796 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Hoe veel voeden jullie tussen 19:00 en 7? Ik echt nog om 19,22,1,3,6 uur e ...
Ik ben de nacht voedingen ook pas gaan tellen vanaf 23/00 uur. Mijn zoontje kwam elke 1,5/2 uur overdag en in de nacht zat er max 3 uur tussen tot hij 1 jaar was. Na een tijdje heb ik niet meer gekeken naar de hoeveelheid voedingen. Ik volg m’n kind in zijn behoeften, met de tijd bouwen ze van zelf de voedingen af.

3 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Hoe veel voeden jullie tussen 19:00 en 7? Ik echt nog om 19,22,1,3,6 uur e ...
Gek dat ze zeggen dat het minder moet terwijl met bv altijd op verzoek is. Hier wisseld het. Soms houd ze er 3 uur tussen meestal wel wat langer. Vanacht was het 19:00 (naar bed) 04:00 en 06:00. Ze heeft afgelopen weken ook dat ze vaak nog om 23:00 honger heeft. Ik volg haar gewoon. Laat t cb maar lekker praten. Ene oor in andere oor uit. Je doet zelf het beste voor jou kindje. Doe wat goed voelt.

3 maanden geleden

Wauw oke cb is dus niet heel goed in advies geven als ik jullie ervaringen zo lees. Zij denken overigens dat ik de borst als troost inzet. Wat deels klopt, omdat mijn zoontje last heeft van zijn darmen is het vaak huilen snachts want dan is hij opgeblazen. Door te drinken lukt het hem te ontspannen en komen alle windjes los. Maar ook op de betere nachten komt hij elke 2 uur.

3 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Wauw oke cb is dus niet heel goed in advies geven als ik jullie ervaringen ...
De borst is toch ook gemaakt voor o.a. troost? Anders zouden er geen ‘fop’ speentjes bestaan 😅

3 maanden geleden

Reactie op Gingie23

De borst is toch ook gemaakt voor o.a. troost? Anders zouden er geen ‘fop ...
Ze denken dan aan slaap associaties.

3 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Ze denken dan aan slaap associaties.
Ook slaapassociaties zijn heel normaal. Die hebben we allemaal. De borst als slaapassociatie hoeft niet gelijk iets slechts te betekenen. De eerste 1 a2 jaar vinden er veel ontwikkelingen plaats waarin een kind ineens weer vaker komt voor voeding zowel overdag als in de nacht. Dit regelen ze helemaal zelf. Het is biologisch gezien ook heel normaal voor baby’s om minimaal 8x per 24 uur te drinken. Heb je ooit de blogs gelezen van ‘liefde van een moeder’ of het boek ‘ zachte nachten’ ? Misschien eens interessant en geeft toch wel wat herkenning

3 maanden geleden

Reactie op Gingie23

Ook slaapassociaties zijn heel normaal. Die hebben we allemaal. De borst ...
Ik probeer al sinds mijn bevalling een boek te lezen, maar kom er niet aan toe hahaha. 2 bladzijden per dag en dan soms een dag niet. Plus mombrain waardoor ik dan weer opnieuw moet beginnen 🤣 Maar ik ben heel erg van de professionals hun adviezen opvolgen en tegelijkertijd merk ik aan alles dat ik eigenlijk gewoon lekker met de natuur en dus de kleine wil meebewegen. Lekkere tweestrijd dus. En juist daarom zo blij om te lezen dat jullie allemaal zeggen joh laat dat advies links liggen en ga van de natuur uit.

3 maanden geleden

En het liefst blijf ik borstvoeding bieden in de avonden en ochtenden als hij al wat ouder is. Zodat dat liefdevolle momentje ook blijft en hij alle goede voedingsstoffen binnenkrijgt.

3 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Ik probeer al sinds mijn bevalling een boek te lezen, maar kom er niet aan ...
Wat het CB geeft zijn slechts adviezen gebaseerd op richtlijnen, maar elk kindje is anders. Tegen mij zeiden ze bij m’n oudste ook dat we moesten stoppen met bijvoeden. Gevolg; een hongerig kindje. Nou ik ben dus gewoon gaan bijvoeden toen. Ik ga m’n kind niet honger laten lijden. Je eigen gevoel is hierin altijd het belangrijkste, dus die lekker volgen 😁

3 maanden geleden

Ik ben eigenlijk al een tijdje dit topic niet meer aan het volgen omdat ik al 8 weken gestopt ben met bv (en te weinig tijd voor de app want kleuter thuis + baby is druk 🥴). Maar ik heb nu al zo'n 2 weken dat ik opmerk dat er nog steeds melk uit mn tepels komt. Op random momenten. Eerst dacht ik dit is toeval maar het gebeurt toch regelmatig en als ik knijp zijn er meteen druppeltjes zichtbaar. Betekent dit dat ik nog steeds bv zou kunnen geven? Ik mis het soms echt maar ik denk dat mn baby aanhappen niet meer snapt. Of zou het een optie zijn om 1 of 2 flesjes te kolven per dag? Of is het gewoon 'oude' melk wat er nog zit? 😅

