20 Reacties

3 maanden geleden

Nog niet .. durf het nog niet want een cracotte snapt ze ook al niet , en brood vind ik nog zo eng zonder tandjes . Mijn dochter is ook 7 maanden

3 maanden geleden

Reactie op romee1983

Nog niet .. durf het nog niet want een cracotte snapt ze ook al niet , en b ...
Ik ben blij dit te lezen. Ik durf het ook nog niet. Maar iedereen om me heen zegt dat ik het allang moet proberen te geven

3 maanden geleden

Wij geven grote stukken. Ze scheurt het er zelf af in haar mond en eet inmiddels ook korstjes. Wel gaat de ene dag beter dan de andere dag en eet ze gemiddeld zo'n 1/4 a 1/5 deel van een broodje.

3 maanden geleden

Reactie op WK12

Ik ben blij dit te lezen. Ik durf het ook nog niet. Maar iedereen om me hee ...
Daar zou ik me niet zo druk om maken. Ik kom uit Duitsland en daar wordt brood voor 9 maanden zelfs afgeraden, vooral vanwege het zout wat erin zit. Kennismaken met structuur kunnen ze volgens mij ook prima met groente en fruit.

3 maanden geleden

Ja alleen groente en fruit doe ik nu ook nog gepureerd .. 😬😬

3 maanden geleden

Mijn kindje is bijna 7 maanden en ik doe brood eerst beetje nat maken met water en dan smeer ik boter met pindakaas of banaan of avocado. En zo kan die makkelijk bijten en doorslikken. Ik die rapley methode, want me kindje vind geprakte eten niet interessanten stukjes wel, in het begin was het echt eng, eerst 3/4 keer, hij ging kokhalzen en werd rood etc maar nu weet die hoe die moet kauwen en het gaat prima.

3 maanden geleden

Hier ook Rapley methode! Ik rooster het brood, zodat het niet helemaal zompig wordt in haar mond (dat geeft juist stikgevaar). Vervolgens snij ik het in grote repen, zodat ze het zelf vast kan pakken en naar haar mond kan brengen. En ik smeer het met pindakaas. Je kan in de app Solid Starts kijken voor gratis tips, echt een aanrader!

3 maanden geleden

Wij scheuren hele kleine mini blokjes (ca 1 cm) van licht volkoren brood af en plaatsen het aan de binnenkant van zijn wang zodra hij zijn mond opent. Dat werkt bij ons hartstikke goed. Ondertussen pakt hij de kleine stukjes uit onze handen om het zelf in zijn mond te stoppen 😅 op grotere stukken korst sabbelt hij graag totdat uiteindelijk alles opgegeten is. En we smeren er wat margarine op zodat het makkelijker glijdt. Gisteren een beetje Philadelphia geprobeerd, vond hij nog niet lekker 🫠

2 maanden geleden

Hoe gaat het nu? Wij zijn sinds gisteren begonnen met brood aanbieden aan ons zoontje van bijna 7 maanden, maar hij verslikt zich steeds. Nu 2x een paar piepkleine stukjes lichtbruin brood met boter geprobeerd en de 2e keer gedoopt in de moedermelk, maar nog geen succes. Iemand tips? Vind het intussen doodeng.

2 maanden geleden

Ik vond het ook echt spannend en gaf het de ene dag wel en de andere dag niet. Ze verslikte zich of spuugde het uit. Maar opeens gaat het goed (ze is nu 7 maanden en een week) en ze eet een hele boterham zonder korst per dag. Besmeerd met een beetje boter, soms pindakaas. Ik snijd het brood in reepjes en vervolgens scheur ik daar stukjes van. Als ze haar mond open doet check ik wel goed of er niet nog wat in haar gehemelte of achterop haar tong zit.

2 maanden geleden

Reactie op Helena86

Hoe gaat het nu? Wij zijn sinds gisteren begonnen met brood aanbieden aan ...
Wij begonnen ook met een paar piepkleine stukjes en ze verslikte zich ook vaak. We hebben het gewoon elke dag geprobeerd en het duurde even, maar nu eet ze een halve boterham zonder korst ! We smeren er tenwoordig wel iets op (jam zonder suiker of pindakaas). Dan eet ze het brood wel beter dan met niks.

2 maanden geleden

Reactie op Helena86

Hoe gaat het nu? Wij zijn sinds gisteren begonnen met brood aanbieden aan ...
Het kan ook zijn dat je kindje er nog niet aan toe is? Dat hadden wij ook. Elke week 1 x geprobeerd en zonder succes. Maar sinds een paar dagen gaat het goed. Hij krijgt een half broodje per dag en dan niets er op.

2 maanden geleden

Geven jullie al broodkorst? Ik wil dat binnenkort als tussendoortje geven, maar ik heb even geen idee hoe. Ben bang dat hij zich gaat verslikken 😅

2 maanden geleden

Reactie op SPMx

Geven jullie al broodkorst? Ik wil dat binnenkort als tussendoortje geven, ...
Een lang stuk korst geven dat je kleintje het goed kan vasthouden en zelf erop kan sabbelen? Zo doen wij het in ieder geval

2 maanden geleden

Het kan helpen om de kleine stukjes brood in de wang te duwen. Dat zorgt ervoor dat ze gaan smakken, werkte hier top! En leg eens een stukje gewoon voor der neer en laat het haar zelf naar de mond brengen. Lekker ontdekken en uit proberen 😊

2 maanden geleden

Ik geef juist een groter stuk van een kapje of broodkorst, daar kan hij dan rustig op sabbelen en slikt hij ook zeker door. Maar ik bied groenten en fruit ook in stukken aan.

2 maanden geleden

Ik vond het ook doodeng en zit nog steeds niet heel relaxed als zij haar broodje krijgt. Van het CB kregen wij de tip niet te vers brood te geven, dit rolt zich sneller op in de mond en daardoor kan het moeilijker weg te krijgen zijn. Inmiddels gaat het hier heel goed en laat ik haar de stukjes ook zelf pakken en in haar mond stoppen. Ze vindt het mega leuk en ook nog lekker! Ik denk dat het heel normaal is om dit spannend te vinden, lekker alles op zijn tijd doen, wanneer het voor jou goed voelt. Ons meisje was er heel erg aan toe maar het vaste voedsel uitbreiden blijf ik een dingetje vinden!

2 maanden geleden

Ik maak super zacht brood zonder korst week met melk , gaat goed

2 maanden geleden

Hier eentje van 8 maanden en mini stukjes met pindakaas 100 % of zuivel spread en dan zuigt ze het naar binnen. En een lange korst om te sabbelen

2 maanden geleden

Bedankt voor de tips! 🤗 Gisteren even een dagje overgeslagen en het vandaag weer geprobeerd. Ging iets beter dan de afgelopen keren, dus we blijven het rustigaan proberen. Hij moet volgens mij vooral wennen aan de andere structuur. Tot nu toe alleen gepureerde hapjes gehad. 😊