15 Reacties
2 jaar geleden
Hi Carly90,
Gelijk gevraagd of mn man appelsap wil meebrengen ipv ors. En ga morgen idd even de huisarts bellen. Dit is voor mij de 1ste keer griep/voedselvergiftiging tijdens een zwangerschap, heb dat nooit gehad bij de andere 2 kinderen.
Ben niet verkouden en heb geen koorts, het is puur m'n maag, krampen naar toilet moeten echt verschrikkelijk. Bedankt voor je snelle reactie
2 jaar geleden
Heb al 3x buikgriep gehad deze zwangerschap (1e kindje). Kan geen kwaad zolang je geen langdurige koorts hebt
2 jaar geleden
Bij voedselvergiftiging lag ik echt honds en hondsberoerd op bed.
Diarree hebben we hier in huis wel vaker nu met een peuter in huis 🫢 is niet schadelijk voor de baby hoor, zolang je genoeg vocht binnen krijgt. Geen idee of je ORS mag maar als je nog goed plast en je urine niet mega donker is dan is dat ook niet direct nodig hoor.
Bij hoge en/of aanhoudende koorts en als je denkt dat je uitdroogt moet je natuurlijk de huisarts bellen.
2 jaar geleden
Bij voedselvergiftiging lag ik echt honds en hondsberoerd op bed.
Diarree ...
Bedankt papaya, ik heb het even gegoogled maar nig niet genomen, had het idee dat wat appelmoes goed viel net. Plas nog goed en blijf drinken. Kijk de nacht even aan en dan kan ik altijd de huisarts even bellen. Gr

2 jaar geleden
Ja mag gewoon ORS nemen. Ik had een buikgriep aan het begin van mijn zwangerschap en dat raadde de assistent van de huisarts aan.
Het is wel heel vervelend, dus ik hoop dat je je snel beter voelt!
De baby pakt wel wat het nodig heeft, dus als je maar genoeg vocht binnen krijgt zal die er geen last van hebben ;)
2 jaar geleden
Reactie op fleurz
Je mag zeker ORS nemen. Heel belangrijk om goed te blijven drinken. Ik heb ...
Hi Fleurz, Jeetje bijna de hele week. Nou ik lig er ook nog af hoor en inmiddels m'n man en dochter van 4 ook. Onze zoon van 10 heeft gelukkig nergens last van. Ik belde gister de hu en ze zeiden hetzelfde idd. Thanks
2 jaar geleden
Ja mag gewoon ORS nemen. Ik had een buikgriep aan het begin van mijn zwange ...
Bedankt Sjerd, Oh aan het begin lijkt het me ook eng je bent toch bang het dan wellicht te verliezen. Ik had idd gister gebeld en ze gaf aan dat het mocht als het niet zou stoppen. Ik heb er vannacht en vanochtend nog last van gehad en voel me behoorlijk zwak want onze dochter van 4 is nu ook ziek die arme schat dus ik ga er zo mee van start. Lief van je, dat hoop ik ook.