3 maanden geleden

Reactie op Nikki89

Ik ben eigenlijk al een tijdje dit topic niet meer aan het volgen omdat ik ...
Dat zou kunnen maar om er een volledige voeding uit te halen zal waarschijnlijk nog niet lukken. Heb je ooit gehoord van relacteren? De kans is groot dat je kindje niet meer weet hoe drinken aan de borst werkt. Je zou het altijd eens kunnen proberen tijdens een huid op huid momentje bijvoorbeeld. https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/relacteren/ Ook komt het wel vaker voor dat vrouwen zelf een jaar na het stoppen nog melk lekken.

3 maanden geleden

Reactie op Gingie23

Dat zou kunnen maar om er een volledige voeding uit te halen zal waarschijn ...
Ja heb ik wel eens van gehoord. In het artikel lees ik wel dat het heel intensief is. En ben niet voor niks gestopt (combi van meerdere factoren). Ik weet ook niet wat ik hier nu precies mee wil maar vroeg het me gewoon af. En ergens denk ik 'als mijn borsten dit nu nog doen is het dan een soort teken om het toch nog een x te proberen?' 🙈🤦‍♀️

3 maanden geleden

Reactie op Nikki89

Ja heb ik wel eens van gehoord. In het artikel lees ik wel dat het heel int ...
Je kan natuurlijk gewoon altijd eens aanleggen en kijken wat er gebeurt! Al is het dan niet voor alle voeding, dan is het alsnog een fijn momentje bijv. S ochtends en 's avonds en geef je daarna gewoon de fles bij. Elke druppel geeft alsnog antistoffen, dus het is niet voor niets! Als je dit zou proberen, zou ik denk ik eens beginnen met aanleggen als hij al een beetje diep slaapt, bijv. Voordat je zelf naar bed gaat.. kans is dan het grootst dat ie nog automatisch gaat happen en weet wat ie moet doen!

3 maanden geleden

Hebben jullie iets van een ritme of schema? Ik voed op verzoek, meestal tussen 2,5 en 3 uur.. maar kan je dan bijvoorbeeld slaapjes wel in een structuur gieten? Een collega vertelde dat zij echt strikt vaste eet en slaap momenten had op een dag. En ik lees online dat kindjes van 4 maanden nog 3 dutjes moeten doen.

3 maanden geleden

Ik heb om 20.30 en om 21.15 een biertje gedronken. Ik ben om 01.00 gaan kolven. Moet ik dit nu weggooien of niet?

3 maanden geleden

Reactie op Moedervaneloy

Ik heb om 20.30 en om 21.15 een biertje gedronken. Ik ben om 01.00 gaan kol ...
Het duurt bij 2 glazen minstens 4 uur tot 6 uur voordat het uit je bloed is. Dus ik zou het weggooien.

3 maanden geleden

Ik heb na het voeden nog een harde schijf in mn borst.. is ook best gevoelig. Iemand een tip wat ik het beste kan doen?

3 maanden geleden

Reactie op Carly90

Hebben jullie iets van een ritme of schema? Ik voed op verzoek, meestal t ...
Niet te druk over maken, als dit voor jullie werkt. Voor ons werkt het gewoon op haar verzoek, ik leg haar soms ook aan om te troosten maar echt drinken ook iedere 2,5-3uur. Na 1,5-2u wakker zie ik dat ze moe word en doet ze een dutje, meestal maar 40 min. Ze doet soms 4 dutjes op een dag, soms 3, ligt er maar net aan hoelaat ze in de ochtend wakker is etc. Dit is het enige “ritme” wat we hebben🥹 Mijn eerste was weer totaal anders, die liet echt 3-4u er tussen maar sliep ook super slecht in, liet geen slaapsignalen zien en liet steeds super vroeg al dutjes vallen. Ik vind het lastig om mijn kindjes in een ritme te pushen, want ik wil ze ook niet laten huilen dus ga gewoon mee in de flow van de dag🙂 peuter gaat tussen half 7 en 7 slapen en daarna breng ik de baby naar bed zodra ze slaapsignalen laat zien, tegen 8 slaapt ze eigenlijk altijd wel. Doe wat voor jullie goed voelt🍀😊

3 maanden geleden

Reactie op Deesje97

Ik heb na het voeden nog een harde schijf in mn borst.. is ook best gevoel ...
Niet masseren. En wel de baby daar weer aanleggen eerstvolgende voedingmoment. Beste is met het kinnetje in de richting van de harde plek. Als voeding nog te lang duurt kan je eventueel nog even kolven. Maar dus vooral blijven aanleggen aan die borst.

3 maanden geleden

Reactie op Joelez

Je kan natuurlijk gewoon altijd eens aanleggen en kijken wat er gebeurt! Al ...
Ja idd ik kan het altijd een keer proberen 7