796 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Joelez

Je kan natuurlijk gewoon altijd eens aanleggen en kijken wat er gebeurt! Al ...
Ja ik kan het idd gewoon eens proberen! En anders toch een paar keer kolven

3 maanden geleden

Reactie op Deesje97

Ik heb na het voeden nog een harde schijf in mn borst.. is ook best gevoel ...
Dat is dan vast een verstopping,had ik helaas ook vaak. Warm douchen of warme washandjes op die plek en vaak aanleggen.

3 maanden geleden

De laatste dagen kwam mijn zoon om de 2 uur snachts. Nu is hij uit logeren en kwam hij maar 2x vanacht. Ik heb om 01.00 leeggekolfd en wordt nu wakker maar mijn borsten zijn helemaal niet gespannen. Zou het kunnen dat ik snachts gewoon niet zoveel aanmaak en dat hij daarom zo vaak komt?

3 maanden geleden

Ik wil eigenlijk tot de 9 maanden borstvoeding blijven geven, al dan niet gecombineerd. Maar ik merk dat ik mentaal echt niet lekker in mijn vel zit van de slechte nachten, die ik ook niet kan uit besteden. Dit komt alleen voor mijn gevoel meer door de slaapregressie, dan de borstvoeding. Ik ben ook weer aan het werk, waarbij ik aan de ene kant denk dat het ritme mij echt goed doet. Het kolven vind ik ook niet erg. Maar ik heb gewoon geen eigen tijd gehad afgelopen week en daar heb ik zo'n last van. Ik ben een introvert en dan op het werk mensen om mij heen hebben en dan thuis de kinderen en dan nog slechte avonden en een baby die veel huilt is even best veel mentaal. Ik hoop over een paar weken weer te kunnen thuis werken, dan heb ik weer even rust. Maar dan blijft de afweging nog nogsteeds door zetten of toch gaan afbouwen. Ik vind het zo lastig! Mijn hoofd zit zo vol, maar ik weet niet eens waarmee. Het voelt helemaal opgevuld met watten ofzo.

3 maanden geleden

Reactie op Moedervaneloy

Ik heb om 20.30 en om 21.15 een biertje gedronken. Ik ben om 01.00 gaan kol ...
Volgens mij is dit de regel: elk glas alcohol zit 3 uur in je lichaam. Dus als je om 21.00 drinkt zou je om 00.00 kunnen kolven en dat gebruiken. Maar twee glazen is dus 6 uur. Etc.

3 maanden geleden

Reactie op LadyGrey

Ik wil eigenlijk tot de 9 maanden borstvoeding blijven geven, al dan niet g ...
Je kan ook een keer in de avond kolven en een nachtje doorslapen en direct in de ochtend kolven. Daar gaat je productie niet van achteruit en heb je even een nachtje wat meer rust

3 maanden geleden

Reactie op LadyGrey

Doen jullie al aan veilig samen slapen? Wellicht dat je op die manier wat extra rust kunt pakken.

3 maanden geleden

Reactie op LadyGrey

Wow, zo herkenbaar! Mijn doel is 6 maanden, maar ben er eerlijk gezegd ook voor aan het strijden. Het is soms ook allemaal even veel en zwaar. Hopelijk slaapt je kindje snel wat beter.

3 maanden geleden

Reactie op Mamaof1

Je kan ook een keer in de avond kolven en een nachtje doorslapen en direct ...
Ik kolf alleen niet zo makkelijk. Ik moet er een oxyticine neusspray voor gebruiken, die al slecht leverbaar is. Dus ik wil die graag voor werkdagen gebruiken. Ik denk ook dat zolang ik dan thuis ben, ik er nog druk mee ben. Ik zat wel te denken aan een nachtje weggaan, maar om die stap echt te zetten om ook te doen vind ik toch wel lastig.

3 maanden geleden

Reactie op Gingie23

Doen jullie al aan veilig samen slapen? Wellicht dat je op die manier wat ...
Hij slaapt in zijn bed op zijn eigen kamer, zo slapen we al beter dan toen hij eerder op onze kamer sliep.

