796 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Dia93

Herkennen jullie het gevoel van:” hoelang wil ik nog bv geven. Kolven, afha ...
Ja.. vooral de dagen dat ik werk. Ik word kots misselijk van kolven.. had ik eerst ook van bv zelf nu alleen nog van kolven. Maar iedere keer denk ik "waarom doe ik dit nog" en dan ben ik thuis en leg ik mn dochter aan en dan geniet ik daar ook wel van.. zo'n bijzonder moment..

3 maanden geleden

Reactie op Dia93

Zo herkenbaar + hij heeft al tandjes en sloopt mijn tepels... Dus ook bloed en dus ook donkere poep. Dan denk ik wanneer is dit eigenlijk geheeld en waar help ik hem nu nog mee. Kolven is zo een gedoe laat staan flesjes kv 🤣

3 maanden geleden

Reactie op Deesje97

Ja.. vooral de dagen dat ik werk. Ik word kots misselijk van kolven.. had i ...
Ja. Vooral op de dagen dat ik moet werken of iets bijzonders heb een ineens moet bedenken dat ik ergens op de dag nog moet kolven. Kolven is hier niet echt een probleem maar ben zoveel aan het rekenen op een dag. Maar als ik dan aanleg aan eind van de werkdag, vind ik het ook weer iets moois en magisch ! En dan ben ik er nog lang niet klaar mee.

3 maanden geleden

Reactie op amberkas

Hoi! Mijn zoontje is volgende week 5 maanden en komt opeens weer 10x per da ...
Haay! Had ik een tijdje geleden ook. Ik heb productie even opgekrikt door even 3 dagen na elke voeding (behalve avond/nacht) te kolven 3min (extra stimulatie naar hersenen) en veel water gedronken en noten gegeten. Dit zorgt voor opkrikken van productie. Hopelijk kun je er iets mee.

3 maanden geleden

Reactie op amberkas

Hoi! Mijn zoontje is volgende week 5 maanden en komt opeens weer 10x per da ...
Dit is heel normaal. Door je kindje zijn gang te laten gaan regelt hij vanzelf de productie en krijgt hij wat hij nodig heeft. Soms gaan kindjes door grote ontwikkelingen heen, dit kan effect hebben op slaap en voedingsbehoefte. Zolang je kindje goed groeit (volgens de who curve) geen zorgen maken.

3 maanden geleden

Reactie op Dia93

Ja heel herkenbaar, mijn opbrengst is ook minder met kolven dan wat mijn zoontje nodig heeft. Al is het minder dramatisch dan dat het bij mijn oudste zoontje was. Ik wil alleen wel graag net als bij de oudste de 9 maanden halen. Het bouwde bij mij toen langzaam af, door het kolven op het werk. Uiteindelijk moest ik toen ook gaan combineren met kunstvoeding, dus verwacht dat nu ook een beetje. Ik denk dus dat het vanaf de 9 maanden klaar zal zijn. En als het toch beter gaat dan verwacht zien we het dan wel.

3 maanden geleden

M’n dochter heeft nog steeds groenige poep. Hebben meer kindjes dit?

3 maanden geleden

Reactie op Carly90

Bij mij zijn het de doorkomende tandjes. Geen andere symptomen? Meer huilen, meer bijten, meer slapen, meer drinken of juist minder van alles?

3 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Bij mij zijn het de doorkomende tandjes. Geen andere symptomen? Meer huilen ...
Nou ze heeft het echt al 1,5 maand ofzo. In het begin voedde ik nog veel bij met kunstvoeding en toen was het wel gele poep met stukjes. Sinds we eigenlijk amper bijvoeden is het groenig geworden. Ze heeft verder niet van die symptomen, behalve dat ze soms wel al na 2 uur kan eten ipv 3 uur. Wat ook goed is natuurlijk. En ze doet idd meer bijten en kauwen op dingen.

3 maanden geleden

Reactie op Carly90

Ja, hier ook vaak. Verdacht op koemelkallergie, als ik geen koemelkproducten eet meestal geel. Heb nu twee weken een provocatietest gedaan en sindsdien weer groen

3 maanden geleden

Reactie op Eva260324

Ja, hier ook vaak. Verdacht op koemelkallergie, als ik geen koemelkproducte ...
Oh interessant! Het consultatiebureau zei dat het kwam omdat ze dan niet bij de achterste melk komt, dus het vettige melk. Ik doe borstcompressies. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen..

3 maanden geleden

Reactie op Eva260324

Ja, hier ook vaak. Verdacht op koemelkallergie, als ik geen koemelkproducte ...
Heeft je kindje ook nog andere symptomen?

3 maanden geleden

Reactie op Carly90

Heeft je kindje ook nog andere symptomen?
De eerste 6 weken na elke voeding buikkrampjes gehad, uitslag, overgeven en groene/slijmerig poep. Dan ben ik gestopt met koemelkproducten, na drie weken geen symptomen meer gehad en weer gele poep. Twee weken geleden dus geprovoceerd en sindsdien weer groene poep...duurt tot het weer uit het systeem is.

3 maanden geleden

Reactie op Carly90

Oh interessant! Het consultatiebureau zei dat het kwam omdat ze dan niet ...
Overdag vaker voeden. Legere borsten geven vettere melk. Goed voor de darmsmering. 3 uur tussen voedingen is eerder de max dan de norm.

3 maanden geleden

Reactie op Dia93

Jaaa! Ik ga denk toch stoppen. Straks ook weer werken. Kolven gaat best, maar vind t gedoe. Ze heeft ook nog weinig ritme en dat vind ik ook lastig. Daarnaast komt ze op t moment eerder na de 2/2,5u dan de 3. Maarja waar en hoe te beginnen?! Het is nl wel gemakkelijk, haha

3 maanden geleden

Hoe veel voeden jullie tussen 19:00 en 7? Ik echt nog om 19,22,1,3,6 uur en soms vaker. Het consultatie bureau zegt dat het minder moet, maar ik weet niet hoe want de kleine huilt dan tot hij borst krijgt

3 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Hoe veel voeden jullie tussen 19:00 en 7? Ik echt nog om 19,22,1,3,6 uur e ...
Hier ook hoor. Hoezo minder? Je voed op verzoek toch? Gewoon je kind volgen en consultatiebureau met een korrel zout nemen.

3 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Wij om 23.00 kunstvoeding als droomvoeding en dan komt hij zelf rond 03.00 voor de borst. Snap soms niks van die “adviezen” van cb.. en snap dit advies dan ook niet. Hoezo moet het minder?

3 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Dat gaat tegen hun eigen richtlijnen in. Een kindje dat borstvoeding krijgt mag altijd! Op verzoek gevoed worden ongeacht de leeftijd.

3 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Hier op “goede” dagen na 19:00 om 04:00 en dan weer rond 07:00/07:30. Als ze vaker komt bv met de hitte of niet lekker in haar vel. 19, 24, 3, 6.. Echt op verzoek, ze zijn het gewoon nodig 🤍 Minder van het cb vind ik ook wel een rare opmerking, hij heeft dus honger.. dan “mag” hij dus niet van hun?! Vreemd….