke producten kunnen een negatief effect op je hebben.
Ja eens idd. Bij de een werkt het en bij de ander niet 🤷♀️ veel water drinken doet ook wonderen heb ik gemerkt.
3 maanden geleden
Reactie op bella belly
Dit is mijn standpunt dus. Ik wou heel graag op een natuurlijke wijze de bo ...
Zou contact opnemen met een Lactatiekundige om je te begeleiden mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Over het algemeen is er voor meer productie, meer stimulatie nodig.
Dus minimaal 8 x maar het liefst vaker aanleggen/ kolven.
3 maanden geleden
Hoi! Mijn zoontje is volgende week 5 maanden en komt opeens weer 10x per dag sinds een week, hiervoor was het 6/7 keer per dag. Hij lijkt ook ongelukkig na een voeding en m’n borsten voelen constant leeg en slap. Daarnaast ben ik kapot want slaap max 2 uur achter elkaar😅Ga me dan toch zorgen maken of hij er wel voldoende melk uitkrijgt… iemand hier ervaring mee? Ben nog niet aan het werk dus voed praktisch alles live.
3 maanden geleden
Reactie op Dia93
Herkennen jullie het gevoel van:” hoelang wil ik nog bv geven. Kolven, afha ...
Ja heel erg, zeker nu hij opeens weer ZO vaak wil drinken dag en nacht… ga heel erg heen en weer. Heb mezelf nog een week gegeven, als het dan niet makkelijker gaat serieus nadenken over stoppen. Hoop vooral dat hij met kv beter zou gaan slapen ‘s nachts.. maar dat hoeft natuurlijk niet dus ook geen reden om te stoppen