3 maanden geleden

Reactie op MMMelanie

Wow, zo herkenbaar! Mijn doel is 6 maanden, maar ben er eerlijk gezegd ook ...
Ja ik hoop het ook. Hij begon ook opeens weer met borstweigeren gisteren. En dat deed hij vandaag ook weer een keer. En lopend voeden helpt, maar daar is jij nu echt wel zwaar voor aan het worden. Mijn oudste weigerde nooit de borst, dus misschien dat ik dat ook wel erg zwaar vind. Geeft mij bijna het gevoel dat het gewoon meer een flessenkind is, al weet ik rationeel ook wel dat het onzin is. Hopelijk gaat het de komende week weer beter. Ik wil nu de beslissing ook eigenlijk niet op een dieptepunt maken.

3 maanden geleden

Reactie op LadyGrey

Ja ik hoop het ook. Hij begon ook opeens weer met borstweigeren gisteren. ...
Wordt de fles wel therapeutisch gegeven met kleinste speen en doet je kindje er ongeveer 20 minuten over ?

3 maanden geleden

Reactie op Gingie23

Wordt de fles wel therapeutisch gegeven met kleinste speen en doet je kindj ...
Niet altijd therapeutisch, maar wel de kleinste speen en hij doet er dan wel denk ik ongeveer een kwartier over. Maar ik ben er meestal niet bij als hij een flesje krijgt, dus hoe lang het precies is weet ik eigenlijk niet.

3 maanden geleden

Hey mama's! Ik heb nu toch na 4,5e maand besloten om af te bouwen met borstvoeding. Combinatie met werk en kolven gaat gewoon voor geen meter en mijn productie wordt ook echt minder, kan ik nu gewoon bijvoorbeeld nog op 2 momenten kolven per dag en dat dan bijvoorbeeld langzaam laten vallen als er niks meer uitkomt? De ochtend en nachtvoeding mocht die soms nodig zijn gaan nog wel goed maar de rest van de dag en avond wil gewoon al bijna niet meer dus ben ik al aan het bijvoeden.

3 maanden geleden

Ik moet me eens inlezen in dat therapeutisch voeden. Ze begint hier eindelijk succesvol de fles te pakken. Maar als ze hem pakt trekt ze die ook binnen 5 minuten lees. Aan de andere kant: aan de borst drinkt ze ook vaak zo snel tegenwoordig, dus dan is het misschien geen probleem?

3 maanden geleden

Reactie op Misjoe

Ik moet me eens inlezen in dat therapeutisch voeden. Ze begint hier eindeli ...
De drink techniek aan de fles is anders dan de borst. Aan de borst moeten kindjes moeite doen, als de fles te makkelijk gegeven wordt kan je kindje flow verwarring krijgen. De fles hoort ongeveer 20 minuten te duren, dan pas komt er een verzadigingsgevoel. Gaat het sneller? Dan heb je grotere kans ik overvoeden, een kindje dat onverzadigd lijkt, spugen, krampjes, ontevredenheid aan de borst en soms zelfs borst weigeren. Dit is een handig filmpje: https://m.youtube.com/watch?v=UH4T70OSzGs https://eurolac.net/therapeutisch-flesvoeden/ https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/

3 maanden geleden

Reactie op Misjoe

Ik moet me eens inlezen in dat therapeutisch voeden. Ze begint hier eindeli ...
https://lalecheleague.be/zuigverwarring-en-flowverwarring/

3 maanden geleden

Ik kon erop wachten.. vergeten melk uit de vriezer te halen voor de opvang morgen. Even gegoogled en volgens mij kan je dan morgenochtend de zakjes melk onder de lauwe kraan houden, klopt dat? Op La Lache League kan ik niks vinden.

3 maanden geleden

Reactie op therealkeeks

Ik kon erop wachten.. vergeten melk uit de vriezer te halen voor de opvang ...
Kan je ze niet bevroren mee geven? Bij ons kon dat.

3 maanden geleden

Reactie op Carly90

Kan je ze niet bevroren mee geven? Bij ons kon dat.
Ja ik ga ze sowieso meegeven, maar meestal zijn ze ‘s ochtends als ik beneden kom ontdooid in de koelkast en dan maak ik er gelijk een flesje van :) Ik geef ze sowieso mee en grote kans dat ze dan wel ontdooid zijn rond een uurtje of 10.00